Gå til innhold

Hvor vanlig er det at småunger ikke har hår?

Anbefalte innlegg

Hvor mange lider av denne sjeldne, kongelige sykdommen? (Slått opp i tysk sladderpresse at Ingrid Alexandra led av mystisk sykdom fordi hun ikke hadde hår :-)

Min gutt på 14 mnd har heller nesten ikke hår, og det blir kommentert til tider daglig. Han har et tynt lag over det hele, ganske lyst, så det synes knapt med mindre man kommer helt nær.

Jeg hadde heller ikke hår før jeg var nærmere 2, så det ligger vel noe der. Men likevel, synes "alle" andre småunger har så ufattelig mye hår, de har tilogmed hår når de blir født! (Det var det første jeg spurte om under fødselen, jordmor er begeistret - "nå ser vi hodet!" Jeg breker mellom riene; har han hååår??)

:-)

Fortsetter under...

Begge barna våre hadde heller ikke mange fjonene å skryte av før 1,5-års alderen... og når jeg ser på bildene av både meg og min mann i den alderen ser det ut til at også vi hadde denne mystiske kongelige hårmangel-sykdommen ;-)

Neida, det er vel kanskje bare sånn at nordiske babyer innimellom har veldig lyst og fint/tynt hår på hodet i begynnelsen som ikke synes så godt...

Førstefødte var også ca 2 år før det kom noe særlig mye hår, mens minstemann var tidligere.

Både mor og far fikk også hår sent, men ikke riktig så sent som vår førstefødte.

Det er imidlertid en gutt i barnehagen på ca 3 1/2 år som ikke har hår. Vet ikke om det er en sykdom eller om han bare er ekstremt sent ute med hårveksten.

Annonse

Min 14 mnd'ing har heller ikke hår, så du er ikke alene ;-)

Hun begynner iallefall å få noen hårfjon på hodet nå, men det er visst bare jeg som ser det...

I Spania i sommer fikk hun utrolig mye oppmerksomhet fra spanjoler som bemerket at hun var sååå søt med de store, trillrunde, blå øynene og det manglende håret ;-)

Vel, jeg _vet_ at hun vil få hår, for det gjorde storesøstrene etterhvert også ;-)

Min 14 mnd'ing har heller ikke hår, så du er ikke alene ;-)

Hun begynner iallefall å få noen hårfjon på hodet nå, men det er visst bare jeg som ser det...

I Spania i sommer fikk hun utrolig mye oppmerksomhet fra spanjoler som bemerket at hun var sååå søt med de store, trillrunde, blå øynene og det manglende håret ;-)

Vel, jeg _vet_ at hun vil få hår, for det gjorde storesøstrene etterhvert også ;-)

Stoler på at lillemann også får hårvekst etterhvert, han er godt disponert på farssiden, for å si det sånn. Ingen fare for måne der, nei. :-)

Guttungen hadde masse mørkt hår da han ble født, men det forsvant fort og ble erstattet med noen få, lyse fjoner.

Skikkelig hår fikk han ikke før i 2-årsalderen, og faren hans var visstnok akkurat maken.

Nabojenta, som er like gammel som guttungen, har alltid hatt tykt, flott og rikelig med hår på hodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...