Gå til innhold

Urolig og grinete baby

Anbefalte innlegg

kakki1365380609

Sånn er det nok bare ofte, Plutselig forandrer de mønster, de blir mer sosiale og begynner å skjønne at de kan påvirke omgivelsene.

Da vi bodde i borettslag var det alltid lys hos meg både sent og tidlig, mens alle andre hadde mørke vinduer og tydeligvis sov .o( Det var bare en annen babymor som også var våken og vi kikket over til hverandre, så lys og ble glad vi ikke var de eneste oppe.........

Det går seg nok til :o)

Fortsetter under...

Gjest Marion K

Syns det høres ut som kolikk, jeg. Har hatt en kolikk-baby selv, og det var slik den holdt på...

Da han var 3 mnd gikk det over.

Det som hjelper kan være forskjellig. Du kan gi ham sukkervann. 2-3 teskjeer sukker i en halv kopp varmt vann slik at det løser seg opp. Så kan du gi litt i ny og ne når han gråter.

Sukker er smertestillende.

Du trenger ikke varme opp sukkervannet for hver gang, bare ha det i et glass med likk, så varmer du sprøyta i hånden før du gir ham det.

Massasje på magen hjelper litt også. Da får de ut en del luft. Kjøp en god babyolje om du ikke har det, og masser. Om du er usikker på hvordan du skal gi massasjen, så finnes det bøker på biblioteket, men i hovedsak er det bare å stryke fast fra navelen og utover på hver side.

Noen får hjelp av kiropraktor. Vi prøvde det, og hadde litt hjelp til å begynne med, men så var vi på det samme igjen.

Noen prøver også fotsoneterapi med godt resultat.

Dr. Brown-flaskene gjør at de svelger mindre luft.

Du får også kjøpt Mini-fom på apoteket som du gir før hvert måltid.

Og til slutt: Fenikkel-te. Gies også med sprøyte. Lages som vanlig te, ha gjerne litt sukker i (smertestillende), og gi med sprøyte. 15 ml før hvert måltid.

Om kvelden kan man også gi litt Kamillete på samme måte. Kamille er også avslappende noe som gjør at babyen blir rolig og sovner godt.

Alt er helt ufarlig for babyer, og jeg har prøvd alt etter tips fra Neonatalavdelingen, da vi har to premature barn. Derav en kolikk-baby som sagt.

Ønsker dere lykke til, og håper det ordner seg snart. Det er ikke morro når babytiden blir slik, og man er helt utslitt.

Hilsen Marion

CRP og senkning to forskjellige ting, er det ikke det da?

CRP viser bakterieinnholdet i blodet og forteller om man har en bakterieinfeksjon eller ikke.

Senkning trodde jeg viste noe med blodlegemer.

Mulig du veit dette bedre enn meg, jeg trodde det var det samma.

Annonse

Gjest modific

CRP og senkning to forskjellige ting, er det ikke det da?

CRP viser bakterieinnholdet i blodet og forteller om man har en bakterieinfeksjon eller ikke.

Senkning trodde jeg viste noe med blodlegemer.

Crp er "hurtigsenkningen" Den reagerer raskere enn senkningen (går fortere opp og ned)

Senkningen er tregere og går saktere ned etter en infeksjon.

begge viser om det er en bakteriell infeksjon i kroppen.

Gjest Nei ikke det samme

Crp er "hurtigsenkningen" Den reagerer raskere enn senkningen (går fortere opp og ned)

Senkningen er tregere og går saktere ned etter en infeksjon.

begge viser om det er en bakteriell infeksjon i kroppen.

Takk for oppklaringen!

Gratulerer med den lille! Jeg har sett deg på gravid-forumet; hyggelig å se at babyen din har kommet!

Det er vel ingen her som helt kan utelukke at han har vondt eller feiler noe, men det er helt vanlig med babyer som sutrer mye. Mine hadde perioder med kolikk, men da hyl-skrek de. Begge mine ville helst ligge oppå brystet mitt eller farens, da lå de rolig og sovende. Men så snart vi la dem over i senga, var det hyling igjen. Jeg husker at jeg gikk rundt i stua med spedbarnet på natta, mens jeg så på elendige TV-programmer for å føle meg mindre alene... Prøv å få deg en lur i løpet av dagen, så du ikke blir helt utslitt!

Jeg har så at du har hatt ammeproblemer, bare et lite tips, har noen sjekket om tungebåndet hans er for kort? Det kan gjøre det vanskelig å suge, men et lite klipp fikser det greit.

Gjest bare nysgjerrig jeg...

Jeg har jo en skrekk opplevelse i kroppen når det gjelder syke spedbarn, så jeg sier bare: gå til lege og sjekk crp. Vår var sånn som du beskriver når hun ble syk, så jeg synes dere skal sjekke dette. Spedbarn har så diffuse sympromer. De kan også like gjerne ha for lav tempratur som for høy!

Sorry min hysteria!

Hva kan være galt da mener du?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...