Gjest stefar_til_en Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Hei jeg far til en gutt med ADHD som er 11År. Er ikke far da,men føler meg som det har jo bodd sammen med gutten siden han var 4år. Han ble diagnostisert med ADHD da han var 7År gammel de to første årene gikk han på ritalin de to siste på concertra og nå nylig på straterra. Han har hatt en oppvisiktsvekkende forbedring. Aldrig hatt problemer med hans søvn untatt siden Oktober i fjor. Han får ikke sovne om kvelden selv om tvinger han seng så sovner han ikke, da virker det heller i mot sin hensikt da blir han så avslappet og sovner enda seinere. Vi har prøvd melatonin det bare dysser han ned, men han sovner ikke. Normalt sovner han klokken 1 om natten og om morgen er det umulig å få han opp. Han kan våkne av vekkeklokka og mobilen klokken 0645 men har ikke krefter til å stå opp. Jeg må bære han inn i dusjen om morgen etter 30 min er han våken. På skolen klager han ofte over at han trøtt. Noen som har noe råd om hva vi skal gjøre? 0 Siter
Datamamma Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Har sjølv ein son som brukar strattera. Doseringa er heilt vektavhengig, men det er ikkje alle som skal ha same prosentvise dosering. Kanskje det kan lønne seg å justere? Hos oss ligg dosen klar så han tek den med ein gong han vaknar om morgonen. Dette for at han skal komme raskare "i gang" og for at dosen skal vere meir oppbrukt om kvelden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.