Gå til innhold

malariasoner i asia?

Anbefalte innlegg

er i australia og skal videre på backpackertur til bali m\lombok og gili island,kanksje flores. så til singapore, Malaysia og thailand. Fra singapore skal jeg reise med buss gjennom malaysia og thailand til bankok. blir ikke alltid i turistområdene og bor billigst mulig. skal være ca 2-3 måneder.legen i norge vaksinerte meg med twinirixs (hepatitt a og B) og stivkrampe og tyfoid, og sa at malariatabeletter ikke var nødvendig. hvor er det malariafrie soner? trenger jeg å ta malariatabeletter? isåfall hvilken type? er redd for bivirkninger, hva er disse? trenger jeg flere vaksiner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19263-malariasoner-i-asia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Hvis man kan snakke om malriafrie soner er dette kystnære soner dvs ofte de vanligste turistområder og storbyer.Hvis du skal litt off piste ville jeg valgt malaria profylakse.Jeg ville da valgt Lariam.Når det gjelder andre vaksiner ville jeg valgt en oppdatering av basisvaksinene dvs polio,difteri og stivkrampe.Med det menes at man ikke er vaksinert de siste 10 år.Vider ville jeg valgt å vaksinere meg mot japansk encephalitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19263-malariasoner-i-asia/#findComment-85634
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...