colombis Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Sitter her og bare tenker og drømmer om barnet vi venter:) Prøver å være glad og positiv, men synes det er så lenge å vente. Føler meg rett og slett sliten. Vi skal adoptere fra Colombia, og ventetiden er veldig forskjellig. Alt fra en mnd til over et år fra godkjenning til tildeling. Jeg lurer på hvorfor det er sånn forskjell.. Noen som vil fortelle hvor lang tid de har brukt... Vi har ald.gr. 0-1 år og er 30 år begge 2. Ser i mange tilfeller at det går raskere jo yngre barn og søker er.. Ønsker likevel at alle skal slippe å vente lenge uansett alder.) Ønsker alle lykke til videre. Bare et hjertesukk fra en som trenger litt oppmuntring. KLEM 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194231-hjertesukk-fra-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dan/kina Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Her er noget jeg har klippet fra et dansk formidlingsbureau. Håber det kan bruges - og held og lykke ICBFs venteliste Siden er sidst opdateret den: 12. august. 2005 Vi har modtaget en oversigt fra ICBF som giver et øjebliksbillede af ICBFs ventelistesituation for udenlandske adoptionsansøgere. Ansøgere forhåndsgodkendt af ICBF til barn i aldersrammen 0-1 år - ICBF er nået til ansøgninger de har registreret i oktober 2004 1-2 år - maj 2004 4 år -juli 2003 søskende op til 5 år - januar 2003 Som det fremgår af oversigten er der stor forskel i ventetiderne. Ventetiden til større børn og søskene er stadig længere end til de små børn. Som vi skriver er dette et øjebliksbillede. Vi kan ikke få oplyst fordelingen af ansøgere og vi ved jo ikke hvor mange ansøgere der er efter de datoer som de nu har oplyst de er nået til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194231-hjertesukk-fra-meg/#findComment-1353564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei colombis! Forstår at du kan bli sliten av vendtinga innimellom! For emg så "hjalp" det å bare legge bort følelsene ett år, mens vi venta på nr.1, og papirene våre var i Colombia. Vi visste jo det ville ta mer/mindre ett år, så jeg begnte ikke å tenke ordentelig på det før etter det var gått 9-10 mnd. dvs.da vi fikk distrikt. Det var så viktig for meg å fylle tilværelsen med andre gode og viktige ting også! Fra papirene våre ble sendt Colombia og til vi fikk distrikt, tok det 10 1/2 mnd. Så tok det ytterligere 6 uker før vi fikk tildelinger, og så 4 uker før vi fikk reise! Tildelinga kom på dagen (eller dagen før) 1 år etter dva. Ungen vår var da 7 1/2 mnd.og vi foreldrene var 29 og 30 år. Nå skal vi straks til med prosess nr.2. Gleder oss!! Lykke til videre, det BLIR, skjønner du! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194231-hjertesukk-fra-meg/#findComment-1353722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colobris Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg tenkte de samme tankene i går... Tenkte at uff, kan jeg begynne å vente snart! Og så vet jeg det at det må jeg ikke, fordi det går sikkert minst ett år til før vi kan reise. Tiden virker så lang, og det værst er at det meste er så uvisst! Vil bare sende deg noen "you-are-not-alone"-tanker, og håper at du finner noe kjekt å fylle ventetida med! Har sjøl starta med scrapbooking - og da flyr i allefall tida!... og så skal vi begynne på spansk-kurs nå om ikke så lenge. Det gleder vi oss til; en ting å gjøre sammen - og som blir veldig meningsfylt ift reisa - som forhåpentligvis skal skje om et års tid. DEt er vanskelig å forholde seg til at ventetida er så forskjellig. Vi har blitt godkjent for 3-5 år og er 35/37 år, og må vel sikkert vente ennå lenger.... Ønsker det bare verdens mest lykke til; håper du greier å fylle dagene med gode tanker og god venting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194231-hjertesukk-fra-meg/#findComment-1353750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 *klemmer* forstår godt det er vanskelig å vente nå, spesielt når alt er så uberegnelig i forhold til tid :-/. For vår del fikk vi beskjed om en ventetid på 6-8 mnd når vi ble godkjent i Bufa, når papirene endelig ble sendt var den på ca 12 før den etter noen få mnd økte til 12-18 mnd!!! Heldigvis gikk den så ned til 12 mnd før tildeling, og for vår del tok det akuratt 10 mnd fra vi sendte papirene til vi var nede å hentet hjem gutten vår :-) Dette til tross for at vi ventet 6 uker mellom tildeling og hentereise p.g.a juleferie. Vi var som dere godkjent for 0-1 år (0-inntill 2 i bufa). Gutten vår var 14 mnd når vi fikk tildeling og verdens nydeligste :-) Ang. ventetips har jeg desverre ikke så mange da jeg gikk rimelig på veggen selv :-(. Jobbet mye og prøvde meg på ett spansk kurs, noe jeg virkelig anbefaler!! Lykke til, klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194231-hjertesukk-fra-meg/#findComment-1353818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Her er noget jeg har klippet fra et dansk formidlingsbureau. Håber det kan bruges - og held og lykke ICBFs venteliste Siden er sidst opdateret den: 12. august. 2005 Vi har modtaget en oversigt fra ICBF som giver et øjebliksbillede af ICBFs ventelistesituation for udenlandske adoptionsansøgere. Ansøgere forhåndsgodkendt af ICBF til barn i aldersrammen 0-1 år - ICBF er nået til ansøgninger de har registreret i oktober 2004 1-2 år - maj 2004 4 år -juli 2003 søskende op til 5 år - januar 2003 Som det fremgår af oversigten er der stor forskel i ventetiderne. Ventetiden til større børn og søskene er stadig længere end til de små børn. Som vi skriver er dette et øjebliksbillede. Vi kan ikke få oplyst fordelingen af ansøgere og vi ved jo ikke hvor mange ansøgere der er efter de datoer som de nu har oplyst de er nået til. Hei ! Takk for oppmuntringen. Godt vi har dette forumet. Trenger å snakke med andre i samme situasjon. Har mye å fylle dagene med, men lengselen etter å møte barnet er så stor. Tankene mine går stadig til Colombia. Jeg klarer rett og slett ikke legge det til siden. Venter så intenst ! En dag er vi fremme, ventetiden er over. Og jeg er sikker på at det er verd hver en tåre og smerte vi gikk gjennom disse årene. Vi er heldig og priviligert som skal bli foreldre til et lite . barn fra Colombia Ønsker dere all lykke videre. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194231-hjertesukk-fra-meg/#findComment-1354774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.