Gå til innhold

historier som blir en tegning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne liker mine, og jeg elsket den selv som liten...

Komma, komma, punktum strek, det var lille NNs fjes.

Strek på strek og maaage stor.

slik kom lille NN til vår jord.

Komm = øyne, punktum er nese, strek er munn og så tegner du en stor ring rundt. Strek på strek er halsen ( to små rette streker, og så lager du en stor oval i tilknyting til desse. Når du sier den siste linjen tegner du armer og bein ( og evt hår)

Håper du forstår.

En annen er:

Kom skal vi tegne 8taller, 8taller, 8 taller. Ben må de ha så ei de faller, ei de faller Hurra!

En hatt må de ha de små krabater små krabater, små krabater.

Så blir de ekte landssoldater, landssoldater Hurra!

Du tegner 8tall irekke ( skal henge sammen). Så tegenr på to ben på vhert åtte tall. Hatter er bare en skjeiv strek over øvrste del.På siste linjen tegner du en strek fra hvert 8 tall på midten slik at de ser ut som soldater ( ikke akkurat politisk korrekt, men populært :-))

Ellers er det en om en katt, men den er så lang at den husker jeg ikke, Men jeg har den i en bok et sted....

Gjest sol etter regn

Denne blir en katt! :)

Det var en gang en liten kone som bodde i et hus. Huset hadde en dør (tegner en "oval" "dør" - munn), og to vinduer (tegner to runde vinduer). Ovenfor døra hadde hun en ringeklokke. (tegner en liten, rund ringeklokke), og under døra hadde hun en matte av granbar! (tegner "buster" ned på hver side - værhår).

En dag måtte kona ut til bekken og hente vann til det lille dyret sitt! Hun tok med seg en bøtte og gikk en tur (begynner å tegne en strek - former ansiktet).

Først gikk hun en liten runde rundt huset (forme ansiktet rundt, husk ører), og så gikk hun over den lange marka (ryggen).. det var gaaanske langt å gå! Så måtte hun opp et bratt fjell (halen), og når hun kom på toppen, måtte hun NED på den andre siden! Der var det enda brattere! Det var så bratt at hun RAMLET! Hun trillet nedover den laange fjellsiden, helt ned til bunnen av en dal! (bakbeinet) Heldigvis fant hun en elv akkurat der! :)

Helt fortumlet måtte hun gå opp igjen et lite stykke, men hun var så sliten at hun bare ramlet ned den neste lille dalen hun til også..! (det andre bakbeinet) Hun mistet til og med ut litt av vannet! :-o

Hun gikk opp igjen og da gikk det litt bedre. Hun kom til en liten eng, og så måtte hun ned en liten dal for å hente noen blåbær, hun spiste så mye at hun var helt BLÅ rundt munnen! :-o

Glad og fornøyd gikk hun opp bakken igjen (det ene forbenet), og da hun kom til ENDA en dal, løp hun ned og opp igjen på den andre siden i full fart, for nå gledet hun seg så masse til å komme hjem igjen!! (tegne det siste forbeinet helt opp til munnen.)

Ser dere hva slags dyr hun hentet vann til...?

Ja, den om katten har jeg kunnet fra jeg var lita. Men så i høst fant jeg ei bok med mange slike fortellinger, og noen var skikkelig koselige. Jeg husker bare ikke tittel eller forfatter - lånte på biblioteket. Kanskje en av bibliotekarene her inne kan finne den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...