Gå til innhold

Sykmeldt//aktivitetsplan

Gjest mulig dette er selvfølgelig, men JEG lurer litt

Anbefalte innlegg

Gjest mulig dette er selvfølgelig, men JEG lurer litt
Skrevet

Har nettopp fått et brev fra Trygdeetaten: Aktivitetskrav for videre rett til sykepenger.

Jeg har nå blitt 100% SM pga bekkenet(gravid, ja:-)

Det står at det "kan hende ikke gjelder meg", men nå lurer jeg litt...

Arbeidsgiveren min har vel ikke plikt til å gi gravide andre arbeidsoppgaver? (det er ingen mulighet- den ville jeg i såfall ha prøvd ut allerede)

Skrevet

Jo, arbeidsgiver har en helt klar (og lovmessig)plikt til å tilpasse arbeidsoppgavene for gravide så langt som overhode mulig. (driftsmessig og helsemessig).

Skrevet

Arbeidsgiveren har plikt til å tilrettelegge for alle sykemeldte.

Du bør snakke med arbeidsgiveren din om dette. Ta med brevet fra trygdekontoret.

Du kan f. eks ha sykemelding 80% og jobbe bare 20%. Eller en annen % hvis det er mulig.

En annen mulighet er aktiv sykemelding. Da må du og arbeidsgiver ha en skriftlig avtale som trygdekontoret skal godkjennne.

Hvis du fortsatt skal være 100% sykemeldt og ikke i arbeisrelatert aktivitet, må legen begrunne dette spesielt.

Trygdekontorene er pålagt en mye tettere oppfølging av sykemeldte enn det som var tilfelle for noen år siden. Derfor har du fått dette brevet nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...