Speak Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvor mye kostet deres konfirmasjon? Gjerne litt forklaring. (Hvor mange gjester, koldtbord/middag, hvor mye kostet presangen o.l.) Vi har konfirmant her i huset neste år, og det hadde vært greit å vite litt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hadde konfirmasjon i september, og har vel på en måte ikke akkurat noen sikre tall å komme med...fortrengt litt kanskje?:-) Vi hadde 40 gjester, og vi serverte koldtbord, da dette var det datteren ønsket seg. Vi bestilte koldtbordet gjennom bekjente og betalte kun 100/kuvert. Og det var nydelig, hjemmelaget mat. (4000.-) Med mye forskjellig, både kjøtt - og fiskeretter Vi leide lokale, syntes det var godt å slippe "styret" hjemme. Kostet 1600,- Hadde lokalet fra lørdag kl 14.00 Flott å kunne pynte og dekke bord lørdag. Lokalet måtte forlates innen kl 02. natt til mandag. Og det er vel heller skjelden en konf varer så lenge, så vi hadde god tid til opprydding også. Hadde mange kaker, og fikk venner til å bake + at jeg bestilte marsipankake. Avlang str. 36 biter kostet rundt 600.- mener jeg å huske. Datteren ønsket seg, og fikk bunad, og denne kostet 15000 + sølvet som kom på ca 5500.- (Min venninne broderte og monterte) Hun fikk også to ringer, som er arv etter hennes mormor. Hvor mye penger jeg brukte på duker, bordpynt, lys, lysestaker, blomster, bordkort etc. vet jeg ærlig talt ikke. Men det blir fort penger der, altså. Eh...nå er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å huske noe..ser om jeg kommer på noe mer i morgen, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1345720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hadde konfirmasjon i september, og har vel på en måte ikke akkurat noen sikre tall å komme med...fortrengt litt kanskje?:-) Vi hadde 40 gjester, og vi serverte koldtbord, da dette var det datteren ønsket seg. Vi bestilte koldtbordet gjennom bekjente og betalte kun 100/kuvert. Og det var nydelig, hjemmelaget mat. (4000.-) Med mye forskjellig, både kjøtt - og fiskeretter Vi leide lokale, syntes det var godt å slippe "styret" hjemme. Kostet 1600,- Hadde lokalet fra lørdag kl 14.00 Flott å kunne pynte og dekke bord lørdag. Lokalet måtte forlates innen kl 02. natt til mandag. Og det er vel heller skjelden en konf varer så lenge, så vi hadde god tid til opprydding også. Hadde mange kaker, og fikk venner til å bake + at jeg bestilte marsipankake. Avlang str. 36 biter kostet rundt 600.- mener jeg å huske. Datteren ønsket seg, og fikk bunad, og denne kostet 15000 + sølvet som kom på ca 5500.- (Min venninne broderte og monterte) Hun fikk også to ringer, som er arv etter hennes mormor. Hvor mye penger jeg brukte på duker, bordpynt, lys, lysestaker, blomster, bordkort etc. vet jeg ærlig talt ikke. Men det blir fort penger der, altså. Eh...nå er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å huske noe..ser om jeg kommer på noe mer i morgen, jeg. Skal vi se om jeg får satt dette i litt system:-) Leie av lokale 1600.- Materiale nnbydelser + bordkort 600.- Mat 4000.- Kaker 1000, (marsipankake + noe til ingredienser til kakaene andre bakte) Bunad 15000.- Bunadsølv 5500.- Bunadsko 600.- Fotograf 1100.- Takkekort x 60 = 1260.- Duker, bordpynt, blomster, lys, lysestaker 1500,- Servietter 250.- Kaffe, sukkerbiter, fløte ?? 200, - kanskje? Dette blir den nette sum av 32400.- HJÆLP! Det mest kostbare her var jo uten tvil bunaden med tilbehør. Uten den er vi nede i ca 11 - 12000. Bunaden kjøpte vi i etapper, etter hvert som hun som skulle sy den, ble ferdig. Var veldig heldig da, at hun ville sy, hun tok 3000,- for dette, og det er _liten_ timepris. Skulle jeg kjøpt bunaden ferdig på husfliden, ville den kommet på 29.000.- uten sølv, sko, belte og hårbånd. Det hadde nok neppe vært aktuellt. Datteren valgte selv farger, og endte opp med svart og orange.(!!) Jeg var skeptisk til å begynne med, men det ble vanvittig stilig. Sorte duker, kjøpte billige laken på Spar Kjøp. For ikke hadde jeg mange meter med svart damask i skapet:-) Orange løper til å ha midt på, langs hele bordet. Fikk tak i 25 m med fløyel - i restekasse til 100.- Orange roser, svarte bitte små perler. Orange lysestaker med svarte antikklys Orange og svarte innbydelser og bordkort. Det ble gjennomført og lækkert, om jeg skal si det selv. Jeg synes det er så gøy å stelle i stand til selskap, digger å planlegge, kjøpe inn og pynte! Ønsker deg lykke til med planlegging og gjennomføring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1345902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Skal vi se om jeg får satt dette i litt system:-) Leie av lokale 1600.- Materiale nnbydelser + bordkort 600.- Mat 4000.- Kaker 1000, (marsipankake + noe til ingredienser til kakaene andre bakte) Bunad 15000.- Bunadsølv 5500.- Bunadsko 600.- Fotograf 1100.- Takkekort x 60 = 1260.- Duker, bordpynt, blomster, lys, lysestaker 1500,- Servietter 250.- Kaffe, sukkerbiter, fløte ?? 200, - kanskje? Dette blir den nette sum av 32400.- HJÆLP! Det mest kostbare her var jo uten tvil bunaden med tilbehør. Uten den er vi nede i ca 11 - 12000. Bunaden kjøpte vi i etapper, etter hvert som hun som skulle sy den, ble ferdig. Var veldig heldig da, at hun ville sy, hun tok 3000,- for dette, og det er _liten_ timepris. Skulle jeg kjøpt bunaden ferdig på husfliden, ville den kommet på 29.000.- uten sølv, sko, belte og hårbånd. Det hadde nok neppe vært aktuellt. Datteren valgte selv farger, og endte opp med svart og orange.(!!) Jeg var skeptisk til å begynne med, men det ble vanvittig stilig. Sorte duker, kjøpte billige laken på Spar Kjøp. For ikke hadde jeg mange meter med svart damask i skapet:-) Orange løper til å ha midt på, langs hele bordet. Fikk tak i 25 m med fløyel - i restekasse til 100.- Orange roser, svarte bitte små perler. Orange lysestaker med svarte antikklys Orange og svarte innbydelser og bordkort. Det ble gjennomført og lækkert, om jeg skal si det selv. Jeg synes det er så gøy å stelle i stand til selskap, digger å planlegge, kjøpe inn og pynte! Ønsker deg lykke til med planlegging og gjennomføring! Halloween selskap dette jo! Hadde jeg brukt laken på bordene så hadde bestemor fått hjerteinfarkt! *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1346006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Halloween selskap dette jo! Hadde jeg brukt laken på bordene så hadde bestemor fått hjerteinfarkt! *s* He he, ja det ble endel reaksjoner på forhånd kan du si, men det gjør vel ingen ting? Og alle uten unntak ble positivt overrasket! Til og med oldemor på 89:-) Det var konfirmantens dag, og hun fikk velge farger selv. Innrømmer gladelig at jeg hadde litt bange anelser sjøl, men tro det eller ei, det ble lekkert! Hadde jo ikke gresskarlykter osv da... Ble en helt annen stil. Og viktigst av alt konfirmanten ble superfornøyd. Har til og med forstørret opp ett bilde av bordet, som hun har på veggen på rommet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1346214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 He he, ja det ble endel reaksjoner på forhånd kan du si, men det gjør vel ingen ting? Og alle uten unntak ble positivt overrasket! Til og med oldemor på 89:-) Det var konfirmantens dag, og hun fikk velge farger selv. Innrømmer gladelig at jeg hadde litt bange anelser sjøl, men tro det eller ei, det ble lekkert! Hadde jo ikke gresskarlykter osv da... Ble en helt annen stil. Og viktigst av alt konfirmanten ble superfornøyd. Har til og med forstørret opp ett bilde av bordet, som hun har på veggen på rommet. Det var ingen som så at det var laken på bordene, før jeg sa det. Og, de var rene og nystrøkne:-) Helt ubrukte he he... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1346220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 He he, ja det ble endel reaksjoner på forhånd kan du si, men det gjør vel ingen ting? Og alle uten unntak ble positivt overrasket! Til og med oldemor på 89:-) Det var konfirmantens dag, og hun fikk velge farger selv. Innrømmer gladelig at jeg hadde litt bange anelser sjøl, men tro det eller ei, det ble lekkert! Hadde jo ikke gresskarlykter osv da... Ble en helt annen stil. Og viktigst av alt konfirmanten ble superfornøyd. Har til og med forstørret opp ett bilde av bordet, som hun har på veggen på rommet. Det ble helt sikkert fint! Det er jo konfirmantens dag så det er bare rett og rimelig at h*n får bestemme en del selv. 10 åringen her har allerede sett seg ut dress m.m til konfirmasjonen allerede så jeg er spent på om det blir samme valg om noen år.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1346486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Det var ingen som så at det var laken på bordene, før jeg sa det. Og, de var rene og nystrøkne:-) Helt ubrukte he he... Tusen takk for svar. Tror nok du kom billig unna mye. (spesielt maten). Her er det gutt, så bunad blir neppe aktuelt. Og ettersom foreldrene er skilt får vi i hvertfall dele kostnadene:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1346696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette kostet vår konfirmasjon i mai: gave: 25.000 mat: 5.000 servering: 2.000 fotograf: 9.000 klær: 1.500 nedvask hus: 4.000 Vi flesket til og ga en stoor gave, da vi skulle bstemme hva han skulle få, satt faren nesten med tårer i øynene over hvilken god gutt han er... Men vi har god råd, da! Ikke helt riktig å ta med hele fotgrafkostnaden her, vi benyttet anledningen til å ta mange bilder av hele familien, dersom en bare regner med bildet av ham og takkekort, kostet det vel ca. 1.500. Å vaske ned huset en gang i blant, er jo uansett en fornøyelse! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1347512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Dette kostet vår konfirmasjon i mai: gave: 25.000 mat: 5.000 servering: 2.000 fotograf: 9.000 klær: 1.500 nedvask hus: 4.000 Vi flesket til og ga en stoor gave, da vi skulle bstemme hva han skulle få, satt faren nesten med tårer i øynene over hvilken god gutt han er... Men vi har god råd, da! Ikke helt riktig å ta med hele fotgrafkostnaden her, vi benyttet anledningen til å ta mange bilder av hele familien, dersom en bare regner med bildet av ham og takkekort, kostet det vel ca. 1.500. Å vaske ned huset en gang i blant, er jo uansett en fornøyelse! mvh Grei oversikt. Takk for svar. Og om man velger å gi en dyr eller billig gave er jo selvsakt opp til enhver utfra evne og lyst:-) Selv tenkte vi å pusse opp rommet hans så han fikk et ungdomsrom evt. m. TV. Det trengs ettersom han ikke har noen koselig rom i dag. (Ikke så mye å ta med seg venner inn på.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1347887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Konfirmasjon ifjor: Vi var 24 stk. Selskapet ble holdt på et Scandic Hotell som var veldig vellykket. Eget og koselig lokale. 3-retters middag inkl. 1 brus eller lettøl. Kaffe senere. Kaker bakte vi selv og hadde med. Regninga kom på litt over 10.000kr. Gave fra oss var bunad, 16.000kr. Innbydelser, takkekort, prøvebilder og et forstørret bilde hos fotograf, tot. 2000kr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193522-pris-p%C3%A5-konfirmasjon/#findComment-1355183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.