Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er slitsom ha å med å gjøre når ting er utenfor rutine - han løper og kaster og slår, og klarer ikke å slå seg til ro. Tror det har med at ting blir utryggt og uvisst for han når han ikke vet hvor grensene går siden vi er på besøk og andre steder enn normalt?

Andre som har det sånn?

Skrevet

Hei Isbe!

Jeg har en gutt på seks år med AD/HD, og jeg ser at han blir mer urolig og at det er vanskeligere for ham å konsentrere seg når vi er på ferie. Stort sett ikke verre enn at det går greit, men jeg får utallige spørsmål (gjentatt over og over igjen) som f.eks:

- hva skal vi gjøre i dag?

- når skal vi reise?

- hvem skal vi være sammen med?

- hva skal vi spise?

m.m...

:)

Mvh,

annen adhd-mamma
Skrevet

ADHD-barn er veldig avhengig av rutiner og forutsigbarhet. kanskje det hjelper å prøve å planlegge dagen sammen med han så han vet hva som skal skje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...