Gjest moniz Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Har en lei følelse av at vi ikke er noe tess. Min manns familie uteblir mer enn noen gang. Vi har vel aldri hatt det beste forholdet til hans foreldre, men nå er det dårligere enn noensinne. De ser ikke ut til å bry seg om det nye barnebarnet. Heller ikke søskene hans ser vi noe til lenger. Vi hadde mer kontakt før. Barna til søskene er mer tess enn vårt barn. De er blitt temmelig bortskjemt av disse i årenes løp, spesiellt jentene til min manns søster. Tenker mye på dette og synes det er veldig sårt, ikke minst for barnet vårt skyld. Min mann vil bare kutte dem ut og sier jeg må slutte å tenke så mye på dette. Glem dem, vi kan klare oss selv sier han. Ikke så lett og bare glemme... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192046-n%C3%A5r-familien-uteblir/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemmelig.. Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Tror du skal prøve å følge rådet til din mann, jeg.. Det som er viktigst for barnet er dere, foreldrene. Og h*n vil IKKE tjene på å oppleve at du tenker mye på dette! Det meste blir hva man gjør det til.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192046-n%C3%A5r-familien-uteblir/#findComment-1331249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det høres trist ut. Det høres ut som dere ikke har noe å tape på å snakke med familien. Det kan jo ikke bli værre - kan det? Kanskje dere kan vinkle det som at dere føler dere litt utenfor for tiden. "Innrøm" kanskje at dere har isolert dere litt selv når dere kom hjem med barnet? Forklar i så fall at det var for å trygge barnet eller liknende. Kanskje familien ikke føler at de får delta så mye hos dere? Fortell dem at dere trenger dem. Det er noe alle vil bli glade for. Strekk ut hånden. Det skal mye til at det går galt da. Det er godt for barnet å ha storfamilien rundt seg. Kanskje vil dere adoptere flere barn. Det kan bli vanskelig å forklare i en ny sosialrapport at dere har kuttet kontakten med familien etter første adopsjon. Ønsker dere masse lykke til. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192046-n%C3%A5r-familien-uteblir/#findComment-1331365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eller...? Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det høres trist ut. Det høres ut som dere ikke har noe å tape på å snakke med familien. Det kan jo ikke bli værre - kan det? Kanskje dere kan vinkle det som at dere føler dere litt utenfor for tiden. "Innrøm" kanskje at dere har isolert dere litt selv når dere kom hjem med barnet? Forklar i så fall at det var for å trygge barnet eller liknende. Kanskje familien ikke føler at de får delta så mye hos dere? Fortell dem at dere trenger dem. Det er noe alle vil bli glade for. Strekk ut hånden. Det skal mye til at det går galt da. Det er godt for barnet å ha storfamilien rundt seg. Kanskje vil dere adoptere flere barn. Det kan bli vanskelig å forklare i en ny sosialrapport at dere har kuttet kontakten med familien etter første adopsjon. Ønsker dere masse lykke til. Mvh Vet ikke, jeg.. Virker jo ikke som om det er mangel på initiativ til "moniz" som er årsaken.. Det ER noen ganger at deler av familien, av et uendelig utvalg av årsaker, "trekker seg bort" fra andre deler av familien. Jfr tidligere tråder om "favorittbarnebarn" etc. Dette er trist, og ikke enkelt, men noen ganger tror jeg vi gjør oss selv en tjeneste om vi slutter å streve så voldsomt med å opprettholde kontakten. Vi kan være så snille, inviterende og overbærende som vi bare vil, men på enkelte FUNKER ikke slikt. Istedet for å da grave seg ned i en masse selvbebreidelser, og bebreidelser mot de som har trukket seg unna, så tror jeg det til tider kan være best å la det fare. Selv i familier handler relasjoner om "kjemi", og stemmer den ikke, så stemmer den ikke. Det er vel ikke alltid sånn at man "tjener" på å utsette seg for den påkjenningen at man skal "selge seg selv" for å bli inkludert på en mer aktiv måte, eller bli akseptert..? Om ungene da "mangler" besteforeldre, så finnes det som oftest noen som godt kan tenke seg å steppe inn i denne rollen! Ikke for å erstatte person, men for å være en "eldrefaktor" i barns oppvekst. Mener ikke dette som et fasitsvar, men barna våre trenger noen som verner dem, samtidig som vi lærer dem at man faktisk godt kan utvide familiebegrepet til å omfatte de personene man liker, trives sammen med, og slapper av sammen med, Istedet for "tjukkeste slekta" som får oss til å ha skuldrene oppunder ørene. Mange som ikke bor nær familie velger slike løsninger... Er vel ingen grunn til ikke å velge de om man ikke har mye kontakt av andre årsaker, er det vel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192046-n%C3%A5r-familien-uteblir/#findComment-1331635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.