flisa Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du bruker da tid på barnebarn og familie, flisa??! Det er jo nettopp slik interesse du har som mange etterlyser! Men jeg vil jo bruke tiden på meg selv! hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193623-besteforeldre-igjen/page/3/#findComment-1347825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Men jeg vil jo bruke tiden på meg selv! hehe Tviler sterkt på at du er typen som vil bruke ALL tiden på deg selv, flisa. Det bildet stemmer liksom ikke helt Barnebarn som omtrent har bodd hos deg i perioder og greier... Neida, du bare later som om du er en travel mormor med fritiden spekket til randen av alskens nymoderne gjøremål Egentlig er du så mjuk, så! ;-p Herregud, jeg skjønner da at man skal bruke tid på seg selv! Det er jo akkurat det en savner litt av innimellom mens det står på som småbarnsforeldre. Jeg gleder meg for eksempel innmari til at gutta kan være hjemme alene en halvtime-time slik at jeg får jogget meg en tur 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193623-besteforeldre-igjen/page/3/#findComment-1347870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tviler sterkt på at du er typen som vil bruke ALL tiden på deg selv, flisa. Det bildet stemmer liksom ikke helt Barnebarn som omtrent har bodd hos deg i perioder og greier... Neida, du bare later som om du er en travel mormor med fritiden spekket til randen av alskens nymoderne gjøremål Egentlig er du så mjuk, så! ;-p Herregud, jeg skjønner da at man skal bruke tid på seg selv! Det er jo akkurat det en savner litt av innimellom mens det står på som småbarnsforeldre. Jeg gleder meg for eksempel innmari til at gutta kan være hjemme alene en halvtime-time slik at jeg får jogget meg en tur Jeg har alt for mye "anstendighet" og "samvittighet" - blandet med at jeg er dumsnill - - til å bare kunne gi blaffen. MEN, jeg har kuttet ut en dame-"venninne" i livet mitt som bare ga meg negative wibber i livet -og det er jeg stolt av at jeg har klart. Jeg ser også at jeg har gjort det samme dumme som mora mi gjorde (og det samme gjør gubben) -går rundt og småkjefter og rydder etter unga - lager mat, kjører, ringer og fikser og ordner - - -istedet for å bruke tid og energi på å lære dem til å gjøre det sjøl. Jeg husker godt at jeg lukka øra for min mor -skjønte aldri at det var alvor bak ordene om at hun snart ikke orket mer rot, stå på pinne for andre - -for det var jo det hun gjorde - hun ga mixede signaler til familien sin - og da trodde vi vel at hun trivdes med det. hmm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193623-besteforeldre-igjen/page/3/#findComment-1347963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har alt for mye "anstendighet" og "samvittighet" - blandet med at jeg er dumsnill - - til å bare kunne gi blaffen. MEN, jeg har kuttet ut en dame-"venninne" i livet mitt som bare ga meg negative wibber i livet -og det er jeg stolt av at jeg har klart. Jeg ser også at jeg har gjort det samme dumme som mora mi gjorde (og det samme gjør gubben) -går rundt og småkjefter og rydder etter unga - lager mat, kjører, ringer og fikser og ordner - - -istedet for å bruke tid og energi på å lære dem til å gjøre det sjøl. Jeg husker godt at jeg lukka øra for min mor -skjønte aldri at det var alvor bak ordene om at hun snart ikke orket mer rot, stå på pinne for andre - -for det var jo det hun gjorde - hun ga mixede signaler til familien sin - og da trodde vi vel at hun trivdes med det. hmm. Ja, ikke sant. Er på nippet til å havne utfor den sklia jeg også innimellom, og da må jeg gå noen runder med meg selv først og deretter unga. Nå er vi inne i en god periode hvor 6-åringen er en racer på rydding. Deilig er det! Håper 3-åringen lærer slike fine takter av broren sin like fort som han lærer alt det andre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193623-besteforeldre-igjen/page/3/#findComment-1347970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke alle er "heldige" Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Mine foreldre er litt over femti,førtidpensjonerte og har ikke hatt barna mine på mange år! Sist de fikk en presang av dem,er nå 10 år siden! Kommer de på besøk har de aldri med en sjokolade engang. Barna mine har vært innlagt på sykehus ved flere anledninger(opptil 3 uker av gangen), uten et besøk fra dem. De har jo ringt,men... Ser med missunelse dem som har besteforeldre som bryr seg;mine har ingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193623-besteforeldre-igjen/page/3/#findComment-1347986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Noe har slått meg gjennom alle disse innleggene... Det "dere" som oftest klager på er at bestemor gjør forskjell på barnebarna - der datters barn blir forfordelt sønnens barn... Tar jeg feil? Om jeg ikke gjør det, kan det ha noe med forholdet mor/datter - mor/sønn å gjøre? At vi som jenter involverer mødrene våre mer enn våre menn gjør - og på den måten egentlig forårsaker av våre svigrinner blir gretne på sine svigermødre (les våre mødre)? Eller er jeg helt på jordet nå? Jeg har alltid hatt (og har) et nært forhold til mamma - noe mine kjærester gjennom tidene ikke har hatt. Søstrene deres derimot har som oftest nærere bånd til foreldrene sine. Konsekvensen av dette er jo at jeg konsekvent "bruker" mamma når det er noe - fremfor eks-svigers (som jeg forøvrig ikke kommer overens med - så hadde ikke spurt dem uansett), for det anser jeg som pappaens oppgave å "vedlikeholde". Mulig dette er helt fjernt, men det kan se sånn ut... Jeg har et tettere forhold til min mor, enn min mann har til sin mor. Men nå er jeg heldig og ha et veldig godt forhold til svigermor, og jeg snakker med henne mye mer enn min mann gjør. Ungene er like velkomne hos alle besteforeldrene :-) Det setter vi pris på, men desverre bor de for langt vekke til at vi treffes for ofte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193623-besteforeldre-igjen/page/3/#findComment-1348135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.