Gå til innhold

Ubehag i ribbein


knusan

Anbefalte innlegg

Har i den senere tid, ca 2 mnd., hatt ubehag når jeg sykler eller sitter på kontoret eller kjører bil o.lign. Det føles som om det er et belte som strammer rett under nedre ribbein på venstre side. Virker litt ømt når jeg trykker på nederste ribbein.

Da jeg ikke har hatt muskulære problemer eller fått noe slag her, virker dette litt merkelig. Ellers virker almentilstand god. Alder 52 år - trener relativt mye, mest sykling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-knusan

Noen ganger skyldes slikt "vondt", ømhet i nederste ribbe at vi sitter sammensunket fremover. Prøv med andre ord å rette deg opp, f.eks. ved at styret på sykkelen settes høyere.

Hvis dette ikke bedrer situasjonen, bør du sjekkes nærmere av legen din. Det kan jo også være strukturer "innvortes" som kan gi smerter og ubehag slik. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...