Gå til innhold

Er jeg forstyrret?


bella_31

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ubehandlet angst og depresjon i 11 år. Ofte gir det seg utslag i muskelspenninger og smerter.

Jeg er høyt utdannet, men har ikke arbeidet hardt for å oppnå det og har tatt en 6-årig universitetsgrad nærmest uten å lese. Som barn kjedet jeg meg i skolen og fant at oppgavene var for lette. Jeg oppsøkte voksen kontakt da jeg fant barn på min egen alder barnslige og uvitende. Jeg ble frosset ut fra lokalsamfunnet noe som vedvarte til jeg flyttet etter videregående.

Min mor foretrakk min lillesøster fremfor meg og jeg hadde liten kontakt med henne selv om hun var hjemme daglig. Jeg var mest med far som presset meg frem til gode idrettsprestasjoner og var opptatt av slanking hele tiden. Min far kontrollerte alt jeg puttet i meg.

Lærerinnen min likte meg ikke og skjelte meg ut for å gjøre for mye skolearbeid hjemme, gjerne i påhør og til ydmykelse for de andre elevene.

Som barn startet jeg å lyve for å pynte påvirkeligheten eller for å få oppmerksomhet. Dette er en tendens som har fortsatt. Jeg lyver og manipulerer andre for å oppnå ting enten oppmerksomhet eller penger. I voksen alder har jeg utviklet et høyt pengeforbruk. Jeg betaler sjelden krav som ikke er helt nødvendig og også disse for sent. Oppstår det problemer med namsmannen etc. vurderer jeg selvmord og ber legen om beroligende tabletter. Samtaler med namsmannen har en tendens til å ende med at de anser meg ikke søkegod slik at jeg slipper å betale noe, de har oppriktig sympati for meg. Pengeproblemene skjuler jeg for alle og hevder jeg har god råd.

Jeg har i hemmelighet mottatt attføring i 7 år (fikk den stadig forlenget). Jeg er ute av stand til å beholde en vanlig jobb. Jeg kan ikke ta ordre, møter ikke opp, anser ledelsen for å være idioter noe som medfører at jeg innser jeg bør starte for meg selv.