Gå til innhold

Snart 2,5 år og mye syk, eller normalt?

Anbefalte innlegg

"Et barn som har et immunforsvar som ikke fungerer helt...."

Fungerer immunforsvaret til 2 åringer 100 % da? Hvor lang tid tar det før de liksom er ferdige med å bygge det opp?

Immunforsvaret vårt bygges jo konstant opp. Hver gang vi får en infeksjonssykdom stresses immunforsvaret og vi blir sterkere.

Men når et lite barn (eller en voksen for den del) er veldig mye sykt, så mener jeg det tyder på at immunforsvaret ikke er sterkt nok til å ta vare på den kroppen det skal ta vare på.

Fortsetter under...

Min gutt ble fryktelig mye syk det første året i barnehagen. Jeg tror immunforsvaret ble brutt ned, og så pådro han seg alt mulig uten at han fikk sjansen til å komme seg til hektene igjen. Vi avr alvorlig bekymret en stund. Men nå har han vært skikkelig frisk og fin i et par år!

Lykke til.

Gjest Sykt barn.......

Min gutt ble fryktelig mye syk det første året i barnehagen. Jeg tror immunforsvaret ble brutt ned, og så pådro han seg alt mulig uten at han fikk sjansen til å komme seg til hektene igjen. Vi avr alvorlig bekymret en stund. Men nå har han vært skikkelig frisk og fin i et par år!

Lykke til.

Han har virkelig fått sjansen til å komme seg til hektene igjen etter hver gang, jeg har vært veldig nøye med å ha ham hjemme i og med at jeg er arbeidsledig.

Han har ikke blitt sendt i bhg. før han har vært helt frisk.

Men jeg får håpe at han nå iallefall holder seg frisk ut året!

Skal gi ham ekstra c-vitamintilskudd nå utover høsten og vinteren.

Han har virkelig fått sjansen til å komme seg til hektene igjen etter hver gang, jeg har vært veldig nøye med å ha ham hjemme i og med at jeg er arbeidsledig.

Han har ikke blitt sendt i bhg. før han har vært helt frisk.

Men jeg får håpe at han nå iallefall holder seg frisk ut året!

Skal gi ham ekstra c-vitamintilskudd nå utover høsten og vinteren.

Immunforsvaret bruker man vel endel tid på å bygge opp igjen. Vi var også nøye med å gi ham den ene dagen ekstra eller to, men jeg tenker mer på at han etter noen uker pådro seg ny infeksjon. Trente nok opp immunforsvaret, som nok var litt redusert siden siste runde. Sånn forsto jeg det da han var hos barnelegen. Jeg kan selvsagt ha tatt feil.

Gjest Sykt barn.......

Etter en antibiotika-kur er alle bakteriene i magen borte - også de gode som opprettholder et godt immunforsvar.

Når man så slutter med kuren er det de dårlige bakteriene som vokser opp fortest. Dermed blir det mindre plass til de gode. Jo flere antibiotika-kurer man har, jo mindre gode tarmbakterier får man.

Jeg ville gitt gutten en intensiv kur med gode tarmbakterier. På helsekosten finnes et produkt for barn fra BioCare som har mange levende bakterier. (Døde bakterier har lite for seg - og det finnes i de fleste billigere produkter. Dessuten er det greit med så mange som mulig i 1 dose.)

I tillegg ville jeg gitt gutten multivitaminer for barn. Disse finnes i forskjellige varianter, men velg helst en med naturlige ingredienser. Solaray og Nature's Sunshine har gode produkter. Mine barn liker den fra Sunshine best.

Jeg hadde også satset på tilskudd av C-vitamin nå utover høsten. 200 mg daglig er passelig. Greit med sugetabletter som smaker godt.

Fortsett med tran!

"Etter en antibiotika-kur er alle bakteriene i magen borte - også de gode som opprettholder et godt immunforsvar. Når man så slutter med kuren er det de dårlige bakteriene som vokser opp fortest. Dermed blir det mindre plass til de gode."

Vet du, dette visste jeg faktisk ikke. Jeg visste ikke at en antibiotikakur også tok de gode bakteriene! Hva er det ikke man lærer selv i voksen alder. Var på helsekosten i går og kjøpte det produktet fra BioCare som du anbefalte, med gode tarmbakterier. Det kostet svindyrt, men det får så være. Hun som jobbet i helsekostbutikken sa at en del leger faktisk nå også har begynt å anbefale en slik tarmbakteriekur etter antibiotikakur.

Har også kjøpt et dyrt, men stort glass med velsmakende C-vitamintabletter à 100 mg. Han skal få to slike om dagen og så fortsetter jeg med tran. Skal også kjøpe multivitaminer for barn uten A,D,E (siden tran inneholder disse).

Tusen takk for tipsene dine!

"Etter en antibiotika-kur er alle bakteriene i magen borte - også de gode som opprettholder et godt immunforsvar. Når man så slutter med kuren er det de dårlige bakteriene som vokser opp fortest. Dermed blir det mindre plass til de gode."

Vet du, dette visste jeg faktisk ikke. Jeg visste ikke at en antibiotikakur også tok de gode bakteriene! Hva er det ikke man lærer selv i voksen alder. Var på helsekosten i går og kjøpte det produktet fra BioCare som du anbefalte, med gode tarmbakterier. Det kostet svindyrt, men det får så være. Hun som jobbet i helsekostbutikken sa at en del leger faktisk nå også har begynt å anbefale en slik tarmbakteriekur etter antibiotikakur.

Har også kjøpt et dyrt, men stort glass med velsmakende C-vitamintabletter à 100 mg. Han skal få to slike om dagen og så fortsetter jeg med tran. Skal også kjøpe multivitaminer for barn uten A,D,E (siden tran inneholder disse).

Tusen takk for tipsene dine!

Bare glad for å kunne hjelpe.

Egentlig er det utrolig at leger ikke automatisk ber folk om å fylle på med gode tarmbakterier - de vet jo dette!

Noen leger sier man skal drikke Biola, men det er ALT for lite bakterier til at det har særlig nytte. (Men det skader selvfølgelig ikke.)

Vet at BioCare er dyrt, men det er kjempbra produkter.

C-vitamin kan du for fremtiden like greit kjøpe på Rema. Det er ikke noe særlig forskjell på C-vit. produktene.

Annonse

Gjest Sykt barn.......

Bare glad for å kunne hjelpe.

Egentlig er det utrolig at leger ikke automatisk ber folk om å fylle på med gode tarmbakterier - de vet jo dette!

Noen leger sier man skal drikke Biola, men det er ALT for lite bakterier til at det har særlig nytte. (Men det skader selvfølgelig ikke.)

Vet at BioCare er dyrt, men det er kjempbra produkter.

C-vitamin kan du for fremtiden like greit kjøpe på Rema. Det er ikke noe særlig forskjell på C-vit. produktene.

Hm, hun på helsekosten sa at vitaminer kjøpt hos dem inneholdt bare naturlige stoffer mens dem man kjøper på apotek/matbutikk ofte inneholder mye kunstig...

Men jeg tror jeg tar rådet ditt til etterretning til neste gang. C-vitaminer er vel C-vitaminer både på helsekost og matbutikk...

Hva skjer hvis man ikke tar en slik BioCare kur etter antibiotikakur? Tar det bare lengre tid for kroppen å få tilbake de gode tarmbakteriene enn det gjør hvis man tar en slik bakteriekur?

Hm, hun på helsekosten sa at vitaminer kjøpt hos dem inneholdt bare naturlige stoffer mens dem man kjøper på apotek/matbutikk ofte inneholder mye kunstig...

Men jeg tror jeg tar rådet ditt til etterretning til neste gang. C-vitaminer er vel C-vitaminer både på helsekost og matbutikk...

Hva skjer hvis man ikke tar en slik BioCare kur etter antibiotikakur? Tar det bare lengre tid for kroppen å få tilbake de gode tarmbakteriene enn det gjør hvis man tar en slik bakteriekur?

Jeg er helt enig med helsekostdama når det gjelder andre vitaminer. Men akkurat askorbinsyre, eller C-vitamin, har ingen særlig forskjell i det hele tatt. Det er også veldig billig.

Hvis man ikke tar probiotika (gode tarmbakterier) etter en kur med antibiotika vil mage/tarm være i ubalanse fordi de dårlige bakteriene vokser opp igjen fortere og dermed er i flertall i forhold til de gode. De gode vokser opp igjen senere.

Men 1 kur behøver ikke å gjøre noe stor forskjell hos de fleste, men hos disponerte og svake kan 1 kur være nok til at immunforsvaret kommer ut av balanse.

De fleste som har hatt flere antibiotikakurer har stor ubalanse i tarmfloraen.

Gjest Sykt barn.......

Jeg er helt enig med helsekostdama når det gjelder andre vitaminer. Men akkurat askorbinsyre, eller C-vitamin, har ingen særlig forskjell i det hele tatt. Det er også veldig billig.

Hvis man ikke tar probiotika (gode tarmbakterier) etter en kur med antibiotika vil mage/tarm være i ubalanse fordi de dårlige bakteriene vokser opp igjen fortere og dermed er i flertall i forhold til de gode. De gode vokser opp igjen senere.

Men 1 kur behøver ikke å gjøre noe stor forskjell hos de fleste, men hos disponerte og svake kan 1 kur være nok til at immunforsvaret kommer ut av balanse.

De fleste som har hatt flere antibiotikakurer har stor ubalanse i tarmfloraen.

Får meg til å tenke på alle de utallige antibiotikakurene jeg selv har tatt som barn, grunnet hyppige ørebetennelser (jeg var et ørebarn). Aldri har hverken jeg eller foreldrene mine fått beskjed om dette du sier her.

Hvis jeg må ta antibiotika igjen, skal jeg koste på meg en slik kur selv også. Eller lasse på med Biola :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...