Sør Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ja, har bodd der periodevis. Syns det var et passende sted etter å ha røykt ett trekk hasj.. Du kan bare forbrede deg på at du heller ikke kommer til å få plass på eldrehjemmet! De slipper ikke inn hvem som helst! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synes det er litt på kanten...... Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hadde det vært meg som skulle ha skrevet din rapport så hadde det vært et stort problem. Jeg tenker på at om man er tenåring og prøver seg på dop så er det et ungdomsopprør men er man godt over 20 åra så burde slike ting være helt uaktuelle og prøve overhodet! Dvs. har du prøvd dette i begynnelsen av 20 årene så synes jeg at din dømmekraft/ fornuftighet var veldig liten og det ville ha bekymret meg sterkt faktisk. Man burde vite bedre i den alderen og det er absolutt ingen unnskyldnig om det i tillegg har vært alkohol med i bildet som gjorde at du tok dopen. Tvert imot! I tillegg så er ikke 3 år så lenge heller. Er man alvorlig syk så er det jo noen som får 5 års karantene tid så det burde bli er reaksjon på dette ville jeg tro?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hadde det vært meg som skulle ha skrevet din rapport så hadde det vært et stort problem. Jeg tenker på at om man er tenåring og prøver seg på dop så er det et ungdomsopprør men er man godt over 20 åra så burde slike ting være helt uaktuelle og prøve overhodet! Dvs. har du prøvd dette i begynnelsen av 20 årene så synes jeg at din dømmekraft/ fornuftighet var veldig liten og det ville ha bekymret meg sterkt faktisk. Man burde vite bedre i den alderen og det er absolutt ingen unnskyldnig om det i tillegg har vært alkohol med i bildet som gjorde at du tok dopen. Tvert imot! I tillegg så er ikke 3 år så lenge heller. Er man alvorlig syk så er det jo noen som får 5 års karantene tid så det burde bli er reaksjon på dette ville jeg tro?! Konkret hvilket problem er det du forespeiler vil oppstå mtp oppdragelsen av et barn? Hvordan sammenligner du dette med en sak hvor en person hadde drukket seg full én eneste gang for tre år siden? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumbom Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Hadde det vært meg som skulle ha skrevet din rapport så hadde det vært et stort problem. Jeg tenker på at om man er tenåring og prøver seg på dop så er det et ungdomsopprør men er man godt over 20 åra så burde slike ting være helt uaktuelle og prøve overhodet! Dvs. har du prøvd dette i begynnelsen av 20 årene så synes jeg at din dømmekraft/ fornuftighet var veldig liten og det ville ha bekymret meg sterkt faktisk. Man burde vite bedre i den alderen og det er absolutt ingen unnskyldnig om det i tillegg har vært alkohol med i bildet som gjorde at du tok dopen. Tvert imot! I tillegg så er ikke 3 år så lenge heller. Er man alvorlig syk så er det jo noen som får 5 års karantene tid så det burde bli er reaksjon på dette ville jeg tro?! Nå var ikke jeg ute etter noen moralpreken. Jeg vet godt hva jeg burde og ikke burde ha gjort. Får håpe som ei anna ei inne her skrev, at man ikke møter en som deg i det offentlige! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumbom Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Du kan bare forbrede deg på at du heller ikke kommer til å få plass på eldrehjemmet! De slipper ikke inn hvem som helst! :-) Med vennlig hilsen *lol* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synes det er litt på kanten...... Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Konkret hvilket problem er det du forespeiler vil oppstå mtp oppdragelsen av et barn? Hvordan sammenligner du dette med en sak hvor en person hadde drukket seg full én eneste gang for tre år siden? Med vennlig hilsen Synes at det faktisk er forskjell på å bruke/prøve dop og alkohol. (Mener selvsagt at alkohol må brukes med forsiktighet.) Men du er kanskje for legalisering av hasj? Jeg synes at hasj er dop nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes det er litt på kanten...... Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Nå var ikke jeg ute etter noen moralpreken. Jeg vet godt hva jeg burde og ikke burde ha gjort. Får håpe som ei anna ei inne her skrev, at man ikke møter en som deg i det offentlige! Du spurte om dette kunne bli et problem gjorde du ikke? Og jeg ser på det som et problem som jeg forklarte deg. Og det er vanskelig å bli godkjent som adoptivforeldre og det er også bra faktisk! Det er barnas beste som alltid blir satt først. Derfor er det ekstra strengt. Og ja du kan møte på en som meg og mitt synspunkt i din kommune om du søker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg er så naiv at jeg tror det er best for barnet at en er ærlig når en gir opplysninger. Men det er vel slik at alle vet selv at de er best til det meste og at narkomisbruk bare er skadelig hos andre... Så du mener det ikke er noen forskjell på å prøve et narkotisk stoff EN gang, og det å ha brukt narkotika fast over lengre tid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Synes at det faktisk er forskjell på å bruke/prøve dop og alkohol. (Mener selvsagt at alkohol må brukes med forsiktighet.) Men du er kanskje for legalisering av hasj? Jeg synes at hasj er dop nok. Poenget er at "flatfyll" kan være langt mer skadelig enn å ha prøvd hasj for 3 år siden. Det jeg påpeker er at du neppe ville reagert slik hvis noen hadde drukket seg kanonfull for tre år siden, på tross av at det er langt verre. (Det er langt flere barn som lider av foreldrenes alkoholmisbruk enn hasjmisbruk, uten at det er ment å berettige hasjmisbruk.) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes det er litt på kanten..... Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Poenget er at "flatfyll" kan være langt mer skadelig enn å ha prøvd hasj for 3 år siden. Det jeg påpeker er at du neppe ville reagert slik hvis noen hadde drukket seg kanonfull for tre år siden, på tross av at det er langt verre. (Det er langt flere barn som lider av foreldrenes alkoholmisbruk enn hasjmisbruk, uten at det er ment å berettige hasjmisbruk.) Med vennlig hilsen Man må jo også svare for seg i en sosialrapport om sitt eget alkoholforbruk også da, så jeg håper jo at det også ville ha blitt fanget opp hvis det var et problem. Jeg skjønner hvordan du tenker med den ene gangen av begge deler. Men samtidig så er adopsjon litt spesielt i utgangspunktet. Fordi et foreldrepar ofte har prøvd seg i årevis å bli gravide, men ikke lykkes. Ser ikke for meg i denne perioden at disse voksne og forhåpentlige fornuftige vordende foreldre driver å fyller samtidig? Tenk deg en fem år med prøving og prøverørsforsøk, for så å bruke enda et år for å bearbeide det å skulle adoptere i tillegg? Her er det en person som for tre år siden røykte hasj og nå vil adoptere? Synes det er litt for kort tid fra det frie og ville livet -til det å bearbeide seg for en adopsjon? Har du gått igjennom en adopsjonsprosess selv slik at du vet hva vi snakker om? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumbom Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Man må jo også svare for seg i en sosialrapport om sitt eget alkoholforbruk også da, så jeg håper jo at det også ville ha blitt fanget opp hvis det var et problem. Jeg skjønner hvordan du tenker med den ene gangen av begge deler. Men samtidig så er adopsjon litt spesielt i utgangspunktet. Fordi et foreldrepar ofte har prøvd seg i årevis å bli gravide, men ikke lykkes. Ser ikke for meg i denne perioden at disse voksne og forhåpentlige fornuftige vordende foreldre driver å fyller samtidig? Tenk deg en fem år med prøving og prøverørsforsøk, for så å bruke enda et år for å bearbeide det å skulle adoptere i tillegg? Her er det en person som for tre år siden røykte hasj og nå vil adoptere? Synes det er litt for kort tid fra det frie og ville livet -til det å bearbeide seg for en adopsjon? Har du gått igjennom en adopsjonsprosess selv slik at du vet hva vi snakker om? Har ikke gått gjennom adopsjonsprosess, nei. Men jeg har 12 spontane aborter bak meg og i 9 år har jeg prøvd å få barn. Da jeg røykte hasj den ene gangen, var jeg riktig nok ikke edru og vet jeg gjorde en feil. Det var etter at jeg hadde mistet for 4 gang og min tenke og handlingsmåte var nok ikke ved sitt fulle fem. Må jeg utdype dette her noe mer for deg. Jeg er i dag 30 år og for å plusse på litt for meg selv, så har jeg i de siste 2 årene drevet eget regnskapsfirma, med 2 ansatte. Så jeg tror nok at jeg skal klare meg! Kan også fortelle deg nå at jeg ringte akkurat med min fetter som jobber i BV. Fortalte som det var til han og han ler og sier du??? Jaja, vi har vel alle noen å feil i kofferten. Og jeg spør, har ikke du?? Jeg vil bare si deg en ting; svaret jeg fikk av han var det at joda, helt sikkert må jeg forklare meg for denne episoden og jeg vil selvfølgelig bli vurdert. Så forteller han meg at det finnes hurper i alle system, men de tar gudskjelov ikke avgjørelsen alene!! Om jeg fyller?? Ja, det gjør jeg nok da jeg koser meg med et glass rødvin eller to!! Og en ting til, dattera til sambo har nå i 6 år bodd hos oss annenhver uke. Gjett om ho er prega av det ene feiltrinnet jeg gjorde for ett år siden!! Jeg får inderlig håpe at du med dine store ord, ikke har ett eneste fnugg av dårlig samvittighet med deg og lær for guds skyld dine barn om din prektighet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumbom Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Man må jo også svare for seg i en sosialrapport om sitt eget alkoholforbruk også da, så jeg håper jo at det også ville ha blitt fanget opp hvis det var et problem. Jeg skjønner hvordan du tenker med den ene gangen av begge deler. Men samtidig så er adopsjon litt spesielt i utgangspunktet. Fordi et foreldrepar ofte har prøvd seg i årevis å bli gravide, men ikke lykkes. Ser ikke for meg i denne perioden at disse voksne og forhåpentlige fornuftige vordende foreldre driver å fyller samtidig? Tenk deg en fem år med prøving og prøverørsforsøk, for så å bruke enda et år for å bearbeide det å skulle adoptere i tillegg? Her er det en person som for tre år siden røykte hasj og nå vil adoptere? Synes det er litt for kort tid fra det frie og ville livet -til det å bearbeide seg for en adopsjon? Har du gått igjennom en adopsjonsprosess selv slik at du vet hva vi snakker om? Frie og ville livet av å røyke hasj en gang?? Er du virkelig så trangsynt?? Og hvem har sagt at jeg fyller, som du sier? I de 10 siste årene, så har jeg kanskje vært på fylla en gang i kvartalet!! Kaller du det å fylle? Og så klart man kan nyte alkohol fordi man prøver å bli gravide. Hvor opplyst er du, egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes det er litt på kanten...... Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har ikke gått gjennom adopsjonsprosess, nei. Men jeg har 12 spontane aborter bak meg og i 9 år har jeg prøvd å få barn. Da jeg røykte hasj den ene gangen, var jeg riktig nok ikke edru og vet jeg gjorde en feil. Det var etter at jeg hadde mistet for 4 gang og min tenke og handlingsmåte var nok ikke ved sitt fulle fem. Må jeg utdype dette her noe mer for deg. Jeg er i dag 30 år og for å plusse på litt for meg selv, så har jeg i de siste 2 årene drevet eget regnskapsfirma, med 2 ansatte. Så jeg tror nok at jeg skal klare meg! Kan også fortelle deg nå at jeg ringte akkurat med min fetter som jobber i BV. Fortalte som det var til han og han ler og sier du??? Jaja, vi har vel alle noen å feil i kofferten. Og jeg spør, har ikke du?? Jeg vil bare si deg en ting; svaret jeg fikk av han var det at joda, helt sikkert må jeg forklare meg for denne episoden og jeg vil selvfølgelig bli vurdert. Så forteller han meg at det finnes hurper i alle system, men de tar gudskjelov ikke avgjørelsen alene!! Om jeg fyller?? Ja, det gjør jeg nok da jeg koser meg med et glass rødvin eller to!! Og en ting til, dattera til sambo har nå i 6 år bodd hos oss annenhver uke. Gjett om ho er prega av det ene feiltrinnet jeg gjorde for ett år siden!! Jeg får inderlig håpe at du med dine store ord, ikke har ett eneste fnugg av dårlig samvittighet med deg og lær for guds skyld dine barn om din prektighet! Jeg skjønner ikke helt hvorfor du "fyrer" deg selv så opp til de grader nå? Det var nå engang et spørsmål du kom med om det kunne bli et problem og jeg svarte at ja det kan det bli. Må jo si at det virker litt snålt at du har mistet så mange ganger som du sier uten at du har tenkt å gi deg tidligere? Men det er mine tanker da... Og siden du ikke er istand til å ta en helt vanlig diskusjon her på nettet med noenlunde ro og ta det som det er en : meningsutveksling så får vi gi oss her og nå tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes det er litt på kanten...... Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Frie og ville livet av å røyke hasj en gang?? Er du virkelig så trangsynt?? Og hvem har sagt at jeg fyller, som du sier? I de 10 siste årene, så har jeg kanskje vært på fylla en gang i kvartalet!! Kaller du det å fylle? Og så klart man kan nyte alkohol fordi man prøver å bli gravide. Hvor opplyst er du, egentlig? Det er ikke vanlig å omgåes hasj hvis man ikke går i spesielle miljøer. Over og ut her og nå se lenger ned... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rister litt på hodet Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hvis barnevernet skulle ha like snevre holdninger som de som kommer fram nedenfor her, tror jeg du får et problem ja. Dessverre, for jeg syns ikke det du nevner burde vært noe problem nå tre år etterpå. Noe helt annet hadde vært om du røykte hasj i dag. Var jeg deg, ville jeg gjøre som en foreslår: be om uttømmende politiattest nå, og se om det står der. Hvis det står der, så må du forberede deg på å forklare deg godt og grundig til barnevernet og få dem til å forstå at du for lengst har innsett at det du gjorde var dumt og umodent, og at din holdning til hasj i dag er negativ... Hadde det vært i USA, ville det ikke vært ansett som et problem, at du hadde røykt hasj for tre år siden. Slikt er svært kulturelt betinget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemmeli.. Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du "fyrer" deg selv så opp til de grader nå? Det var nå engang et spørsmål du kom med om det kunne bli et problem og jeg svarte at ja det kan det bli. Må jo si at det virker litt snålt at du har mistet så mange ganger som du sier uten at du har tenkt å gi deg tidligere? Men det er mine tanker da... Og siden du ikke er istand til å ta en helt vanlig diskusjon her på nettet med noenlunde ro og ta det som det er en : meningsutveksling så får vi gi oss her og nå tenker jeg. Gi seg med hva? Livet? Sex? Hallooooo... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatü Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hvis barnevernet skulle ha like snevre holdninger som de som kommer fram nedenfor her, tror jeg du får et problem ja. Dessverre, for jeg syns ikke det du nevner burde vært noe problem nå tre år etterpå. Noe helt annet hadde vært om du røykte hasj i dag. Var jeg deg, ville jeg gjøre som en foreslår: be om uttømmende politiattest nå, og se om det står der. Hvis det står der, så må du forberede deg på å forklare deg godt og grundig til barnevernet og få dem til å forstå at du for lengst har innsett at det du gjorde var dumt og umodent, og at din holdning til hasj i dag er negativ... Hadde det vært i USA, ville det ikke vært ansett som et problem, at du hadde røykt hasj for tre år siden. Slikt er svært kulturelt betinget. Det er kultur mener jeg også. F eks sovetabletter er narko, ingen tvil. Det er en nytelse å få sove, men ikke fullt så fordømt. Et glass vin er medisin en sommerkveld, mange glass er sosialt og hyggelig. Mange jeg har sett er blitt skikkelig børst, ingen har reagert på det, og ingen har tatt skade. Jeg har også sett mye hasj bli konsumert uten at jeg eller noen har tatt skade eller blitt narkoer av den grunn. Faktisk ingen av de ca 20 jeg har sett som har røyka hasj har blitt narko senere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumbom Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du "fyrer" deg selv så opp til de grader nå? Det var nå engang et spørsmål du kom med om det kunne bli et problem og jeg svarte at ja det kan det bli. Må jo si at det virker litt snålt at du har mistet så mange ganger som du sier uten at du har tenkt å gi deg tidligere? Men det er mine tanker da... Og siden du ikke er istand til å ta en helt vanlig diskusjon her på nettet med noenlunde ro og ta det som det er en : meningsutveksling så får vi gi oss her og nå tenker jeg. Du er nå rimelig på kanten du, ihvertfall. Direkte frekk er du som stiller et spørsmål om jeg skulle gitt meg med å få barn, noe som har vært mitt høyeste ønske i 9 år. Det kan jo være seg så at i løpet av min prøveperiode så har jeg gått gjennom både hormonbehandlinger og ivf og da prøver man gjerne flere ganger!! Jeg håper virkelig ikke du er en person som har barn. Jeg sier bare stakkars de som skal vokse opp med en mor som deg med så snevert hode og avklippte vinger som du har. Stakkars barn om de tråkker feil en gang i livet! Send de til meg, da skal få varme og kjærlighet og de skal få vite og forstå at om man tråkker feil, så er det lov. man tar det med seg som en erfaring og GJØR noe med den! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror du vil få vansker med å overbevise sosialarbeideren om at det var kun den ene gangen du røkte hasj. De fleste som blir bøtelagt har vel tatt mer enn ett trekk hasj? Jeg ville ikke tatt det for god fisk at det var kun denne ene gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Idiotisk diskusjon, og enda et tydelig bevis på at hasjrøyking bør fjernes vekk fra straffeloven helt og fullstendig. Det er intet mindre enn forstemmende at noe så til de garder harmløst skal få konsekvenser for noe som helst senere i livet, men slik er det nok desverre. Det er bare en ting å gjøre med dette: Arbeide politisk for legalisering og tilpasning til virkeligetens verden, der 20-30% av ungdommen prøver hasj før eller siden. Hvem av dem som blir bøtlagt er bare tilfeldigheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192316-tatt-for-hasjr%C3%B8yking-for-3-%C3%A5r-siden/page/2/#findComment-1334449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.