Gå til innhold

Hvilken skolesekk til 1.klassing!? (gutt)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi valgte Troll til storesøster, den passet godt til ryggen hennes, men hun er bredskuldret og ganske lang for alderen.

Bergans-sekken har vi ikke prøvd, men så på den og valgte den bort pga at den ikke har lokk.

Velg uansett den sekken som passer best til ditt barns rygg og skuldre.

Vi valgte Troll til storesøster, den passet godt til ryggen hennes, men hun er bredskuldret og ganske lang for alderen.

Bergans-sekken har vi ikke prøvd, men så på den og valgte den bort pga at den ikke har lokk.

Velg uansett den sekken som passer best til ditt barns rygg og skuldre.

Hm. Den sekken fra Bergans som vi har i kikkerten har lokk! Og mange rom inni! Er det samme sekken vi prater om, tro!?

Bergans-sekken er kjempefin! Vi har den, fikk den for et par år siden, den har mange rom, eget rom til vått tøy, eg ble nettopp anbefalt oss av en fysioterapeut på førskole-kontrollen.

Her får ungene oransje ryggesekk av statens veivesen, beregnet til bruk i 1.klasse, og vi kommer til å bruke den nå en stund.

Den er ifølge fysioterapeuten ikke god, men grei nok til en førsteklassing som ikke skal bære tungt.

Fordelen med den sekken er at alle ser at det er en førsteklassing som er ute og går.

Hm. Den sekken fra Bergans som vi har i kikkerten har lokk! Og mange rom inni! Er det samme sekken vi prater om, tro!?

Håper jeg ikke har misforstått noe her? Bergans XO har da bare buet glidelås? Ikke sekk som lukkes med snor i løpegang og så legges lokket over og spennes fast?

Eller har de kommet med nytt design ifm skolestart? Jeg så på Bergans.no og der var det bilde av den modellen jeg tenkte på og valgte bort. Har sånn sekk selv (men litt støre type) og får vann inn i sekken gjennom glidelåsen når det regner. Og så liker jeg best sekker med "topp-åpning", men det er jo en smakssak.

En annen fin ting med Troll-sekken er at den står av seg selv - mye lettere å finne ting og pakke ting i en sekk som ikke trenger å holdes/støttes. Den har selvfølgelig også det som trengs av rom, reflekser, regntrekk mm., men det gjelder sikkert alle "ordentlige" sekker.

Annonse

Håper jeg ikke har misforstått noe her? Bergans XO har da bare buet glidelås? Ikke sekk som lukkes med snor i løpegang og så legges lokket over og spennes fast?

Eller har de kommet med nytt design ifm skolestart? Jeg så på Bergans.no og der var det bilde av den modellen jeg tenkte på og valgte bort. Har sånn sekk selv (men litt støre type) og får vann inn i sekken gjennom glidelåsen når det regner. Og så liker jeg best sekker med "topp-åpning", men det er jo en smakssak.

En annen fin ting med Troll-sekken er at den står av seg selv - mye lettere å finne ting og pakke ting i en sekk som ikke trenger å holdes/støttes. Den har selvfølgelig også det som trengs av rom, reflekser, regntrekk mm., men det gjelder sikkert alle "ordentlige" sekker.

det finnes en variant av Bergans XO som har ordentlig lokk. Den kom best ut i test i en eller annen dagsavis.

det finnes en variant av Bergans XO som har ordentlig lokk. Den kom best ut i test i en eller annen dagsavis.

Det er nok denne sekken vi har sett på, for det er både snøring i toppen og lokk på den! Ville aldri vurdert å kjøpe sekk uten lokk her i distriktet, iallefall!;-)

Det er nok denne sekken vi har sett på, for det er både snøring i toppen og lokk på den! Ville aldri vurdert å kjøpe sekk uten lokk her i distriktet, iallefall!;-)

Regner med vi kommer til å kjøpe den (med lokk, altså) når guttungen begynner på skolen til neste år. Den virker kjempefin!

Har jente jeg da, men øverst på ønskelista troner en Diddlina-sekk til 749 kroner...

Heldigvis får alle førsteklassinger sekker på skolen, så den får holde første skoleår. Så har hun heller fått velge pennal, drikkeflaske og matboks sjøl - ble dyrt nok, det.

Annonse

Neida, vi har en Bergans XO med skikkelig topplokk som du etterlyser :)

Har jente jeg da, men øverst på ønskelista troner en Diddlina-sekk til 749 kroner...

Heldigvis får alle førsteklassinger sekker på skolen, så den får holde første skoleår. Så har hun heller fått velge pennal, drikkeflaske og matboks sjøl - ble dyrt nok, det.

Dyrt, ja!?!? Det hørtes veldig lurt ut at alle 1. klassinger får sekk første året!

Hvis min lille pode hadde ønsket seg en så dyr sekk som du nevner, ville han aldri fått det!;-( Vi har rett og slett ikke råd til mer, vi! Men det e rklart, er sekken like bra som prisen tilsier, så hadde det kanskje blitt vurdert...

Bergans sekken kosta forøvrig 459,-!!!

Dyrt, ja!?!? Det hørtes veldig lurt ut at alle 1. klassinger får sekk første året!

Hvis min lille pode hadde ønsket seg en så dyr sekk som du nevner, ville han aldri fått det!;-( Vi har rett og slett ikke råd til mer, vi! Men det e rklart, er sekken like bra som prisen tilsier, så hadde det kanskje blitt vurdert...

Bergans sekken kosta forøvrig 459,-!!!

Diddlina-sekken ble slakta i VG sin test av skolesekker (ble sist med terningkast 2), så den står nok ikke i forhold til prisen nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...