Gjest HDellA Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hei! Jeg har en onkel som har fått påvist for høyt kolesterol, men legen ga han ikke noe annet råd enn å komme tilbake om et år,da det ikke var faretruende høyt. Men jeg vil ta saken i egne hender, og sørge for at det ikke blir høyere til neste år , men lavere! Og jeg vet han må gjøre noen endringer i kosten, som spise mindre mettet fett, kutte ned/ut røyk osv. Men er det noen flere ting? Øker kaffekolestrol? Finnes det noen kostplan å følge? Håper på tips fra folk med erfaring med for høyt kolesterol! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ufiltrert kaffe som f.eks. presskanne-kaffe og kokekaffe øker kolesterolet. Filterkaffe øker ikke kolesterolet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Der gjelder vel også sunn kost med mye frukt og grønt. Ingen fete sauser og dressinger. Ikke så mye egg, og da spesielt plomma 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Der gjelder vel også sunn kost med mye frukt og grønt. Ingen fete sauser og dressinger. Ikke så mye egg, og da spesielt plomma Det har vist seg at egg ikke øker kolesterol likevel, så man kan spise egg om man har forhøyet kolesterolverdier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirea Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Mye kaldpresset olivenolje, fet fisk, grønnsaker, linser, nøtter. I tillegg: grønn te, litt rødvin, Seltin og ikke salt, grovt brød, kornblandinger, og hvis kaffe, skal det være filterkaffe. Prinsippene likner ganske mye på Fedons synes nå jeg. http://www.helsenytt.no/artikler/kolesterol.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.