Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.lommelegen.no/art/art1252.asp

Her står litt om kløe. Ellers er kanskje allmenmedisin eller åpent forum et bedre sted å spørre en forelde-småbarn?

Takk for innspill. Har bare litt angst for skabb (!) og hadde hatt behov for en normalisering av stikking og kleø i huden fra tid til annen... Har god erfaring med at det er oppgående folk inne på dette forumet! Derfor er spørsmålet lagt ut her...

kakki1365380609

Takk for innspill. Har bare litt angst for skabb (!) og hadde hatt behov for en normalisering av stikking og kleø i huden fra tid til annen... Har god erfaring med at det er oppgående folk inne på dette forumet! Derfor er spørsmålet lagt ut her...

Med skabb klør man veldig om natten, og jeg tror man kan se utslett.

Har du byttet vaskemiddel/skyllemiddel,brukt mye såpe i det siste?

Med skabb klør man veldig om natten, og jeg tror man kan se utslett.

Har du byttet vaskemiddel/skyllemiddel,brukt mye såpe i det siste?

Nei men har nok fått en hang-up... Har lest om kløe og kommet over artikler om skabb. Har både mann og tre barn, og ingen har symptomer på noe. Jeg sover veldig godt om natten (kanskje fordi at da tenker jeg ikke på det :-). Har også vært to uker i Syden, og klødde ikke da i det hele tatt

kakki1365380609

Nei men har nok fått en hang-up... Har lest om kløe og kommet over artikler om skabb. Har både mann og tre barn, og ingen har symptomer på noe. Jeg sover veldig godt om natten (kanskje fordi at da tenker jeg ikke på det :-). Har også vært to uker i Syden, og klødde ikke da i det hele tatt

Høres slett ikke ut som skabb. Uten utslett vil jeg kort og godt tippe på tørr hud. Smør deg godt med en god krem og bytt vaskemiddel :o)

Annonse

Høres slett ikke ut som skabb. Uten utslett vil jeg kort og godt tippe på tørr hud. Smør deg godt med en god krem og bytt vaskemiddel :o)

Takk skal du ha for beroligende ord! Så det du sier er at utfra det som du vet om skabb, samt mine "symptomer" (lett kløe og litt stikking i huden av og til) ville du ikke umiddelbart tenkt skabb?

Bruker du noen form for hormonell prevensjon? Selv har jeg P-implantat (implanon) og hadde en periode der jeg klødde endel på kroppen. Skjønte ikke hva det kom av før jeg leste pakningsvedlegget til Implanon og så at dette kunne være en av bivirkningene.

Tørr hud gir også ofte kløe.

Bruker du noen form for hormonell prevensjon? Selv har jeg P-implantat (implanon) og hadde en periode der jeg klødde endel på kroppen. Skjønte ikke hva det kom av før jeg leste pakningsvedlegget til Implanon og så at dette kunne være en av bivirkningene.

Bruker p-pillen Yasmin...

Hva er p-implantat? Jeg har hormonspiral. Kan det gi kløe? Jeg klør nemlig sinnsykt i perioder på armene og skuldrene.

Hva er p-implantat? Jeg har hormonspiral. Kan det gi kløe? Jeg klør nemlig sinnsykt i perioder på armene og skuldrene.

jeg bruker p-pillen yasmin, og er som du ser, også en som klør :-), var redd for skabb (!), men ser nå at det sikker er pga p-pillen. Vil tro det samme gjelder hormon-spiral

jeg bruker p-pillen yasmin, og er som du ser, også en som klør :-), var redd for skabb (!), men ser nå at det sikker er pga p-pillen. Vil tro det samme gjelder hormon-spiral

Enda en god grunn til å fjerne den. Jeg lurer nemlig på om den påvirker humøret mitt. Mannen min kommenterer at jeg ble mer hissig etter at den ble satt inn, akkurat som i begynnelsen av svangerskapene. Det skal visst ikke være mulig, men det er da hormoner i spill. Jeg har nok med mine egne hormoner, jeg, om ikke andre skal settes i fritt spill i kroppen min. ;o)

Annonse

Jeg vet egentlig ikke annet enn at kløe kan være en bivirkning når det gjelder P-implantat. Dette er jo hormonell prevensjon, på lik linje med f.eks. hormonspiral, så det kan jo tenkes at denne bivirkningen også gjelder der.

P-implantatet settes under huden på underarmen (bedøvelse først). Selve implantatet er på størrelse med en fyrstikk. Prevensjonen varer i tre år før man fjerner den og evt setter inn en ny (man kan ellers fjerne den når man vil). P-implantatet inneholder mindre hormoner enn f.eks. P-piller og kan derfor også brukes når man ammer.

Jeg vet egentlig ikke annet enn at kløe kan være en bivirkning når det gjelder P-implantat. Dette er jo hormonell prevensjon, på lik linje med f.eks. hormonspiral, så det kan jo tenkes at denne bivirkningen også gjelder der.

P-implantatet settes under huden på underarmen (bedøvelse først). Selve implantatet er på størrelse med en fyrstikk. Prevensjonen varer i tre år før man fjerner den og evt setter inn en ny (man kan ellers fjerne den når man vil). P-implantatet inneholder mindre hormoner enn f.eks. P-piller og kan derfor også brukes når man ammer.

Hmm, har aldri tenkt på det. Kløen kan plage meg skikkelig, og jeg blir stresset og lurer på hva det skyldes. Skal undersøke videre den teorien. TAKK!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...