Gjest mulig dette er selvfølgelig, men JEG lurer litt Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Har nettopp fått et brev fra Trygdeetaten: Aktivitetskrav for videre rett til sykepenger. Jeg har nå blitt 100% SM pga bekkenet(gravid, ja:-) Det står at det "kan hende ikke gjelder meg", men nå lurer jeg litt... Arbeidsgiveren min har vel ikke plikt til å gi gravide andre arbeidsoppgaver? (det er ingen mulighet- den ville jeg i såfall ha prøvd ut allerede) 0 Siter
Kvinna Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Jo, arbeidsgiver har en helt klar (og lovmessig)plikt til å tilpasse arbeidsoppgavene for gravide så langt som overhode mulig. (driftsmessig og helsemessig). 0 Siter
jonia Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Arbeidsgiveren har plikt til å tilrettelegge for alle sykemeldte. Du bør snakke med arbeidsgiveren din om dette. Ta med brevet fra trygdekontoret. Du kan f. eks ha sykemelding 80% og jobbe bare 20%. Eller en annen % hvis det er mulig. En annen mulighet er aktiv sykemelding. Da må du og arbeidsgiver ha en skriftlig avtale som trygdekontoret skal godkjennne. Hvis du fortsatt skal være 100% sykemeldt og ikke i arbeisrelatert aktivitet, må legen begrunne dette spesielt. Trygdekontorene er pålagt en mye tettere oppfølging av sykemeldte enn det som var tilfelle for noen år siden. Derfor har du fått dette brevet nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.