Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt greit og lettvint å ta med seg vogn på toget? Ikke lokaltog, men regiontog... Eller bør jeg belage meg på å ta babyen i bæresele og slå sammen vogna? Kan jeg ha henne oppi vogna i toget eller må jeg ha henne på fanget?

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Jeg tror du skal bruke sele og slå sammen vogna.

Det er jæskla trangt mellom setene på toget, og ofte masse folk med masse stæsj. Og alle er sure hvis det er tidlig på morran...

Gjest tøffetoget
Skrevet

Venter på svar du evt. får - skal også ha med vogn på tog snart, har ikke tenkt på at det skulle være noen "probelemer" rundt det.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Venter på svar du evt. får - skal også ha med vogn på tog snart, har ikke tenkt på at det skulle være noen "probelemer" rundt det.

Bare det å få vogna INN i toget er en utfording...Se for deg kanten på perrongen, den smale døra, trappetrinnene, svingen 90 grader inn i selve vogna, klappdører, osv.

Blir svett av å tenke på det jeg! =0O

Skrevet

Hvis det er sånn tog med spesialvogn for barn, er det fine parkeringsplasser til vogner med seler til å tjore vognene i. Jenta mi sov oppi vogna en lang stund da vi kjørte tog.

Hvis det ikke er sånn "barnevogn" tror jeg du må klappe sammen vogna.

Skrevet

Sørg for å få plass nært plass for barnevogn eller rullestol - si fra når du bestiller.

Jeg har aldri hatt problemer mellom oslo og trondheim eller trondheim og bodø.

Konduktør hjelper med å få inn vogn, og dersom det absolutt ikke skulle være plass ordner de det på stedet.

Hvor skal du?

Skrevet

Jeg har hatt med vogn på tog, det gikk veldig bra. Jeg hadde fått plass "lengst bak" der bagasjen pleier å stå, og bak stolen min var det plass for vognen. veldig praktisk da hun kunne sove i vognen en stund. Det som er viktig hvis du ikke skal slå sammen vognen er at håndtaket går å felle ned. Hvis ikke står det rett ut i gangen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg uansett tatt med sele, synes det var praktisk å bære henne i den på toget (vingler jo litt :-)) og når jeg var på do. Nå var datteren min 6 mnd når jeg tok tog med henne, så hun hang i selen, mens jeg var på do. Var jo ikke noe sted å gjøre av henne.

De fleste medresenærer synes jeg var veldig hyggelige og hjalp godt til med vogn og bagasje - i hvert fall mennene. Smil litt ekstra pent, så er det ikke noe problem!

God tur!

Skrevet

På regiontogene er det vel egen barnekupe, med god plass for vogn. Anbefaler forøvrig bæresele hvis du skal til "restaurantvogna"

Skrevet

Det går helt fint, er egne barnevogn-kupéer. Reiste selv med tog i helga, og lillegutt sov i vogna mesteparten av turen. Er så behagelig at. :-)

Skrevet

Jeg har hatt med vogn på tog, det gikk veldig bra. Jeg hadde fått plass "lengst bak" der bagasjen pleier å stå, og bak stolen min var det plass for vognen. veldig praktisk da hun kunne sove i vognen en stund. Det som er viktig hvis du ikke skal slå sammen vognen er at håndtaket går å felle ned. Hvis ikke står det rett ut i gangen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg uansett tatt med sele, synes det var praktisk å bære henne i den på toget (vingler jo litt :-)) og når jeg var på do. Nå var datteren min 6 mnd når jeg tok tog med henne, så hun hang i selen, mens jeg var på do. Var jo ikke noe sted å gjøre av henne.

De fleste medresenærer synes jeg var veldig hyggelige og hjalp godt til med vogn og bagasje - i hvert fall mennene. Smil litt ekstra pent, så er det ikke noe problem!

God tur!

Takk for svar!

Hun er 5 mnd og har flere ganger vært med meg på do i selen, så jeg får gjøre det på den måten. ;) Har også håndtak med "knekk" så det bør også gå bra!

Håper på en flott tog-tur da. :)

Skrevet

Sørg for å få plass nært plass for barnevogn eller rullestol - si fra når du bestiller.

Jeg har aldri hatt problemer mellom oslo og trondheim eller trondheim og bodø.

Konduktør hjelper med å få inn vogn, og dersom det absolutt ikke skulle være plass ordner de det på stedet.

Hvor skal du?

Vel, billettene er både bestilt og betalt på nett, og uten plassreservering... Håper på det går bra da. ;)

Skal til the big city en tur. :)

Skrevet

Vel, billettene er både bestilt og betalt på nett, og uten plassreservering... Håper på det går bra da. ;)

Skal til the big city en tur. :)

Vel, bruker bli litt sure miner i så henseende, men å fikse reservasjon på nett det klarer de ikke få til, enda folk har klaget kontinuerlig i 5 år.. hehe.

Er mulig konduktøren velger å flytte dere dersom det er ledige plasser i nærheten av barnevognplass.

Ofte er det ikke plass til sammenlagt barnevogn i bagasjehylla med mindre man er tidlig ute.

Synd dere ikke bestilte per telefon - de med unger under 2 år kan tilogmed få egen "lugar", ofte utstyrt med flaskevarmer og barnestol (kommer litt an på hvilken linje dere reiser på hva som er der og om det er).

Skrevet

Vel, bruker bli litt sure miner i så henseende, men å fikse reservasjon på nett det klarer de ikke få til, enda folk har klaget kontinuerlig i 5 år.. hehe.

Er mulig konduktøren velger å flytte dere dersom det er ledige plasser i nærheten av barnevognplass.

Ofte er det ikke plass til sammenlagt barnevogn i bagasjehylla med mindre man er tidlig ute.

Synd dere ikke bestilte per telefon - de med unger under 2 år kan tilogmed få egen "lugar", ofte utstyrt med flaskevarmer og barnestol (kommer litt an på hvilken linje dere reiser på hva som er der og om det er).

Toget er aldri fullt her i byen, så jeg skal nok få meg plass. Har aldri hatt plassreservasjon uansett når jeg har kjørt tog jeg da, og det har jeg heller aldri behøvd.

Skrevet

Toget er aldri fullt her i byen, så jeg skal nok få meg plass. Har aldri hatt plassreservasjon uansett når jeg har kjørt tog jeg da, og det har jeg heller aldri behøvd.

Nei jeg aner jo ikke hvor du reiser. Jeg tenkte mer ala trondheim - oslo .. LANGT. :P

Skrevet

Nei jeg aner jo ikke hvor du reiser. Jeg tenkte mer ala trondheim - oslo .. LANGT. :P

Troru ikke jeg ble plassert på gods-lageret da? ;) Fikk flytte ganske kjapt til rullestol-kupe da, da noen som satt der skulle av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...