Gå til innhold

Ungdom som mobber

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Jeg vet jo det men lurer på hva som gjør en person så ond.

Da er det heller interessant å se på hva som får mennesker til å utføre onde handlinger generelt. Aggresjon er jo et viktig punkt, og aggresjon kan jo også rettes mot andre enn det/den den "bør" rettes mot. (Far slår mor, mor slår barn, barn slår katt, katt spiser gullfisken) Aggresjon kan også oppstå i form av en del andre mekanismer som jeg ikke orker å gå inn på akkurat nå.

Men mobbing har jo alltid forekommet. Barn som ikke står opp for seg selv og som oppfattes av andre som underlegne, blir ofrene. Fordi de er lette å ta det ut på. Fordi det gir en fellesskapsfølelse blant mobberne. Fordi mobberne er redde for å ende opp som den de mobber.

At det ofte går verre for seg per sms enn ansikt til ansikt er jo nettopp fordi det ikke er fullt så skummelt å si stygge ting til en person som ikke er til stede.

Og noen er jo en gang sånn at de føler seg mobbet og ydmyket der de egentlig bare får igjen med samme mynt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192848-ungdom-som-mobber/#findComment-1338648
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hadde jeg oppdaget at mitt avkom drev på sånn så hadde mobilen blitt konfiskert umiddelbart! Nedlåst i en uke i første omgang.

Og det er vel det som er problemet, foreldrene oppdager det ikke.

Dvs - ihvertfall ikke foreldrene til de som er verst. Og det er vel ofte nettopp derfor de er verst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192848-ungdom-som-mobber/#findComment-1338650
Del på andre sider

Annonse

Icora Panter

Skjønner ikke jeg.. Hvordan noen bevisst kan være stygg med andre personer. Uskyldige personer som MÅ være på den skolen, men kanskje ikke ønsker.

Så skal noen lage et slikt helvete for den personen at alle dager vil være vonde å våkne opp til..

Tenk hvordan det må være å ikke ønske å våkne om morgenen, fordi noen er stygge med deg uten grunn? Bare fordi man kanskje ikke er den peneste i klassen eller den som går med de dyreste merkeklærne.

Men hvem er av dem er egentlig mest vellykket eller sterkest innerst inne? Den som greier å leve uten å trykke ned andre eller den som trykker ned andre for å kunne leve?

Hva koster det egentlig for dem å la en person være i fred og være lykkelig?

Mobbere burde sette seg inn i et offers situasjon.. Tenk om situasjonen var motsatt? Hvordan ville denne mobberen føle offerets situasjon? Jo, jeg tror denne personen aldri ville ha mobbet igjen etter en dag i et offers sko. Tenk deg da dette offeret som går med dette HVER dag i flere ÅR..

Så en dag er det slutt for noen..

Mens andre kommer sterkere tilbake og viser seg å bli mest vellykket i livet. Fra den stygge andungen til den vakre svanen.. Som da i dag kan se ned på dem som trykket deg ned..

Som jeg nå kan..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192848-ungdom-som-mobber/#findComment-1340190
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...