Gå til innhold

Hefei, Anhui

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen

Takk for alle gratulasjonene jeg fikk i forbindelse med at vi forrige tirsdag fikk en vidunderlig 14 måneders jente fra Hefei i Anhui :o)

Jeg vandrer fortsatt rundt i lykkerus. Av og til "glemmer" jeg det litt (for eksempel hvis jeg ser en film e.l.), men når jeg da kommer på det igjen, så er det som å få små "lykkepiler" rett i magen. Jeg nyter virkelig tida nå, samtidig som jeg er utålmodig og gjerne kunne reist i morgen den dag for å hente henne.

Vi regner jo med å få reise i midten av september. Er det noen som har noen erfaringer å dele? Hva kan vi forvente oss i Hefei, hvordan er byen? Fikk dere besøke barnehjemmet? Jeg er vitebegjærligs som sjelden før, hver en minste opplysning mottas med den største nysgjerrighet - og takknemlighet :o)

Hilsen en spent og lykkelig

Lykkelig kinamor
Skrevet

Hei!

gratulerer med tulla!

Vi var i Hefei i november 2003 for å hente jenta vår som da var 2 år. Hun kom fra barnehjemmet i Lu'an som er noen mil fra Hefei, så jeg kjenner ikke til barnehjemmet i Hefei. Men byen kjenner jeg litt til. Vi bodde på et fantastisk flott hotell som het noe sånt som "Overseas travelers club", det var helt nytt når vi bodde der og det var mye marmor og blomster overalt. VB brukte det hotellet på den tiden. Hvis du skal bo der kan du si fra så skal jeg fortelle litt mer om hotellet.

Det kan være jeg fikk feil inntrykk av Hefei, men for meg var det en litt trist og grå by med mye industri. Veldig stor. Vi var mest på hotellet og det var veldig greit de første dagene. Vi hadde en tur til en liten dyrepark litt utenfor byen, det var koselig. dessuten var vi på et varemagasin den første dagen etter overtagelsen av barna, der fikk vi kjøpt alt vi hadde behov for. I november var det godt og varmt i Hefei, som en fin norsk sommerdag. God tur!

Skrevet

Hei!

gratulerer med tulla!

Vi var i Hefei i november 2003 for å hente jenta vår som da var 2 år. Hun kom fra barnehjemmet i Lu'an som er noen mil fra Hefei, så jeg kjenner ikke til barnehjemmet i Hefei. Men byen kjenner jeg litt til. Vi bodde på et fantastisk flott hotell som het noe sånt som "Overseas travelers club", det var helt nytt når vi bodde der og det var mye marmor og blomster overalt. VB brukte det hotellet på den tiden. Hvis du skal bo der kan du si fra så skal jeg fortelle litt mer om hotellet.

Det kan være jeg fikk feil inntrykk av Hefei, men for meg var det en litt trist og grå by med mye industri. Veldig stor. Vi var mest på hotellet og det var veldig greit de første dagene. Vi hadde en tur til en liten dyrepark litt utenfor byen, det var koselig. dessuten var vi på et varemagasin den første dagen etter overtagelsen av barna, der fikk vi kjøpt alt vi hadde behov for. I november var det godt og varmt i Hefei, som en fin norsk sommerdag. God tur!

Takk for nyttig informasjon :o)

Jeg hører at gjennomsnittstemperaturen i september er 24 grader. Jeg forbereder meg på varm og fuktig luft - det blir sikkert en god del varmere enn da dere var der.

Dette blir spanande :o)

Skrevet

Vi var i Hefei ifjor sommer og hentet lillesøster fra TongLing. Storkoste oss i Hefei. det var en mindre by enn Changsha. Bodde på Holiday Inn og det er rett ved ei stor handlegate - gågate - og flere flotte parker. Anbefaler turer i parken - vi var i den med en stor innsjø. Tok også en tur dit en tidlig morgen - en flott opplevelse å se all aktiviteten der! Ellers er det mye billige barneklær og sko - kjøptre altfor lite selv:0)) Anbefaler de små butikkene i handlegata - de som er nærmest Holiday Inn. Syntes det var dyrere i de store sentrene.

Ha en god tur!! og spør gjerne hvis du lurer på mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...