Gå til innhold

Nye retningslinjer fra fylkestrygdekontoret.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg snakket med deg tidligere i dag i forbindelse med en klage jeg har fått hjelp med. (Tusen takk, forresten :o) )

Det jeg lurer på er om nye retningslinjer fra fylkestrygdekontor og rikstrygdeverk er mulig å finne f.eks. på internett.

Siden mitt trygdekontor henviser til disse retningslinjene uten at det står i folketrygdeloven, hadde det vært spennende å finne ut hva de retningslinjene _egentlig_ går ut på.

Når man legger inn et ekstrakritere om 3 mnd, for å kunne komme under bestemmelsen om "fast og varig endring" ang. bestemmelsen om sykepengegrunnlag bør jo dette komme offentligheten for øre. (Mener nå jeg, da.)

For meg som ble sykemeldt før jeg hadde jobbet 3 mnd i ny jobb etter år som hjemmeværende kan jo dette gjøre veldig stort utslag.

Så, sånne retningslinjer og rundskriv. Hvor finner jeg dem?

Er det forresten mulig å få alle sånne ting tilsendt, eller er det en "yrkeshemmelighet" innen trygdeetaten?

På forhånd takk!

mvh

Fortsetter under...

Irene Grøneng

http://www.lovdata.no/rsk/rtv/tt-19970501-0049-195.html

Det står ikke noe om den "nye" regelen i det rundskrivet.

Det skal derfor bli spennende å se hvilket grunnlag de har for å hvede noe slikt, hvis det er en kjennelse fra Trygderetten må vi få tak i premissene for denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...