Gå til innhold

Skole-hjem samarbeid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest en lærer

Svarer som lærer, jeg, om det er greit. Det blir jo litt generelt, så bær over med meg.

1) Hva forventer du av et skole-hjem samarbeid?

Åpen kommunikasjon om skolesituasjonen og barnet, preget av respekt, slik at barnet får en god skolehverdag.

2)Hva er skolens ansvar og hva er foreldrenes ansvar?

Skolen:Gi nyttig informasjon til hjemmet,være tilgjengelig innenfor visse tider slik at man kan ta imot ulike henvendelser. Være åpen, troverdig og jobbe for gjensidig respekt mellom partene. Lytte til foreldrenes innspill og ta deres meninger med i betraktning. Ha gjort seg opp meninger som institusjon, og fronte disse på en sunn og god måte, med evnen til å endre standpunkt om man ser at man først har tatt feil.

Hjemmet; følge opp avtaler som blir gjort i møtet med skolen. Lese informasjonsskriv som blir sendt ut. Passe på at barnet har med seg det som trengs til skolen. Møte opp på møter, være presise. Ta kritikkverdige forhold direkte opp med skolen, men rosen kan gjerne få florere i nærmiljøet.

Dette var det jeg kom på i farta....

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193956-skole-hjem-samarbeid/#findComment-1350103
Del på andre sider

1) Hva forventer du av et skole-hjem samarbeid?

At foreldrene støtter opp om lærerens arbeid. Og ikke minst at læreren gir foreldrene informasjon om eleven og arbeid som skal gjøres.

2)Hva er skolens ansvar og hva er foreldrenes ansvar?

Det er foreldrenes ansvar å lære barna normal folkeskikk. Det er lærerens ansvar å lære elevene å vise resepekt for skolens regler.

Det er lærerens ansvar å formidle fagene slik at elevene lærer. Det er foreldrenes ansvar å sørge for at lekser blir gjort og oppmuntre til at skolen blir et positivt sted å være.

Når har jeg tatt utgangspunkt i at både foreldre og lærere oppfører seg ordentlig og viser hverandre respekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193956-skole-hjem-samarbeid/#findComment-1350411
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...