Gå til innhold

Må bare skryte litt av storesøster.

Anbefalte innlegg

Storesøster blir 6 i desember og starter skolen nå i høst. I dag har hun skrevet ferdig sin første bok. Den er gjennom illustrert og skrevet kun av henne, uten hjelp.

Tittelen er: "Emma klatrer", og teksten er som følger:

DETE ÆR EMMA HUN SKAL KLATRE BESTEVENEN HETER MARTE

EMMA SPARKER SÅ FERT AT HUN RAMLE NED RET PÅ TO STENER

EMMA BYNER Å BLØ

NÅ HAR EMMA GÅT PÅ DÅKTON.

(Oversettelse:

Fert = fælt.

Dåkton = doktorn.)

Må bare si at jeg er kjempestolt av den lille, store dattera mi!

Fortsetter under...

Dette er en mye bedre versjon av Emma hos doktoren enn den offisielle:-)

Ta vare på hennes første verk og la henne se det senere.

Jepp, det skal jeg gjøre. Den skal snarest legges i boksen hennes, der alle skatter er oppbevart fra hun ble født.

Synes også den er mye bedre enn orginalen.

Annonse

Jepp, det skal jeg gjøre. Den skal snarest legges i boksen hennes, der alle skatter er oppbevart fra hun ble født.

Synes også den er mye bedre enn orginalen.

Orginalen er jo egnet til å gi varige traumer! Niesen min brukte flere år på å overkomme angst for sprøyter etter fordypning i "Emma hos doktoren" da hun var 2,5 år gammel. Jeg har alltid ment at den boka burde forbys ut i fra størrelsen på sprøyta som settes i hodet på Emma. Kanskje datteren din egentlig har skrevet et protestinnlegg som støtter mitt syn,,,*s*

Orginalen er jo egnet til å gi varige traumer! Niesen min brukte flere år på å overkomme angst for sprøyter etter fordypning i "Emma hos doktoren" da hun var 2,5 år gammel. Jeg har alltid ment at den boka burde forbys ut i fra størrelsen på sprøyta som settes i hodet på Emma. Kanskje datteren din egentlig har skrevet et protestinnlegg som støtter mitt syn,,,*s*

He, he, ja, skal se det er det hun gjør.

Kjempebra! Forfatterspire kanskje? husk å samle på boka da!

Ja, hun har god fantasi. For et års tid siden diktet hun et eventyr om ei jente som het Anne. Husker ikke hele historien nå, men jeg måtte skrive den ned.

Håper jeg tok vare på den...

Denne boka skal i hvertfall gå rett i boksen til storesøster!

Sønnen på 6 har også nettopp knekt lesekoden - og gleder seg veldig til å begynne på skolen om fire dager :)

Starter dere så tidlig dere da. Her er det ikke skolestart før den 22.

Neste uke skal storesøster være hjemme hele uka... Lillesøster skal sine vanlige 3 dager i barnehagen.

Annonse

Starter dere så tidlig dere da. Her er det ikke skolestart før den 22.

Neste uke skal storesøster være hjemme hele uka... Lillesøster skal sine vanlige 3 dager i barnehagen.

Ja, _heldigvis_ starter skolen den 17. Med fire unger hjemme hele sommeren begynner jeg å bli ganske sliten. De blir ganske rastløse av å være hjemme hele tiden.

Så nå blir det godt med skolestart :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...