Gjest Våken hele nattan? Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Vi har en 13-åring her i huset. (Skal begynne i 9. klasse) Og har standard-diskusjonen: Hjemmetider/leggetider. Når må deres 13-åring være hjemme på hverdager/helger. Hvilke tider har de i sommerferien? (Spiller det noen rolle om dere er på jobb eller om hele familien har ferie. Kan de f.eks. være ute eller våkne når dere går og legger dere) Ønsker noen innspill så jeg kan sammenligne/vise hvordan andre på samme alder har det:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193536-leggetider-13-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 * Måtte være inne til 21 på hverdager og i helger til 22, hvis det ikke var kino, eller hjemme hos noen. Da kunne klokken bli nærmere midnatt. Fikk ikke, og får fortsatt ikke (er 15, strax 16 år nå) lov å være ute til sent på kveld for bare å "henge rundt" * Litt løsere på tiden i ferien, men fortsatt gjelder reglen om at å henge rundt, ikke er nødvendig. * Er hun hos venner eller over til naboer, avtales gjerne med de hun er hos. Og da kan klokka bli ganske så mye. ( dette gjelder helger!) Ved overnattinger, ringes alltid de som hun skal sove hos. Er hun litt unna, blir hun alltid hentet. * Hun behøvde/ behøver ikke være i seng, når vi legger oss, men hun skal være inne. Gjelder både hverdag og helg. ( Så sant hun ikke er på overnattingsbesøk) * Skal vi tidlig opp, tar vi hensyn til hverandre. Demper musikken litt f. eks, når førstemann går til sengs. Det være seg henne eller oss. * Vi har alltid sagt at vi bestemmer for oss, også får foreldrene til venner bestemme for seg. Vi kjøper ikke den der med at "alle andre får" Uansett om det er kjøp av klær, innetider eller andre ting. Der har vi vært konsekvente, og hun aksepterer dette fullt ut. Overnatting er "lov" kun i helger. Innetidene vi setter, skal holdes, det blir konsekvenser hvis tiden strekkes. Aksepterer heller ikke at hun ringer hjem 2 minutter før hun skulle vært hjemme, for å spørre om å være lenger ute. Men ringer hun i god tid, får hun som oftest en halvtime ekstra... Vi har /er nok relativt strenge på enkelte ting, men sier aldri nei, uten å ha en grunn for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193536-leggetider-13-%C3%A5ring/#findComment-1345961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bibopalula Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 har nå en på 13 og en på 16, og en på 6. min 16åring må nå være inne kl 2230 før skoledag. i helger kan han være ute til 0200, eller ligge over om jeg har fått godkjenning fra venners foreldre. da han var 13 var hverdagstiden 21, og helgetid var 22.30 maks. (ikke alene etter mørkets frambrudd) man kan ikke tvinge dem til å sovne, men de er i seng før meg i 13årsalder. 16åringen kan legge seg samtidig, han skal jo opp tidlig. hva skal han gjøre oppe alene om natta. har han overnatting ligger de og snakker til 04 ofte, men lav lyd som ikke sjenerer andre er kravet. vi bor i vanlig hus, og de har ikke egen fløy heller. men kjellerstue. tenk utifra dine behov. få dem til å trekke seg tilbake en tid før du legger deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193536-leggetider-13-%C3%A5ring/#findComment-1363203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våken hele nattan? Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 har nå en på 13 og en på 16, og en på 6. min 16åring må nå være inne kl 2230 før skoledag. i helger kan han være ute til 0200, eller ligge over om jeg har fått godkjenning fra venners foreldre. da han var 13 var hverdagstiden 21, og helgetid var 22.30 maks. (ikke alene etter mørkets frambrudd) man kan ikke tvinge dem til å sovne, men de er i seng før meg i 13årsalder. 16åringen kan legge seg samtidig, han skal jo opp tidlig. hva skal han gjøre oppe alene om natta. har han overnatting ligger de og snakker til 04 ofte, men lav lyd som ikke sjenerer andre er kravet. vi bor i vanlig hus, og de har ikke egen fløy heller. men kjellerstue. tenk utifra dine behov. få dem til å trekke seg tilbake en tid før du legger deg. Ja, det er slik jeg tenker også. I tillegg er det ikke min sønn, men min stesønn, så jeg er kanskje litt overfølsom på å ha han oppe hele kvelden.Vil fortsatt ha noen minutter voksentid et års tid enda... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193536-leggetider-13-%C3%A5ring/#findComment-1363822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.