Tildra Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Ser at det nå blir åpnet for å søke på privat barnehjem igjen.Lurer litt på hvordan dette fungerer i forhold til offentlig adopsjon.Tenker da på alder på barna,ventetid osv.Søker man på et bestemt barnehjem,eller blir papirene sendt til et tilfeldig hjem? Hva er fordelene/ulempene med privat/offentlig?Dette gjelder Colombia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192061-private-barnehjem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piamisa Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hei! Klipper inn det som står på nettsiden til Adopsjonsforum: "Adopsjonsforum har nå mottatt fornyelse av formidlingstillatelsen for private barnehjem, som også er gyldig til 31.12.2007. Det gjenstår å avklare en del praktiske forhold overfor det enkelte barnehjem når det gjelder donasjonene før nye søkere blir aktuelle, men i løpet av et par måneder håper vi dette er i orden. Tilbakemeldingene fra de private barnehjemmene tyder på at vi fortsatt må regne med svært begrenset kapasitet og relativt lange ventetider." Ventetiden på ICBF er på 12 - 17 mnd. Jeg vet av en familie som har ventet ved et privat barnehjem i snart litt over 2 - 2,5 år på tildeling (fra de sendte papirene og de har vært så uheldig å ha blitt forbigått av 3 familier). Så det er vanskelig å forutse hvor lang ventetiden kan bli. Ting kan skje og ventetiden kan bli lengre enn ventet. Man søker på et spesifikk barnehjem hvis man ønsker å adoptere fra de private barnehjemmene. Det barnehjemmet som tildeler flest barn er Los Pisingos. Man har vel stor sjanse for å få et lite barn ved de private barnehjemmene, men det gjenspeiler igjen alder på søkeren. Det eneste jeg kan anbefale deg er å ta kontakt med Adopsjonforum for å høre hva de har å si vedr. ICBF kontra privat barnehjem. De kan kanskje bidre med noe som gjør et evt. valg lettere. Lykke til videre :-) Mvh en mor som har to fra privat barnehjem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192061-private-barnehjem/#findComment-1331773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Vi har et barn fra et privat barnehjem (CRAN) og venter et barn gjennom ICBF. Fra de private barnehjemmene kom det tidligere veldig mange spedbarn på ca. 3 mnd. Dette skyldtes nok at de private barnehjemmene har egne mødrehjem hvor de gravide kan bo. De gir dem veiledning under svangerskapet og mødrene kan velge å beholde sitt barn eller gi det opp for adopsjon etter fødselen. De private barnehjemmene har også hatt eldre barn. Majoriteten av barna som har blitt frigitt til adopsjon har likevel vært godt under året. Det som har skjedd det siste året er at ICBF har omorganisert driften. Bla. dette har ført til færre adopsjoner fra de private barnehjemmene. Fortsatt tror jeg at muligheten for å få spedbarn er større ved å velge et privat barnehjem, men det er ingen garanti! Hvert barnehjem har sine egne krav til søkerne. Det går på deres alder, ekteskapets lengde, om en har egenfødte barn, antall barn totalt m.m. Dere må snakke med AF om hvilke krav de har. Det som er flott med Cran er at alle barna under 1 år bor hos en fostermor. Fostermoren er der når du får barnet. Når det gjelder ventetiden tror jeg at AF må svare på det. ICBF har jo ikke vært noen "racere" dette året de heller. Hvis AF anbefaler dere å søke privat ville jeg ha gjort det uten å nøle. Det jeg er redd for er at det kan bli dyrere for dere å adoptere fra privat. Lurer på om det skal legges på en egen "donasjon" til barnehjemmet, men dette er ikke bekreftet av noen enda. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192061-private-barnehjem/#findComment-1331924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.