Gjest Nickgirl Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Beklager, der tar du feil. Brystet blir ikke ikke stimulert på samme måte, og dette fører til nedsatt melkeproduksjon for mange. http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=brystskjold+melkeproduksjon&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Hmm...jøss!! Ja det var nytt for meg!! Jeg brukte selv slike ammeskjold i silikon i flere mnd'er med min førstefødte og da var vel jeg spesielt heldig da.... For jeg, i tillegg til å fullamme, fylte fryseren med mange liter melk som jeg brukte i grøten hans når den tiden kom. Men der kan man se...ingen er like og det er skummelt å svare utifra egne erfaringer!!! Uansett er det kanskje fint å høre om noen som ikke har fått nedsatt produksjon av å bruke slike. Noen barn er desverre EKSTREME på å bite og biter brystet til blods når tennene bryter frem. Jeg vet om flere som har sluttet å amme fordi de ikke klarte mer og jeg var på nippet selv når barnet mitt lå å skar tenner i brystvorten. Så før man gir opp ammingen fordi man av en eller annen grunn sliter med såre brystvorter så kan det være greit å ihvertfall vite at det finnes flott hjelp å få som fungerer utmerket på endel også!!! 0 Siter
tiliti Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hmm...jøss!! Ja det var nytt for meg!! Jeg brukte selv slike ammeskjold i silikon i flere mnd'er med min førstefødte og da var vel jeg spesielt heldig da.... For jeg, i tillegg til å fullamme, fylte fryseren med mange liter melk som jeg brukte i grøten hans når den tiden kom. Men der kan man se...ingen er like og det er skummelt å svare utifra egne erfaringer!!! Uansett er det kanskje fint å høre om noen som ikke har fått nedsatt produksjon av å bruke slike. Noen barn er desverre EKSTREME på å bite og biter brystet til blods når tennene bryter frem. Jeg vet om flere som har sluttet å amme fordi de ikke klarte mer og jeg var på nippet selv når barnet mitt lå å skar tenner i brystvorten. Så før man gir opp ammingen fordi man av en eller annen grunn sliter med såre brystvorter så kan det være greit å ihvertfall vite at det finnes flott hjelp å få som fungerer utmerket på endel også!!! Jepp, det vil selvfølgelig være bedre å amme med enn å slutte! Og de fleste får jo ikke tenner så fryktelig tidlig, slik at en noe nedsatt melkeproduksjon kan veies opp med fast føde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.