Gå til innhold

glemmer ord

Anbefalte innlegg

Gjest bokstavvill

jeg er ei jente på 26 år som er under utredning hos psykolog for adhd/add.

jeg har alltid hatt problember med å sette sammen godt formulerte setninger, og problember med å huske ord, er dette noe som er vanlig for person som sliter med adhd/add?

eneste som hjelper for meg er å drikke, da blir jeg mye bedre til å sette sammen ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192726-glemmer-ord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

tja

kan være flere årsakssammenhenger her. Det kan være at du har en dårlig kortidshukommelse som gjør det vanskelig å huske ord. det i seg selv kan være et av symptomene på ADHD. Det kan være pga dårlig konsentrasjon på ting. Mulig at alkoholen da gjør deg mer giret og konsentrert en kort periode

Ellers så vet jeg at folk som sliter med stamming og løpsk tale ofte opplever at talen blir bedre når de har drukket. Kanskje det kan være det samme for det du sliter med også? (men for all del, jeg anbefaler ikke alkohol for å løse disse problemene på lang sikt)

Ellers lurte jeg på om du kunne ha noen grad av dysleksi? Det er ikke uvanlig at det forekommer sammen med ADHD, og et hyppig symptom på det er at man ofte blander ord, eller glemmer hvordan ord skrives og høres ut. Mange vil ha store problemer med å si "influensa" og ikke "infulensa"

mvh

spesialpedagogstudent

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192726-glemmer-ord/#findComment-1366169
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...