Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en nydelig gutt på 15 mnd som jeg fortsatt ammer. Han spiser og drikker det samme som oss andre, men vil fortsatt ha pupp, jeg ammer han ca 2 ganger til dagen, og av og til 1-2 ganger om natten hvis han våkner. Nå har jeg tenkt på at det kanskje er å tide å slutte med ammingen. Men det er ikke lett, han er alt for glad i puppen. Og han bruker ikke sutt eller tommel, så jeg er vel mye kos itillegg til at han drikker melk når han er tørst. Noen som har noen råd??? Syns det er vanskelig trappe ned, for får han 1-2 ganger i døgnet, er det lett for han å ville ha mer. Så jeg hadde håpet at det gikk ann å bare slutte rett av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191587-hvordan-slutte-amme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gladmor

Du må bestemme deg, og være sikker på at det er dette du vil.

Vil du ikke amme mer om natta, må du ikke gjøre det- og være konsekvent fremover. Ja, det høres lett ut, vet det. Men gi det noen netter så går det greit. Tilby evt vann i stedet for pupp dersom det trenges.

Deretter reduserer du dagsamming fra to ganger til en gang. Avled . 15 mnd gammelt nurk er jo nysgjerring. Kan glemme hele puppen ved avledning.

Det går nok bra skal du se. :-) Avventa aktivt alle mine tre på den måten i 12, 14 og 18 mnd alder

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191587-hvordan-slutte-amme/#findComment-1328057
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg ammer mi jente på 16 mnd morgen og kveld. Kveldspuppen er det ikke alltid hun vil ha, men morgenpuppen liker hun, og da drøyer vi morgenen litt.

Det hender fremdeles at hun våkner om natta, men jeg prøver å ikke amme før klokka fem.

Når jeg skal begynne nedtrappingen, kommer jeg til å kutte kveldspuppen først og bare amme om morgenen noen dager eller uker. Når jeg er helt sikker på at jeg ikke vil mer, kutter jeg ut den om morgenen - men da må jeg stå opp med henne... :-)

Slik gjorde jeg det med førstemann da han var 13-14 mnd. Med andremann reiste jeg bort fire dager med jobben da hun var 17 mnd. Tilbød henne ikke pupp da jeg kom tilbake, og hun spurte ikke heller etter det. Tror jeg gav henne morgen og kveld før jeg reiste.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191587-hvordan-slutte-amme/#findComment-1331055
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...