Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en sønn på 9 år som tisser på seg om dagen og om natten. Han har prøvd refleksolog fysioterapaut. Nå har han brukt Minirin og Detrusitol i 1 1/2 år. Noen dager klarer han seg bra men de fleste dagene blir det fra ett til fire skift. Vi har vært til utredning og de fant ut at han hadde refluks i nivå 2. Hadde han hatt niavå 4 hadde de operert. Men at det var kun trening som skulle til. Vi har nå trenet i over 6 år og det blir nesten bare værre og værre....HJELP - hva bør vi gjøre? Er åpen for å prøve alt...føler at vi også har prøvd alt....MEN NÅ ER HAN 9 ÅR GAMMEL.....

hcmr

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194020-dag-og-natt-v%C3%A6ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru. Hagen

La han sove med nattbleier og ta tiden til hjelp. Høyst sannsynlig må han allikvel slite med dette problemet til han vokser det av seg. For en del barn er beklagelig slik at ingen behandling gir resultater, og da sliter det mer på humøret enn om man bare innser at "slik er situasjonen" og man benytter nattbleier for å redusere problemet. Han blir tørr enn dag, det er sikkert, men kanskje vil det ta noen år til, noen barn sliter faktisk med sengevæting til de når tenårene.

Siri Harket, uroterapeut

Hei. Beklager at det har tatt litt tid å få svar, men det har vært ferie. Jeg forstår at du blir litt oppgitt på hans vegne,siden dere nå har trent i over 6 år som du sier.Når det gjelder reflux grad 2 som han har,betyr nok ikke dette noe på hans lekkasjeprobleme,dersom han ikke har mye urinveisinfeksjoner.Det sier du ikke noe om, så jeg vil anta at det ikke er noe problem.Når vi sier at dette ned blæretrening er viktig så er det også viktig å få en grundig instrukjson i hva det er.Det kan være det ville vært lurt om han kanskje kom til en uroterapeut som kunne instruere han litt, og i tillegg så er det andre enn dere foreldre som snakker med ham. han vil da også gjennomgå noen enkle undersøkelser, som å tisse i en spesialdo.(uroflow, noe dere kanskje har vært igjennom tidligere)Vi vil da se litt på blærevolum, og også om han har resturin igjen.Jeg tror nok han kan ha nytte av det, selvom det igjen vil dreie seg om trening.Men kanskje under litt fastere opplegg enn det har blitt nå.Det virker også som Detrusitol må vurderes igjen. Det kan være han ikke skal stå på de lenger. For å komme til uroterapeut må dere få en henvisning fra en lege.

Håper dere får hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...