Gå til innhold

Kommentar ang. skolestart...

Anbefalte innlegg

Kommentar fra guttungen andre dagen han er på vei til sfo. Alle vennene fra barnehagen begynner på en annen skole i byen, og han grudde seg fælt første morgenen... Se for dere en 6-åring som hopper og spretter med armene i alle retninger mens han filosoferer:

"Du mamma, egentlig er det kjempesmart det med å begynne på skolen etter barnehagen, for hvis man bare hadde fortsatt i barnehagen hele tiden, hadde man ikke fått noen nye venner. Når man begynner på skolen får man jo MASSE nye venner, det er jo GENIALT!"

-syntes den var litt søt, og mamma'n pustet lettet ut...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194385-kommentar-ang-skolestart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig!

Det viser seg alltid, sier de som har greie på det, at det ikek spiller noen rolle om man kommer i klasse med noen man kjenner, for med ett er det så mange andre man kan bli venner med!

Husker en episode fra et kino-besøk, vi satt i foajeen og ventet på at dørene skulle åpnes. Ikke langt unna satt en jevnaldrende gutt med sin mor, og uten et ord satte de i gang med å leke.

Jeg er helt enig med ham og forstår mammaen godt.

Min egen skolestarter er av typen som finner nye venner i løpet av få sekunder, så han gledet seg til å begynne et sted hvor han visste det ville være _mange_ gutter på hans alder (vi hører til en av landets største barneskoler).

Lykke til med de spennende dagene!

Herlig!

Det viser seg alltid, sier de som har greie på det, at det ikek spiller noen rolle om man kommer i klasse med noen man kjenner, for med ett er det så mange andre man kan bli venner med!

Husker en episode fra et kino-besøk, vi satt i foajeen og ventet på at dørene skulle åpnes. Ikke langt unna satt en jevnaldrende gutt med sin mor, og uten et ord satte de i gang med å leke.

Sønnen min får også alltid kontakt med andre barn uansett hvor vi måtte befinne oss. F.eks. da vi måtte vente en god stund på passkontoret tidligere i sommer, fant han en litt eldre gutt han lekte så intenst med at han nesten ikke hadde tid til å komme til skranken da det var vår tur. Og vi har hatt opptil flere sterke avskjedsscener ved bagasjebåndet på Gardermoen etter at han har fått en ny kompis i løpet av en flytur.

Jeg tror Astrid Lindgren har beskrevet det (i en Emil-bok) omtrent som at "når to slike små gutter møtes, er det akkurat som om det tennes et lys inne i dem". Dette fenomenet har jeg sett klart og tydelig flere ganger.

Sønnen min får også alltid kontakt med andre barn uansett hvor vi måtte befinne oss. F.eks. da vi måtte vente en god stund på passkontoret tidligere i sommer, fant han en litt eldre gutt han lekte så intenst med at han nesten ikke hadde tid til å komme til skranken da det var vår tur. Og vi har hatt opptil flere sterke avskjedsscener ved bagasjebåndet på Gardermoen etter at han har fått en ny kompis i løpet av en flytur.

Jeg tror Astrid Lindgren har beskrevet det (i en Emil-bok) omtrent som at "når to slike små gutter møtes, er det akkurat som om det tennes et lys inne i dem". Dette fenomenet har jeg sett klart og tydelig flere ganger.

Ja, og selve scenen fra filmen er jo nettopp sånn!

Unger er herlig skapt :)

Annonse

Jeg er helt enig med ham og forstår mammaen godt.

Min egen skolestarter er av typen som finner nye venner i løpet av få sekunder, så han gledet seg til å begynne et sted hvor han visste det ville være _mange_ gutter på hans alder (vi hører til en av landets største barneskoler).

Lykke til med de spennende dagene!

Hvor mange elever er det på "deres" skole? Storesøster begynner på en skole med ca 675 elever, jeg gikk på den samme skolen i min oppvekst og da var vi ca. 800 elever på det meste.

Hvor mange elever er det på "deres" skole? Storesøster begynner på en skole med ca 675 elever, jeg gikk på den samme skolen i min oppvekst og da var vi ca. 800 elever på det meste.

Jeg har en mistanke om at vi tilhører samme skolekrets, jfr. tidligere tråder om BF-barnehager (Kanvas) etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...