Gå til innhold

Kolesterolsenkende kost


Gjest HDellA

Anbefalte innlegg

Gjest HDellA

Hei!

Jeg har en onkel som har fått påvist for høyt kolesterol, men legen ga han ikke noe annet råd enn å komme tilbake om et år,da det ikke var faretruende høyt. Men jeg vil ta saken i egne hender, og sørge for at det ikke blir høyere til neste år , men lavere! Og jeg vet han må gjøre noen endringer i kosten, som spise mindre mettet fett, kutte ned/ut røyk osv. Men er det noen flere ting? Øker kaffekolestrol? Finnes det noen kostplan å følge? Håper på tips fra folk med erfaring med for høyt kolesterol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Der gjelder vel også sunn kost med mye frukt og grønt. Ingen fete sauser og dressinger. Ikke så mye egg, og da spesielt plomma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der gjelder vel også sunn kost med mye frukt og grønt. Ingen fete sauser og dressinger. Ikke så mye egg, og da spesielt plomma

Det har vist seg at egg ikke øker kolesterol likevel, så man kan spise egg om man har forhøyet kolesterolverdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...