Gå til innhold

Ned i vekt + bedre kondis - hvordan?


Gjest Plutselig jogge-elsker!

Anbefalte innlegg

Gjest Plutselig jogge-elsker!

Med full jobb og 2 små barn sier det seg selv at det ikke er mulig å bruke flere timer daglig på trening.

Jeg har derfor funnet meg en 5 km sløyfe i skogen som er helt perfekt, rett utenfor stuedøra mi.

Jeg vil gjerne både bli tynnere (er 160 cm høy/75 kg) og få mer kondisjon. Jeg jogger/går fort denne sløyfa nesten hver dag, men nå har jeg liksom kommet til et punkt der det ikke skjer så mye mer.

Er det mest fornuftig å gå fort, eller bør jeg jogge mest mulig å løypa? Deler av den er så bratt at det ikke er mulig å løpe, jeg jogger ca. 3/4 av turen. Bør jeg ha hviledager, eller får jeg egentlig best utbytte av daglig trening?

Har ikke tilgang på helsestudio, så vekttrening er ikke aktuelt, men jeg bruker litt tid på styrketrening (mage/rygg/armer) når jeg kommer hjem fra turen. Er det fornuftig, eller bortkastet? Synes liksom ikke akkurat at magen blir noe mindre, men...

Gode tips mottas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...