Gå til innhold

Urolig og grinete baby

Anbefalte innlegg

Jeg må spørre dere her igjen jeg... :) Knerten var våt av svette som jeg skrev her på søndag, og hadde diarè. Han var grinete, og sulten hele tiden så vi mata han masse. Regner med han tapte en del veske på svetting. Ingen feber.

mandag var han helt fin, bæsjen normal og han var en del våken og sov godt etter måltidene. Men på kvelden ble han grinete igjen, ville ikke sove etter mat. Ga han mer mat, men han ville ikke ha. Bare gråt. Ikke sånn ordentlig gråt, men sutregråt. Ga seg når vi holdt han og gikk med han. Sovna til slutt i fanget, men så fort vi la han ned gråt han igjen.. Sånn holdt han på stort sett hele natta.

I dag har han også vært sånn. Før har han sovnet som en stein etter maten, og da kunne vi skifte på han, og til og med etter det sovna han bom. Nå må jeg (eller pappaen) ha han på fanget eller inntil brystet, for så å liste oss og røre minst mulig på han før vi legger han i vugga. Og ikke alltid det funker. Våkner han er det suting igjen. Ikke vil han ha mer mat, bare holdes liksom..

Kan jo ikke bære han 24 timer i døgnet..?

Er det vanlig at unger plutselig blir sånn? Er det noe som plager han? han har lagt på seg, bæsjer mye og spiser godt.. Bare vil ikke sove uten all det styret først. Sover bare en time av gangen, mot tre timer på søndagen.. Var søndag kveld han begynte sånn.

Gjør vi noe feil eller? Vil ikke la han ligge der å gråte heller, da setter han bare i gang å hyle og blir vanskelig å roe igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193576-urolig-og-grinete-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er akkurat sånn det er med mange babyer. Søk i forumet.

Han er jo bitte-bitteliten og nyfødt, gi ham alt han vil ha!

Er han fin? :)

Han er til å spise opp! ;) Blir bare søtere og søtere for hver dag.. Lagt på seg fra 2750 natt til onsdag til 3100 i går. :) Så begynner å bli litt rundere i kinna.

Han får alt han vil ha, men vi må hvile litt vi og.. ellers har vi ikke så mye å tilby i lengden. Men vi overlever.. Er verdt det.

Hvor gammel er han?

Hva av mat får han?

Morsmelk-erstattning?

Han er 10 dager gammel og får morsmelk.. Raper godt i pausene når han spiser. Ikke magesmerter tror jeg.. det hadde han nok en natt her, men da hyla han og så hørte jeg det bobla i magen hans + han prompa mye.

Nå sutrer han og gir seg ved dulling som regel..

Han er til å spise opp! ;) Blir bare søtere og søtere for hver dag.. Lagt på seg fra 2750 natt til onsdag til 3100 i går. :) Så begynner å bli litt rundere i kinna.

Han får alt han vil ha, men vi må hvile litt vi og.. ellers har vi ikke så mye å tilby i lengden. Men vi overlever.. Er verdt det.

Ja, det er jo sånn det er. Sånne småttiser er 100% avhengig og ufattelig sårbar. Kan ikke få for mye mat og omsorg.

Du får sove hele netter, dusje lenge, ta hårkur, sminke deg og alt det der etterhvert. Alt blir så mye enklere i konfirmasjonsalderen ;-)

Annonse

Han er 10 dager gammel og får morsmelk.. Raper godt i pausene når han spiser. Ikke magesmerter tror jeg.. det hadde han nok en natt her, men da hyla han og så hørte jeg det bobla i magen hans + han prompa mye.

Nå sutrer han og gir seg ved dulling som regel..

Hvordan er pusten hans i sengen i sammenligning når han ligger i armene dine?

Kan du høre noe slim?

Jeg har jo en skrekk opplevelse i kroppen når det gjelder syke spedbarn, så jeg sier bare: gå til lege og sjekk crp. Vår var sånn som du beskriver når hun ble syk, så jeg synes dere skal sjekke dette. Spedbarn har så diffuse sympromer. De kan også like gjerne ha for lav tempratur som for høy!

Sorry min hysteria!

Jeg har jo en skrekk opplevelse i kroppen når det gjelder syke spedbarn, så jeg sier bare: gå til lege og sjekk crp. Vår var sånn som du beskriver når hun ble syk, så jeg synes dere skal sjekke dette. Spedbarn har så diffuse sympromer. De kan også like gjerne ha for lav tempratur som for høy!

Sorry min hysteria!

Glemte at han får sprøyte (?). Da kan det jo være suttebehov... men jeg ville nå sjekket utansett jeg da!

Fortsatt hysterisk skjønner du!

Enig med bb71.

Ta en tur til Helsesøster/lege.

Bedre å gå en gang dit for mye...

Mulig de også ønsker å ta andre prøver enn CRP også.

Har du prøvd smokk?

Min ville ikke ha det, men jeg susset på smokken mens han hadde den i munnen. Etterhvert så tok han den med stor glede :o)

Annonse

Hvordan er pusten hans i sengen i sammenligning når han ligger i armene dine?

Kan du høre noe slim?

Han kan surkle litt når han ligger over skulderen..

Han har litt snørr i nesa og nyser, så er nok litt forkjøla.

Han kan puste veldig fort en kort stund, men sånn holdt han på på barsel og.. Fikk høre det var helt normalt at de puster litt fortere av og til..

Sorry min hysteria!

Hva er crp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...