Gå til innhold

hva er galt med ammeinnlegg av "papir"?!?!?

Anbefalte innlegg

Husker ikke at det var sånn sist jeg ammet.. Bruker et lag ull innerst og to "papirinnlegg" utenpå der igjen(lekker MYE!). Med papirinnlegg mener jeg sånne Natusan (?)ammeinnlegg man får kjøpt i alle matbutikker.

Det som skjer er at det kommer bitte små gele-aktige kuler ut av papirinnleggene når de blir våte. Hva i all verden er dette? Kan det være skadelig om barnet får i seg dette? Skifter ofte, men kan nesten ikke skifte 17 ganger i kvarteret heller... og jeg er helt avhengig av å ha dem i tillegg til de i ull.

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193714-hva-er-galt-med-ammeinnlegg-av-papir/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd det med ammeinnlegg, men med tunge tissebleier. Da kan det komme ånne geleklumper ut av bleia. Trodde ammeinnleggene bare var av papir, jeg!

Uansett, når du har ullinnleggene innerst mot huden, vil vel ikke barnet få i seg noen klumper.

Du kan også kjøpe noen "melke-oppsamlere" (Avent) på apoteket som du kan ha inni BH-en slik at melka renner oppi der. Jeg kjøpte det da jeg hadde fått førstemann og brukte det litt når jeg ammet, på det brystet barnet ikke sugde på. Har hørt om noen som brukte det mellom ammingene også.

Annonse

Har ikke opplevd det, men klarte ikke Natusan. De klistret seg jo fast til puppene. Brukte utelukkende Avent sine papirinnlegg.

og de får man kjøpt på apoteket? Jeg har ull innerst, så kjenner ikke til problemet med at de klistrer seg fast...

og de får man kjøpt på apoteket? Jeg har ull innerst, så kjenner ikke til problemet med at de klistrer seg fast...

De er fra apotek ja. Koster 98 kr pakka... Natusan er jo ganske mye billigere da, og om du bruker ull under spiller det jo ingen rolle ;-)

Men likevel var Avent bedre, de lakk ikke gjennom. Det gjorde natusan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...