Gå til innhold

brennkopper eller allergisk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Sønnen vår hadde da han kom til Norge blemmer både i håndflaten og under føttene.. Vi tok endel tester på allergi uten at det slo ut...

I går kom det blemmer igjen i håndflaten, og idag under foten og på stortåa. Den på stortåa er nå større enn det han hadde tidligere.

Han også har fått to blemmer inni munnen.

Første reaksjon var at dette måtte være brennkopper siden fetteren hans nettopp har hatt det.. det andre jeg kom til å tenke på var allergisk reaksjon på noe han har spist.. Han har ikke vært så veldig flink til å smake andre ting enn han allerede nå spiser.. men for 4 dager siden så smakte han på bringebær, markjordbær og rabarbra..

Kan det være allergi mot dette, eller ble det også sjekket da han tok den "prikktesten"?

Om det er brennkopper så burde det vel svi og klø?? Det er ikke vondt sier han, og det ser ikke ut for at det er ubehagelig (selvsagt det i munnen er vondt)

Jeg renser med Klorhexedin og smører Brulidine krem på..

Noen med lignende erfaringer eller som kan gi meg noen gode råd..??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192325-brennkopper-eller-allergisk-reaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjetter på brennkopper. Det arter seg som væskende sår og smitter noe grassalt.

Kjør på med mengder av antibakteriell salve, rens godt rundt sårene med Pyrisept/Klorhexidin og dekk med plaster etc som skiftes etpar ganger daglig. Se an, brennkoppene kan 'spise' seg til _store_ sår slik at de verste kanskje må bandasjeres.

Vær pinlig nøye med håndvask og hygiene, brennkopper smitter og smitter... Den som har brennkoppene skal bruke eget håndkle.

Sofies mamma

Datteren min har akkurat hatt brennkopper, hun ble smittet i barnehagen. Og smittet seg selv flere steder. Hun synes ikke det klødde. Vi renset som du gjør og tok på Brulidine og tettet med plaster for at det ikke skulle smitte. I tillegg fikk vi pencillin av lege som hun tok 2 ganger daglig i 5 dager. Så var vi kvitt problemet. Behandles det ikke riktig, så smitter det hele tiden i lang tid.

linus1365380366

Hei,

vår gutt har også brennkopper - i form av én kjempestor på kneet (det tok nesten en uke før vi egentlig skjønte hva det var.....). Iflg.anvisning fra lege, renser vi med krystallfiolett og smører med brulidine salve. Så hvis din gutt også har brennkopper, behandler du det riktig. Sårene bør dekkes til, da det er veldig smittsomt.

Ettersom deres gutt har blemmer på føtter, hender og i/ved munnen: Har du hørt om noe som heter "hand - mouth and foot - desease"?? Tror det er et virus. Jeg vet om en liten gutt som hadde det for et par år siden, og det artet seg akkurat slik som du beskriver. Søk på det her på dol, så finner du sikkert litt info.

god bedring!

jeg trudde brennkopper var mer væskende, jeg...

Hvis det er hudblemmer - og litt sånn flass-aktig; kanskje det kan være den menneskelige varianten av munn- og klovsyke? Må for all del ikke på noen måte sammenlignes med dyrevarianten !!!!... det er væfall blemmer i munnen, inni hendene og under føttene ... og det går fort bort med riktig krem/salve - uten at jeg vet hva som er riktig å bruke....

nei, ta kontakt med legen din du! - det er bedre enn å høre på sånn synsing fra en veldig uvitende meg....

lykke til! håper han blir fort frisk

Annonse

Da har det gått 2 dager og blemmene er i ferd med å forsvinne.. Gutten vår hadde som sagt for 2 år siden samme type blemmer.. vi var hos hudlege da disse blemmene varte i lengre tid og kom hyppigere.

Først fikk jeg vite av en lege at det kunne være noe som heter Pustolosis.. disse blemmene er fylt med væske med vann, som da ikke er smittsomt.

siden mange av disse blemmene nå begynner å forsvinne så tror jeg ikke det er brennkopper.. ang munn og klovssyke?? så får jeg sjekke dette opp hvis blemmene blusser opp igjen nå.. Første ting i morgen er da å ringe legen vår..

takk for tilbakemelding og linker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...