pasjona Skrevet 13. februar 2001 Skrevet 13. februar 2001 Er lærerutdannet og sliter med store helseproblemer- depresjon (store søvnprobl, og kronisk ans penthet).Har en veldig belastende hverdag med 2 barn som har diag noser.Har fått avslag på anke om yrkesr.attføring på med. grunnlag,-diagnosen holder ikke,samt jeg har en utd.som kan brukes til å søke andre jobber.Har anket for andre gang.Har inntil 100% Statens uførepensj. til 1/4,(muligens med forlengelse),jobber nå 20%. Har spurt om jeg kan søke halv uføre og jobbe halvt,men fikk vite at jeg må bruke aetat og prøve alle andre muligh.,dvs.miste jobben først.Er dette riktig? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 14. februar 2001 Skrevet 14. februar 2001 Her vil jeg tro et tverrfaglig møte er tingen. Det er ikke nødvendig å presse deg ut fra jobben din, men det fordrer at arbeidsgiver er villig til å legge forholdene til rette for deg. Det er umulig for meg å vurdere hvilke rettigheter du kan ha, men normalt skal attføring (i en eller annen form, f.eks bedriftsintern) være forsøkt for uførepensjon er aktuelt. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 14. februar 2001 Skrevet 14. februar 2001 Her vil jeg tro et tverrfaglig møte er tingen. Det er ikke nødvendig å presse deg ut fra jobben din, men det fordrer at arbeidsgiver er villig til å legge forholdene til rette for deg. Det er umulig for meg å vurdere hvilke rettigheter du kan uten en detaljert gjenomgang av saksforholdene, men normalt skal attføring (i en eller annen form, f.eks bedriftsintern) være forsøkt for uførepensjon er aktuelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.