Gå til innhold

Stryker dere klærne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg gjør ikke det. Stryker finskjorter til jul og 17. mai og andre store begivenheter.

Men jeg har ei tante på 86 år, som bor sammen med datra si på 55 år.

Tante har strykedag hver tirsdag. Men hun stryker ikke underklærne til datra lenger, fortalte hun i et fortrolig øyeblikk...

Du slette tid, tenkte jeg da.

Datra kommer hjem fra jobb til ferdig middag hver dag. *S*

Men ikke nystrøkne underbukser, nei!

Annonse

hehe nei.

Er det noen som gjør det da?

Jeg syns det er skikkelig drepen å stryke, så jeg stryker minst mulig., hehe.

Nei, jeg stryker kun det aller nøvendigste, jeg har andre ting å bruke tiden min på enn stryking.

Faren til jentene stryker som regel deres kjoler etc. når han stryker skjortene sine, og moren min stryker bunadskjorta mi, så jeg slipper billig unna.

Det kunne ikke ramle meg inn!!!!!

Her strykes kun det aller nødvendigste; dresskjorter, penbluser og penkjoler som krøller i vask.

Dressbukser blir presset hvis det trengs.

Huff, høres ut som et mareritt å skulle stryke vanlige bukser og ikke minst T-skjorter!!!

Huff ja, jeg stryker visst mer enn de fleste her skjønner jeg.. Men jeg hører også til en utdøende rase uten tørketrommel. Og når klærne skal henge og tørke så får jo alle genserene og t-skjortene en lekker stripe tvers over. Så her strykes både gensere, skjorter, bluser, t-skjorter. Men duker har jeg pent lite av da. Har ikke tenkt over at det egentlig er så stor jobb, det er vel noe med vanen. Men merker vel forskjell når jeg skaffer meg trommel til høsten.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg gjorde det tidligere, men etterhvert som det kom flere barn og arbeidoppgavene vokste,skjønte jeg at det bare er noen ting her i verden det ikke er verdt å bruke tid på.

Jeg gidder ikke en gang pare sokker lenger.

Kjøper nesten bare sorte sokker til meg og de to eldste barna og hiver alt i en stor kurv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...