Gå til innhold

aktiviteter på dagtid - Romerike?

Anbefalte innlegg

Hei,

For 1/2 år siden flyttet vi fra Oslo til Romerike. Vi kom hjem med (verdens skjønneste:o) lillesøster i begynnelsen av juni. Hun er nå to år. Storebror "minimannen" begynner i ny barnehage om en uke først, så det er full fart hjemme her etter sommerferien :o)

Men, etterhvert vil det være fint med litt aktiviteter på dagtid for lillesøster. Noen som har tips om sanggrupper, svømmekurs, dansegrupper e.l. på dagtid her i området?

Ha det fint i den herlige sensommersola!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194284-aktiviteter-p%C3%A5-dagtid-romerike/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chance1365380587

Hei Sibdulla!

Vi bor også på Romerike, og kom hjem med vår lille kinajente i mars. Hun er nå 19 mnd. Vi går i åpen barnehage hver onsdag på Skjetten. Vet at det er en på Skedsmokorset også. Vi har også meldt oss på "Sang og dans fra livets begynnelse" på Lillestrøm i regi av Skedsmo kommune. Står visst på venteliste. Ihvertfall et par ting ;-) Jeg var også som deg, litt på "jakt" etter noe å gjøre. Skulle ønske det var noen barseltreff for oss adpotivforeldre i regi av AF eller noe sånt.

Klem

Hei Sibdulla!

Vi bor også på Romerike, og kom hjem med vår lille kinajente i mars. Hun er nå 19 mnd. Vi går i åpen barnehage hver onsdag på Skjetten. Vet at det er en på Skedsmokorset også. Vi har også meldt oss på "Sang og dans fra livets begynnelse" på Lillestrøm i regi av Skedsmo kommune. Står visst på venteliste. Ihvertfall et par ting ;-) Jeg var også som deg, litt på "jakt" etter noe å gjøre. Skulle ønske det var noen barseltreff for oss adpotivforeldre i regi av AF eller noe sånt.

Klem

Vi kan jo "mekke" et barseltreff selv...... :o)

Hadde vært veldig koselig !!!!!

Klem fra

Hei Sibdulla!

Klem

Tusen takk for svar! Vi meldte oss på svømmekurs i Lillestrøm i dag, men åpen barnehage hadde vært flott å ha i tillegg! Greit med bare en ukentlig fast aktivitet. Åpen barnehage er supert, da man går når det passer. Brukte det mye da jeg gikk hjemme med storebror i Oslo. Det gir god selvtillitt for barna bare det at de kjenner barnesangene som blir benytttet i barnehagene + "konseptet" samlingsstund osv. allerede når tilvenningen i barnehage begynner. Iallfall var det vår opplevelse. Og så er det jo hyggelig for oss mammaer og pappaer å treffes ;-)

Jeg har nettopp vært på Skedsmo Kommunes hjemmesider, men fant bare barnehagen du nevnte på Skedsmokorset (har forresten åpen barnehage to ganger per uke!). Hvilken barnehage har tilbudet i Lillestrøm?

Har du adr. og tlf.nr?

Vi bor ikke i kommunen (men, i en nabokommune), men kan jo sjekke om vi likevel er velkommen :o) Ikke lange kjøreveien. Kan jo sjekke ut begge de du nevner. Kanskje vi sees? ;-)))

Klem,

Vi kan jo "mekke" et barseltreff selv...... :o)

Hadde vært veldig koselig !!!!!

Klem fra

Ja, gjerne det, Rao! Er ikke du veldig musikalsk og greier - og spiller div. instrumenter? Kan jo "mekke" egen "samlingsstund" og alt, da! Hi-hi! Jeg har vel mailadr. din her, tror jeg... Chance sin hadde jeg også, men lenge siden sist... Skal forsøke å få sendt en mail i løpet av de første dagene!

Klem,

Ja, gjerne det, Rao! Er ikke du veldig musikalsk og greier - og spiller div. instrumenter? Kan jo "mekke" egen "samlingsstund" og alt, da! Hi-hi! Jeg har vel mailadr. din her, tror jeg... Chance sin hadde jeg også, men lenge siden sist... Skal forsøke å få sendt en mail i løpet av de første dagene!

Klem,

Flottings ;o))

Og så kan dere komme på mor og barn- treff på Kløfta på tirsdags formiddagen om dere vil ;o)

Klem

Annonse

Mattias1365380379

Hei du!

Er dessverre ikke hjemmeværende for øyeblikket, men håper på å bli det igjen om et drøyt års tid (-:

Vi bor jo også på Romerike, og benyttet åpen barnehage i Lillestrøm. Den er åpen mandag og onsdag fra 11-14, og drives av indremisjonen. Hadde det kjempefint der, og kan absolutt anbefale den. Der var det barn i alle aldre, og masse koselige mammaer og pappaer.

Ellers var jeg ganske heldig og gikk hjemme samtidig som flere andre jeg kjenner (adoptivmammaer), og vi hadde en periode fast turgjeng en dag i uken (gikk rundt Nebbursvollen).

Håper ellers alt står bra til med dere, og at lillesøster har funnet seg godt til rette.

Det hadde vært koselig å se deg igjen, bli gjerne med på neste Romerikstreff nå som du er tilbake i området!

Klem fra

Chance1365380587

Tusen takk for svar! Vi meldte oss på svømmekurs i Lillestrøm i dag, men åpen barnehage hadde vært flott å ha i tillegg! Greit med bare en ukentlig fast aktivitet. Åpen barnehage er supert, da man går når det passer. Brukte det mye da jeg gikk hjemme med storebror i Oslo. Det gir god selvtillitt for barna bare det at de kjenner barnesangene som blir benytttet i barnehagene + "konseptet" samlingsstund osv. allerede når tilvenningen i barnehage begynner. Iallfall var det vår opplevelse. Og så er det jo hyggelig for oss mammaer og pappaer å treffes ;-)

Jeg har nettopp vært på Skedsmo Kommunes hjemmesider, men fant bare barnehagen du nevnte på Skedsmokorset (har forresten åpen barnehage to ganger per uke!). Hvilken barnehage har tilbudet i Lillestrøm?

Har du adr. og tlf.nr?

Vi bor ikke i kommunen (men, i en nabokommune), men kan jo sjekke om vi likevel er velkommen :o) Ikke lange kjøreveien. Kan jo sjekke ut begge de du nevner. Kanskje vi sees? ;-)))

Klem,

Hei!

Den åpne bhg som vi går i er på Skjetten, i Tårnbyveien 201 gamle Valstad skole. Oppstart onsdag 24/8, også hver onsdag. Vi pleier å være der ca 10.30-12.30- Det er åpent fra 9 tror jeg, men de fleste kommer rundt 10. Hadde vært kjempekoselig om du kom! Du er helt sikker velkommen selv om du ikke bor i Skedsmo :-)

Klem

Hallooo!

Skal vi møtes f.eks på tirsdag 23/8 kl 14.00 (så er de ferdige med soving?) på en lekeplass? Hvilken?

Klem

Vi kan gjerne møtes på en lekeplass eller lignende som Chance foreslo! Neste uke er imidlertid litt vanskelig for meg, iom. at storebror begynner i ny barnehage mandag 22/8 og lillesøster og jeg skal på første svømmekurs 24/8. Uken etter hadde passet mye bedre for meg, men dere andre må gjerne møtes førstkommende uke - så kaster vi oss på neste gang ;-)

Og, bare hyggelig at så mange som mulig har lyst til å være med, synes jeg! Da gjør det jo ikke noe om vi får litt frafall fra tid til annen :o)

Klem,

Hei du!

Er dessverre ikke hjemmeværende for øyeblikket, men håper på å bli det igjen om et drøyt års tid (-:

Vi bor jo også på Romerike, og benyttet åpen barnehage i Lillestrøm. Den er åpen mandag og onsdag fra 11-14, og drives av indremisjonen. Hadde det kjempefint der, og kan absolutt anbefale den. Der var det barn i alle aldre, og masse koselige mammaer og pappaer.

Ellers var jeg ganske heldig og gikk hjemme samtidig som flere andre jeg kjenner (adoptivmammaer), og vi hadde en periode fast turgjeng en dag i uken (gikk rundt Nebbursvollen).

Håper ellers alt står bra til med dere, og at lillesøster har funnet seg godt til rette.

Det hadde vært koselig å se deg igjen, bli gjerne med på neste Romerikstreff nå som du er tilbake i området!

Klem fra

Hei på deg! Lenge siden sist! Gøy å høre fra deg igjen - vi er jo gamle kjente fra studie- og fub-tiden! Hi-hi!

Moro å høre at dere er igang med nummer to. Her går det veldig fint! Dobbel lykke med to :o)

Kanskje vi sees snart i åpen bhg eller på Romerike-treff!

Lykke til med prosessen med å få en lillesøster eller lillebror hjem!

Stor klem,

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...