Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var i lekebutikken sammen med min nevø på åtte år i går. Han hadde feriepenger som han selv disponerte. Etter å ha funnet noen små ting til seg selv, kjøpte han en lekebil til sin onkel (for den kunne jo onkel og hunden vår leke med sammen), en vannpistol som onkel kunne bruke til å gi hunden vann med når det var veldig varmt, og en liten doktorbamse som var både til meg og onkel. Doktorbamsen skulle passe på onkel sammen med hunden når jeg ikke var hjemme.

Jeg var en ganske rørt og stolt tante resten av kvelden:-)

Det hører med til historien at onkel er alvorlig syk og at barna har fulgt sykdommen på ganske tett hold i fem år. Akkurat nå har de vært hos oss en uke på ferie, og gleder seg over onkels sportskunnskaper under VM.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193921-barns-empati/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Så koselig innlegg! :-)

Barn har empati, noen mer enn andre.

Her har jo tydeligvis dere fått frem empatien i gutten.

Han har fått fulgt sykdommen til onkelen, men tydeligvis på en god måte. Han har fått tatt del i det.

Vet ikke om jeg helt får frem det jeg mener her, men det er ros til både deg og barnet :-)

Har selv en liten gutt, som har fulgt min sykdom. Han viser også empati, ikke bare til meg, men til katten, hunden osv.. Og jeg har lurt på mangen ganger om det kommer av den familiesituasjonen han kommer fra, med mor syk.

Er nok helt sikkert mangen andre ting som også spiller inn her, i barnehagen han går i lærer de mye om dette og være snille/gode mot andre, både dyr og mennesker. Og jeg fikk en oppdragelse der dette er lagt vekt på.

Nå ble vel kanskje dette litt rotete.

Men er en FLOTT nevø du har!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193921-barns-empati/#findComment-1349656
Del på andre sider

Annonse

Koselig.

Selv har jeg noen ganger stusset litt over hvor liten evne til emapti min ellers intelligente og snille fireåring noen ganger viser. Men regner med og håper det er noe som kommer etterhvert.

Det kommer med alderen, og kan også variere mye etter min erfaring. Det er ikke så lenge mange måneder siden vår lille gjest var sur fordi han ikke fikk se på "cartoon network" under dagsrevyen, og da presterte han å si at han kun kom til oss for å få gaver og få se på cartoon. Dersom han ikke fikk se det, så ville han reise hjem igjen... Da jeg litt senere konfronterte ham med hva han hadde sagt og at han såret oss med å si sånne ting, så han uforstående på meg og mente at siden han hadde sagt at han bare tullet så kunne det vel ikke gjøre noe at han hadde sagt det... Så de er mangfoldige - akkurat som oss andre...*s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193921-barns-empati/#findComment-1350515
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...