Gå til innhold

Gutten vår strutter av selvtillitt

Anbefalte innlegg

Gjest stoltavguttenvår

I går var vi i bryllup og vår lille 4-åring stjal hele sjowet. Det var dans og karaoke for alle sammen. Gutten vår danset på scenen med skikkelig rytme i kroppen, med tøffe dansebevegelser og gjorde seg til med 'Living la vida loca' og ditto andre sanger. Vi skreik av latter, jeg og min søster. Han var ikke til å rikke av flekken, han holdt på helt til siste slutt.

Moro var det, lell :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194152-gutten-v%C3%A5r-strutter-av-selvtillitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånt kan være festlig og sjarmerende for de nærmeste, men for andre en pine, spesielt når du sier at 'han stjal hele showet' i et bryllup!?

Beklager, men jeg hadde steilet dersom dere var i mitt bryllup eller for den saks skyld et hvilket som helst bryllup jeg var gjest i.

Gjest byboer LID 2302

(langt)

Ja, sånt er gøy. Da våre var 3 og 5 år var de med i bryllupet til tanta si, de var med helt til slutt, gikk polonese, danset osv. Alle vi andre måtte pent gå undr brua når man lager slik ved polonese :-) Vi fikk kjemperespons at de var veloppdragene, satt pent ved bordet hele tiden, spiste pent og at de var sjarmerende ! Da blir man stolt ! :-)

Ifjor var de brudesvenn og brudepike og gikk så pent oppover foran brudeparet og satt så pent i kirka uten et knyst. Lene hadde vært hos frisør fått krøller og små blomster i håret. (Hun har jo stritt vietnamesisk hår), det gikk ååå så nydelig gjennom alle benkene. Lene gikk med hevet hodet resten av dagen, turte jo nesten ikke røre håret heller.

Hilsen

stolt mor

Gjest nn i dag

Sånt kan være festlig og sjarmerende for de nærmeste, men for andre en pine, spesielt når du sier at 'han stjal hele showet' i et bryllup!?

Beklager, men jeg hadde steilet dersom dere var i mitt bryllup eller for den saks skyld et hvilket som helst bryllup jeg var gjest i.

Gikk ei lita runde med meg selv om jeg skulle svare eler ikke, men denne var drøy!

Var det virkelig å nødvendig å skrive inn! Hold slike ting for deg selv.

Brudepika og brudesvennen vår fikk mye oppmerksomhet, og satt som noen engler. Og vi som budepar syntes det var heilt topp!!!! Brudepika hadde til og med fødselsdag den dagen, så vi laga til kake til henne og alle sang bursdags sang til henne. Du får la være å ha en brudepike og en brudesven du som er redd å måtte dele en flotte dag på. Vi ville ikkje ha bytte det vekk!!!

Gjest katten kathinka

Er litt enig med deg her.

Har selv en slik gutt som beskrives her, som kan showe og sjarmere. Jeg har alltid latt han holde på i "små doser" da jeg forstår at det ikke er like morro for andre som ikke står han så nær. I alle fall når han ikke er hovedpersonen.

Men det kan være er gøy i mindre posjoner.

Eh.. Hallo..? Hvis man feirer bryllup, og har invitert unger, så er det UNGER. Og om de "stjeler showet" og noen synes de bør tone ned, så synes jeg heller de som hysjer på dem bør tone ned.. Barn ER barn, og har de selvtillit nok til å vises, så er det vel ikke noe som er bedre enn det?!?! De trenger det jaggu, ungene våre, uansett hvor de tilfeldigvis kommer fra...

Annonse

Eh.. Hallo..? Hvis man feirer bryllup, og har invitert unger, så er det UNGER. Og om de "stjeler showet" og noen synes de bør tone ned, så synes jeg heller de som hysjer på dem bør tone ned.. Barn ER barn, og har de selvtillit nok til å vises, så er det vel ikke noe som er bedre enn det?!?! De trenger det jaggu, ungene våre, uansett hvor de tilfeldigvis kommer fra...

Det finnes jo faktisk en grense for hva som er underholdende for de resterende 70 gjestene som ikke aner hvem gutten er. Det går fint an å begrense oppmerksomheten barnet tar uten å knekke selvtilliten til barnet. (Nå sier jeg ikke at det var slik i dette tilfellet altså.)

Og hvor barnet tilfeldigvis kommer fra har aldri vært et tema i denne tråden, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp? :-)

Det finnes jo faktisk en grense for hva som er underholdende for de resterende 70 gjestene som ikke aner hvem gutten er. Det går fint an å begrense oppmerksomheten barnet tar uten å knekke selvtilliten til barnet. (Nå sier jeg ikke at det var slik i dette tilfellet altså.)

Og hvor barnet tilfeldigvis kommer fra har aldri vært et tema i denne tråden, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp? :-)

Poenget var at ALLE barn trenger selvtillit. Og om de tilhører den nærmeste familien, eller venner man har invitert, så er de også inviterte.

Poenget var at ALLE barn trenger selvtillit. Og om de tilhører den nærmeste familien, eller venner man har invitert, så er de også inviterte.

Barn trenger også å lære når det er nok. Og det går fint an å lære dette til barn uten at det ødelegger selvtilliten!

Gikk ei lita runde med meg selv om jeg skulle svare eler ikke, men denne var drøy!

Var det virkelig å nødvendig å skrive inn! Hold slike ting for deg selv.

Brudepika og brudesvennen vår fikk mye oppmerksomhet, og satt som noen engler. Og vi som budepar syntes det var heilt topp!!!! Brudepika hadde til og med fødselsdag den dagen, så vi laga til kake til henne og alle sang bursdags sang til henne. Du får la være å ha en brudepike og en brudesven du som er redd å måtte dele en flotte dag på. Vi ville ikkje ha bytte det vekk!!!

Hvorfor skriver du her hvis du ikke vil ha svar? Skulle ikke forundre meg om jeg snakker 'på vegne av flere' som ikke synes det er tiltalende med voksne eller barn som 'stjeler hele showet' og 'ikke er til å rikke'.

Er litt enig med deg her.

Har selv en slik gutt som beskrives her, som kan showe og sjarmere. Jeg har alltid latt han holde på i "små doser" da jeg forstår at det ikke er like morro for andre som ikke står han så nær. I alle fall når han ikke er hovedpersonen.

Men det kan være er gøy i mindre posjoner.

Selvsagt er det morsomt med morsomme barn og morsomme voksne. I passe doser og i passende settinger.

Det må du gjerne synes. Jeg synes det er en uting når barn eller voksne 'stjeler hele showet' og 'ikke er til å rikke', og hadde ikke hygget meg i et slikt bryllup.

Annonse

...og jeg bare konstaterer at vi igjen er helt på linje...

Så flott at gutten din er " i farta".Akkurat slik unger skal være.Og de som ikke måtte tåle det i et brylupp burde heller ikke be barn.

Har du noen formening om hvordan beskjedne barn opplever at utagerende barn kan ta scenen og få all oppmerksomhet?

Gjest Selma 2

Beklager, du tar feil.

Jeg skjønner ikke problemet? Beskjedne unger vil aldri kunne tenke seg å gå opp på cenen å danse eller synge.Denne gutten er altså ikke beskjeden.Han danser og underholder, folk ler og synes det er morro.Gutten er 4 år ! Det er jo ikke en bakfull 19 åring eller 40 åring vi snakker om :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...