Gå til innhold

Et spørsmål angående colombia

Anbefalte innlegg

Gjest minni colombia

Har sett her inne at noen har fått distrikt i det siste.( De det gjelder sendte papirene i august og september) Vi sendte papirene våre til Colombia i juni men ennå ikke fått distrikt. Har vi ramlet ut eller er det ikke noe "køsystem"? Hva går de etter når de bestemmer hvem som skal få hvilket distrik?

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg har det svaret du ønsker/håper på....

... ikke noe 'fast' system/rekkefølge på sakene i Colombia.

Hvis du går inn på sidene til AF kan du lese litt om hvilke rutiner de har. Sidene ble oppdatert i juni tror jeg det var, med veldig konkret og godt beskrevet om hvordan myndighetene jobber med søknadene, utsendinger til distrikt osv

Håper dere snart får gode nyheter!!!

Kopierer inn fra AF sin side: (resten finner du på "samarbeidsland, colombia" ... litt ned på sida)

"Etter at familiene er godkjent av sosialarbeidere i adopsjonsgruppen i ICBF sentralt, i Bogotá, blir dokumentene liggende på venteliste. Denne ventelisten følger sin egen utvikling i ICBF sentralt. Familiene blir vurdert når ICBF får beskjed fra et av sine regionkontor om at et barn er klart for adopsjon. I rapporten fra regionkontoret beskrives barnets karakteristika, alder, fysisk form, osv. Disse karakteristika blir sammenliknet med bl.a. søkernes type godkjenning og alder. Dersom disse stemmer overens, blir familiens dokumenter sendt til det respektive regionkontoret sammen med dokumentene til to andre familier."

Hei Minni Colombia.

Vi sendte også papirene i juni i fjor. ICBF har aldri vært kjent for å følge noen køordning. Det er litt lottotrekning noen ganger ser det ut som. Jeg er med i ei mailgruppe (Colombia2005) hvor det er flere som ikke har fått distrikt enda som sendte papirene i april og mai.

Vi får bare smøre oss med masse tålmodighetskrem og håpe at den holder en god stund til. Jeg har ingen store håp om at det skjer noe før i nov/ des.

Det hadde vært gøy om du ble med på maillisten vår. Den er for de som forventer(?!) å få barn i løpet av dette året.

Du kan sende en mail til:

[email protected]

Du må lage en presentasjon av dere for å være med. Men du får mere info. av moderator.

Har heller ikke sett nicket ditt på Colombia-lista!? Det er en fin oversikt over alle som venter. Hvor langt de er kommet i prosessen. Send en mail til:

[email protected]

mvh

Vet ikke om jeg har det svaret du ønsker/håper på....

... ikke noe 'fast' system/rekkefølge på sakene i Colombia.

Hvis du går inn på sidene til AF kan du lese litt om hvilke rutiner de har. Sidene ble oppdatert i juni tror jeg det var, med veldig konkret og godt beskrevet om hvordan myndighetene jobber med søknadene, utsendinger til distrikt osv

Håper dere snart får gode nyheter!!!

Kopierer inn fra AF sin side: (resten finner du på "samarbeidsland, colombia" ... litt ned på sida)

"Etter at familiene er godkjent av sosialarbeidere i adopsjonsgruppen i ICBF sentralt, i Bogotá, blir dokumentene liggende på venteliste. Denne ventelisten følger sin egen utvikling i ICBF sentralt. Familiene blir vurdert når ICBF får beskjed fra et av sine regionkontor om at et barn er klart for adopsjon. I rapporten fra regionkontoret beskrives barnets karakteristika, alder, fysisk form, osv. Disse karakteristika blir sammenliknet med bl.a. søkernes type godkjenning og alder. Dersom disse stemmer overens, blir familiens dokumenter sendt til det respektive regionkontoret sammen med dokumentene til to andre familier."

Gratulerer så mye med ett steg videre, det var hyggelig. Greit å kunne gjøre litt selv også enn å bare vente.

Vi har det helt topp her i Colombia og koser oss med lille jenta vår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...