Gjest hysterisk mor? Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei! Noen av dere som tør våge dere på en diagnose? Kanskje noen av dere kjenner igjen symptomene min lille datter har... Har selvfølgelig vært hos legen, men foreløpig er hun ikke blitt bedre selv om hun har fått medisin. Hun hoster. Det startet for 5-6 uker siden. Hun hoster ikke ustoppelig. Omtrent 5-6 ganger om dagen pluss noen ganger om natten. Hun hoster "hardt", tar skikkelig i. Ansiktet blir rødt og det er akkurat som om hun svelger noe når hun er ferdig med å hoste. Det er ikke langvarige hostekuler hun har, det varer bare noen sekunder, men er altså hardere enn vanlig hoste. Det begynte med en svak bronkitt som ikke varte lenge, men hosten sitter altså i. Legen mistenkte kikhoste, men blodprøven var negativ. Han sa at det KAN være kikhoste likevel fordi blodprøven ble tatt da hun allerede hadde hostet en god stund og verdiene i blodet forandrer seg og sånn.. Men medisinen hun fikk hjalp ikke. Vi var på ferie i Tyskland og var til kontroll der etter endt antibiotikakur. (etter ønske fra legen i Norge) Vi var hos en barnelege, og han mente at hun har irriterte slimhinner etter bronkitten. Ikke vet jeg.. ER det vanlig at småbarn hoster så lenge? Sitter det så lenge i? Jeg begynner å bli redd for at det aldri tar slutt... Vet jo at det gjør det da men.. Bryst og lunger er helt fri for slim, allmenntilstanden er helt topp. Hun er 1 år. Noen som kjenner igjen noe av dette?? Trenger noen beroligende ord.. selv om jeg sikkert bare er en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194210-noen-hobby-leger-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er det kikhoste, noe jeg tenkte med en gang, så kan den sitte i i mange måneder - selv om man er vaksinert. Ellers er det ikke så uvanlig at barna (og vi for den del kan ha hoste ganske lenge uten at det er noe direkte galt. Gi henne noe varmt å drikke, gjerne kamillete - hvis hun liker det. Søt det gjerne litt med honning eller sukker. (For hun var over 1 år ikke sant?) Kamille er en beroligende urt som kan roe ned en irritasjonshoste. Ellers er også timian hostestillende. Men jeg tviler på at en 1-åring orker å drikke timiante... Som en utvei kan du jo prøve å ta henne med til en homeopat? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194210-noen-hobby-leger-her/#findComment-1353424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Med fare for å begi meg ut på noe jeg ikke har peiling på; Snuppa hostet i mange mndr, innimellom hørtes det også ut som om hun surklet fælt da hun pustet, omtrent som en som har røyket i 50 år... Og jeg var hos lege sikkert ti ganger, hver gang jeg synes det var værre eller annerledes enn tidligere - og alle gangene ble jeg sendt hjem uten å ha blitt noe klokere. Hun var mye tett også - og tilslutt kranglet jeg meg til en spesialist-time, men heller ikke der fant de noe, og ikke på allergiprøver heller. Men etterhvert gikk det over, og nå har hun ikke hatt det sånn siden rundt mars... Jeg er spent på om det kommer tilbake nå som høsten kommer, håper ikke det - men det gjenstår å se. Men ingen som skal kunne noe om det fant noe, og ingen hadde noe særlig forståelse for at jeg bekymret meg for det heller. Men som sagt; det gikk over etter omlag et halvt år - etter at vinteren var over... Dette gjorde deg sikkert ikke noe klokere - det var bare for å si at det sikkert ikke er noe farlig, noen ganger hoster og harker de tydeligvis uten grunn, og at det sikkert går over 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194210-noen-hobby-leger-her/#findComment-1353430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hysterisk mor? Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Med fare for å begi meg ut på noe jeg ikke har peiling på; Snuppa hostet i mange mndr, innimellom hørtes det også ut som om hun surklet fælt da hun pustet, omtrent som en som har røyket i 50 år... Og jeg var hos lege sikkert ti ganger, hver gang jeg synes det var værre eller annerledes enn tidligere - og alle gangene ble jeg sendt hjem uten å ha blitt noe klokere. Hun var mye tett også - og tilslutt kranglet jeg meg til en spesialist-time, men heller ikke der fant de noe, og ikke på allergiprøver heller. Men etterhvert gikk det over, og nå har hun ikke hatt det sånn siden rundt mars... Jeg er spent på om det kommer tilbake nå som høsten kommer, håper ikke det - men det gjenstår å se. Men ingen som skal kunne noe om det fant noe, og ingen hadde noe særlig forståelse for at jeg bekymret meg for det heller. Men som sagt; det gikk over etter omlag et halvt år - etter at vinteren var over... Dette gjorde deg sikkert ikke noe klokere - det var bare for å si at det sikkert ikke er noe farlig, noen ganger hoster og harker de tydeligvis uten grunn, og at det sikkert går over Takk for svar:) Hvor gammel var din snuppe da det stod på da? Et halvt år??!? Kanskje jeg bare må smøre meg med tålmodighet gitt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194210-noen-hobby-leger-her/#findComment-1353465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenning Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kan det være en form for allergi??? min allergi startet med bronkitt.... ettervirkning av medisiner... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194210-noen-hobby-leger-her/#findComment-1353481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Takk for svar:) Hvor gammel var din snuppe da det stod på da? Et halvt år??!? Kanskje jeg bare må smøre meg med tålmodighet gitt.. Det har vært to runder, den første fra 9mndr til litt over året - da viste det seg at både hun og jeg hadde kikhoste, uten at noen oppdaget før det "for sent". Dvs, det gikk over av seg selv uten av vi trengte/fikk medisinering (etter at jeg hadde hostet på meg et ribbeinsbrudd!!). Den andre runden var vinteren etter (nå sist) fra omtren 19 til 24 mndr... Nå er hun 2 år og 5 mndr, og jeg håper vi slipper nok en sånn vinter... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194210-noen-hobby-leger-her/#findComment-1353613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det kan være at hun får små sliklumper i halsen som hun hoster opp for så å svelge ned. Slike klumper kan tette pasasjen i halsen nokså mye. Følgelig vil man jobbe hardt (les hoste mye) for å få dem opp og vekk. Iblant kan astmamedisin hjelpe på slik langvarig hoste, selv om det ikke er astma. Kan melk, eller måltider forverre det? Er noen typer mat verre enn andre? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194210-noen-hobby-leger-her/#findComment-1353728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.