Gå til innhold

Tannfrembrudd og smertestillende

Anbefalte innlegg

Sønnen vår har nå for andre kveld på rad skreket voldsomt. Det virker som han har veldig vondt i gommene (jeksler er på vei) og blir veldig fortvilet fordi han ikke klarer å sovne. Han fungere ganske bra på dagen og skrikingen begynner først når han skal sove.

I går begynte han først etter et par timer soving, men ikveld begynte han med en gang han ble lagt. Han prøver tydeligvis å sove, men får det ikke til.

I går fikk han smertestillende og sovnet etter 15 minutter og sov hele natten. Prøvde å roe han i 45 minutter først).Men det føles litt lettvint å putte i han det kveld etter kveld (selv om dette er kun andre kveld).

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194375-tannfrembrudd-og-smertestillende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girasol

Sannsynligvis er det ikke en uendelig rekke med kveld etter kveld det gjelder det her :-) Min unge har nettopp vært igjennom det samme med jekslene sine, men den intense smerten gikk over etter tre dager, og nå klør han mest tror jeg, ettersom tennene har brutt fram. Gi det noen dager til, og jeg tror ikke en paracet hver kveld i tre dager er så ille...

M.v.h.

Her kommer du nok til å få veldig varierende svar. Selv ville jeg nok prøvd med Dentinox først, har du det? Dersom det ikke virket hadde jeg gitt en paracet.

Har prøvd med Dentinox, for det pleier å hjelpe litt, men denne gangen virker det ikke tilstrekkelig. Det er tydelig at det er tennene, for han legger seg rolig til for å sove, og så tar han seg til kinnet/gommene og begynner å gråte.

Jeg har gitt smertestillende når ungen har hylt og hylt uten at jeg har funnet ut hva det er, og det ikke hjalp med pupp eller trøst.

Tenner eller hodepine eller magesmerter, jeg har aldri funnet ut hva det er, men vil ikke at ungen skal ha det vondt...

Tror kanskje det skjedde en 4-5 ganger pr barn før de var året.

Hei!

Vår lille snuppe på 17 måneder har fått 3 hjørnetenner nå i helgen. (!) Jeg gav en sånn pinex stikkpille både to kvelder. Det hjalp, og jeg har IKKE dårlig samvittighet for å ha brukt smertestillende selv om ungen ikke er "syk." Hun blir tydelig bedre av tabletten.

Lykke til!

Annonse

Du kan fint gi barnet smertestillende, det er over lang tid det er skadelig.

Bedre å gi en smertestillende enn å la barnet lide.

For lite søvn pga smerter kan gi andre negative utfall.

Så om du gir smertestillende et par kvelder på rad gjør absolutt ingen ting.

Går smertene over lengere tid og det mulig ikke det er tenner som er på gang likevel, bør du kontakte legen/helsesøster.

Jeg har gitt smertestillende når ungen har hylt og hylt uten at jeg har funnet ut hva det er, og det ikke hjalp med pupp eller trøst.

Tenner eller hodepine eller magesmerter, jeg har aldri funnet ut hva det er, men vil ikke at ungen skal ha det vondt...

Tror kanskje det skjedde en 4-5 ganger pr barn før de var året.

Samme her!

Har prøvd med Dentinox, for det pleier å hjelpe litt, men denne gangen virker det ikke tilstrekkelig. Det er tydelig at det er tennene, for han legger seg rolig til for å sove, og så tar han seg til kinnet/gommene og begynner å gråte.

Det kan jo hende det er ørene, har du sjekket det? Yngste min tok seg masse til kinnene og jeg trodde det var tennene, men hun hadde infeksjon på trommehinna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...