Gå til innhold

Hjelp meg med reisemål! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Nå har jeg bestemt meg - det blir sydentur på oss :)

Vi er snuppa på 2,5 år, og meg selv, det blir en uke i perioden 15-30 september.

Jeg vil ha en strand, og et relativt barnevennlig sted. Bamseklubb etc er ikke nødvendig, hun er for liten til det (må være 3 år). Og så må det være varmt nok til å være på stranden da...

Helst ikke veldig dyrt - men det _må_ ikke være av de billigste heller, selv om billig er bra.

Det er fint om det er billig å leve der - er det dyrt å leve spiller det ingen rolle om turen er billig :)

Har lurt litt på Bulgaria, har hørt at det er fint og billig, men har ellers ikke noe kjennskap til landet som reisemål...

Hellas har jeg vært endel i, men synes det har blitt dyrt å leve der?

Spania kjenner jeg ikke til i det hele tatt - og lenger unna enn det blir vel antagelig uaktuelt når det bare er en uke...

Det er et hav av sider å søke på, og selskaper som tilbyr reiser - så jeg trenger litt starthjelp :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193514-hjelp-meg-med-reisem%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi liker nå godt Mallorca, vi da :) Har vært der mange ganger, og skal der igjen om noen dager... (kribler i magen bare jeg tenker på det!)

Alcudia er veldig barnevennlig, og har en nydelig lang-grunn strand. Anbefales!

Hvor mye koster ca.slike turer? og hvor mye regner dere ca.i lommepenger til mat pr. dag osv.?

Jeg har aldri vært i syden :o(

Hvor mye koster ca.slike turer? og hvor mye regner dere ca.i lommepenger til mat pr. dag osv.?

Jeg har aldri vært i syden :o(

Min datter på 13 og jeg var en uke på Mallorca ifjor -og da tok vi ikke billigtur - vi brukte til sammen 10.000,-(inkl reise) og da shoppet vi klær og gaver og spiste 3 måltider på restaurant hver dag med dessert - vi busset rundt (koster bare en Euro uansett hvor langt) og bare NØT :)

Så med en baby uten særlig utviklet shoppe-gen enda - så ville 7000,- være mye for en uke for en mor og et barn -da sparer man ikke, for å si det sånn....

om turen koster ca. 3000 for en voksen da.

Min datter på 13 og jeg var en uke på Mallorca ifjor -og da tok vi ikke billigtur - vi brukte til sammen 10.000,-(inkl reise) og da shoppet vi klær og gaver og spiste 3 måltider på restaurant hver dag med dessert - vi busset rundt (koster bare en Euro uansett hvor langt) og bare NØT :)

Så med en baby uten særlig utviklet shoppe-gen enda - så ville 7000,- være mye for en uke for en mor og et barn -da sparer man ikke, for å si det sånn....

om turen koster ca. 3000 for en voksen da.

Høres flott ut :o)

Jeg har alltid reist innen Norge/Sverige

Jeg med et av barna 1 uke og hotell innen Norge/Sverige Koster langt over 13.000...

Alle snakker om syden....

Har begynt å drømme om det jeg også nå..

:o)

Annonse

Høres flott ut :o)

Jeg har alltid reist innen Norge/Sverige

Jeg med et av barna 1 uke og hotell innen Norge/Sverige Koster langt over 13.000...

Alle snakker om syden....

Har begynt å drømme om det jeg også nå..

:o)

Ja det er i alle fall veldig lett å få til! :)

litt for lett

bare trykk på |BESTILL|

hehe

Gjest amparro

Vi har vært en del på Mallorca og har vært veldig fornøyde. Vi var der sit når snuppa var 10 mnd.

Den gangen var vi i 14 dager og betalte ca. 20 000. Da bodde vi på et flott hotel med nydelig utsikt :-) Vi hadde bil i en uke og reiste ofte inn til Palma, en flott by! Det er en storby som byr på det meste en storby har å tilby. Stilige butikker, fin design osv. Hvis det interesserer deg...... Vi liker å ha både strand og litt shopping når vi er på tur :-)

Nå reiser vi snart til Sardinia, vi har aldri vært der før og gleder oss!

God tur til deg!

¨Det er jo mange hoteller i Alcudia -men dette bodde jeg på sammen med min mor - og det ligger som 5 hus i en koselig hage - og bare hageheller over til et hotell hvor stranden og butikken etc. er. Det er ikke aircondition der - men jeg syns ikke det plaget meg da.

http://www.ving.no/hotel/hotel.aspx?BACK=1&PRODCD=SOBA&CTRYCD=ES&DESTCD=PMI&RESCD=ACU&HOTCD=PIRA

Gjest familiebarnehagen

En venninne av meg har vært i Bulgaria, og da hadde de overskyet og regn en hel uke. Kjedlig om det skulle bli det da, og høsten er kanskje mer utsatt også?

Jeg har vært på Kreta og der var det iallfall barnevennelig, Lanzarote var også barnevennelig.:o)

Kanariøyene har vel også stabilt vær?

Jeg var på Malta engang i månedskifte sept/okt og da var det fine temperaturer der, men det er vel ingen garanti på den tiden.

Håper du finner drømmeturen, som ikke koster så mye!

Neste år skal vi også til syden, ingen tvil om det! Jeg vil ha sommer! ;o)

Ja det er i alle fall veldig lett å få til! :)

litt for lett

bare trykk på |BESTILL|

hehe

Du har prøvd det flere ganger skjønner jeg :o)

Men hvordan få overtalt min kjærste om en mor og datter-tur til syden?

Mange alene-pappaer der nede med sine barn vet du ;o)

Skulle så gjerne tatt meg en tur dit :oI

Annonse

Gjest Sandy Bay

Kypros er deilig og barnevennlig! Har feriert mest i Paphos selv, men Larnaca, evt Limassol er også bra. Ayia Napa er veldig ungdomspreget.

Vi kom fra Ayia Napa om mandagen, bodde 2,3 km fra selve sentrum, Sandy Bay, Sunwing Resort senter. Lite ungdommer der ..... skikkelig familievennlig sted.

Vi hadde skyhøye forventninger, etter å ha snakket med flere som har vært der flere år på rad :o), så bra var det ikke der, da har ikke de vært der vi var i Tyrkia for tre år siden :o), for der hadde vi det like bra, der var det kjempebillig mat, drikke, klær osv osv.

På Kypros var det meste dyrt, iallefall sammenlignet med Tyrkia.

Men summa summarum, så hadde vi det bra vi da :o).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...