Gå til innhold

Tror han kommer til å gjøre det slutt

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat idag

Og hva skjer da. Vi har to barn og de siste ukene har han vært helt følelsesløs. Han ligger ved siden av meg om natta, men tar aldri på meg, han står opp før meg, og legger seg etter meg. Han prater med barna, men sier bare det som er høyst nødvendig til meg.

Vi har vært sammen i 7 år, og har hatt noen ups`n downs. Hmmm - hvor lenge kan man leve slik, og hva skjer videre.

Er litt lei meg nå. Har prøvd å spørre han, men hans standard svar er at "det er ingenting".

Opplever dere andre småbarnsforeldre slike perioder? Hva gjør dere da?

En annen ting er at vi gjør aldri noe sammen utenom med barna. Har foreslått kino, gå ut å spise m.m., men han vil aldri det. Andre ideèr mottaes med takk.

Fortsetter under...

Uff, det der høres veldig trist ut. Jeg vil påstå at det ikke er vanlig med sånne perioder i parforhold.

Hvis dere ikke kommuniserer på noe som helst plan slik det er nå, er det vanskelig å se for seg at forholdet kan reddes. Kanskje du skal ta opp tankene dine om brudd med ham, han må jo føle noe omkring det? Kanskje du får ham på glid da, åpne opp litt. Ikke bare sitt og vent på hva han skal si og gjøre, ta ledelsen selv.

Lykke til!

Gjest gladmor

Forferdelig kjedelig det der. Men ikke mist motet. Standardsvaret er "det er ingenting" sier du. Er han ekstra sliten for tiden? Har han blitt forbigått på jobb, eller tråkket på der- og har trukket seg inn i seg selv for en periode?

Har du noen som kan ta hånd om barna en ettermiddag eller kveld? Overrask med god mat og vin. Og småprat- uten å spørre og grave for mye. Kanskej han våkner og ser deg da?

Min mann og jeg hadde et år hvor vi ikke hadde noen form for sex, og vi snakket lite. Men det VAR virkelig ingenting. Vi var bare slitne... Men vi fant tilbake til hverandre. Keitete og småsjenerte, etter å ha vært så lite ilag på et år...

Budskap: ikke mist motet.

Jeg har hørt fra en som er samlivsterapeut at i et forhold MÅ man gå ut sammen som kjærester MINST en gang i måneden...

Vi prøver å gjøre det. Hadde ikke holdt ut å ha det sånn som du har det nå.

Selv om vi også har hatt slitne perioder med baby - lite søvn - sykdom osv.

Gjest ikke like lett

Jeg har hørt fra en som er samlivsterapeut at i et forhold MÅ man gå ut sammen som kjærester MINST en gang i måneden...

Sa denne terapeuten noe om hvordan man skulle løse dette praktisk mht barnevakt?

Ikke alle som har tilgang på det, eller råd til det da..

Annonse

Gjest Elextra

Som andre nevner kan det være vanskelig med barnevakt.

Men man kan også ha fine parkvelder hjemme etter at barna har lagt seg. Vi har ofte det på lørdager. Da lager vi noe god mat, pynter oss litt, åpner en flaske vin, setter oss ved bordet og blir gjerne sittende i timevis. TV på slike kvelder er nesten bannlyst.

Viktig å ha fokus på hverandre som par i mellom!

Gjest Elextra

Som andre nevner kan det være vanskelig med barnevakt.

Men man kan også ha fine parkvelder hjemme etter at barna har lagt seg. Vi har ofte det på lørdager. Da lager vi noe god mat, pynter oss litt, åpner en flaske vin, setter oss ved bordet og blir gjerne sittende i timevis. TV på slike kvelder er nesten bannlyst.

Viktig å ha fokus på hverandre som par i mellom!

Dette havnet HELT feil!

Uff, det der høres veldig trist ut. Jeg vil påstå at det ikke er vanlig med sånne perioder i parforhold.

Hvis dere ikke kommuniserer på noe som helst plan slik det er nå, er det vanskelig å se for seg at forholdet kan reddes. Kanskje du skal ta opp tankene dine om brudd med ham, han må jo føle noe omkring det? Kanskje du får ham på glid da, åpne opp litt. Ikke bare sitt og vent på hva han skal si og gjøre, ta ledelsen selv.

Lykke til!

Det er vanligere enn du tror med diverse kriser i parforhold.

Man kan ikke gi seg uten sverdslag. Et forhold med 7 års fartstid og 2 barn er verd å kjempe for.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...