Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

38

• PieLill

22

• frosken

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Handikappdoen er for funksjonshemmede, ikke for unger. Heldigvis blir det mer og mer vanlig at ingen andre enn funksjonshemmede slipper inn.

Det er da en kjip ting å lære ungen sin at det er greit å bruke handikappdoen... Parkerer du på handikapparkeringen også?

Jeg bare ventet på at du skulle skrive noe. ;-)

Mange av de "vanlige" doene er så trange at du må være akrobat for å greie å hjelpe en unge der inne. Nei, jeg utleverer ikke ungene mine ved å ha døren åpen. Jeg har dessuten en lite akrobatisk rygg.

Jeg bruker aldri handicapparkeringen. Det gjorde jeg heller ikke når jeg hadde så liten gangradius at jeg ikke fikk handlet om jeg ikke fikk en parkeringsplass i nærheten av inngangsdøren.

For meg er det stor forskjell på å okupere en lite brukt handicapdo i 5 minutter kontra en handicapparkering i 50 minutter. Er alternativet at ungene tisser på seg, eller ikke får tørket seg ordentlig fordi det ikke er plass til meg på doen, er handicapdoen et greit alternativ.

Jeg har hittil aldri opplevd at noen har tatt i døren mens jeg har vært der.

Har du forresten tenkt på hvordan de trange doen er for folk med klaus?

mvh

Handikappdoen er for funksjonshemmede, ikke for unger. Heldigvis blir det mer og mer vanlig at ingen andre enn funksjonshemmede slipper inn.

Det er da en kjip ting å lære ungen sin at det er greit å bruke handikappdoen... Parkerer du på handikapparkeringen også?

Handicapdoen er jo ofte også stellerom for småbarn, da. Jeg bruker ofte handicapdoen når jeg har med barna mine, og vogn og sånn. Det har aldri falt meg inn at _det_ gjør noe.

Gjest Nei, ikke på herredoen nei!

Hehe..ikke en gang når nøden er som størst og køen på jentedoen er milevis?? ;)

For å si det sånn, jeg er ikke så ofte full og ute på by'n mer....:)

Ellers kan det vel hende jeg ville gjort det, men ikke i edru tilstand med sønnen min med meg nei.

Mange av de "vanlige" doene er så trange at du må være akrobat for å greie å hjelpe en unge der inne. Nei, jeg utleverer ikke ungene mine ved å ha døren åpen. Jeg har dessuten en lite akrobatisk rygg.

Jeg bruker aldri handicapparkeringen. Det gjorde jeg heller ikke når jeg hadde så liten gangradius at jeg ikke fikk handlet om jeg ikke fikk en parkeringsplass i nærheten av inngangsdøren.

For meg er det stor forskjell på å okupere en lite brukt handicapdo i 5 minutter kontra en handicapparkering i 50 minutter. Er alternativet at ungene tisser på seg, eller ikke får tørket seg ordentlig fordi det ikke er plass til meg på doen, er handicapdoen et greit alternativ.

mvh

God ide! Jeg plages hver gang vesla må på do når vi er i byen, det er knapt plass til 2 derinne, langt mindre å tørke for deretter å kle på! Neste gang tar jeg jammen handicapdoen!

-At jeg ikke har tenkt den tanken engang...

Man bruker jo ikke akkurat mange minuttene så det blir neppe den stoore kødannelsen.

Annonse

He he..

Jeg ble en gang skjelt ut av en av våre nye landsmenn da jeg var på guttedoen (ute på byen)

Han var full og og snakket ikke helt godt norsk. Jeg skjønte ikke så mye hva han sa, men han kasta meg vartfall på dør :S hehe

Ellers har jeg bare fått gode tilbakemeldinger de få gangene jeg måtte ha gått på guttedoen :)

(Hmm..veldig int. tema vi diskuterer nå, he he)

*flirer og mimrer* Jeg innser at årene går og minnene etterhvert er mange.

mvh

Du synes det er bedre at de som doen er for tisser på seg i steden da? Grunnen til handicapdoen er ikke bare plassen. Den skal også være tilgjengelig fordi man ofte har det travelt. Dessuten er det mange som trenger vann når de kateriserer eller har bæsjet på seg og trenger å vaske seg skikkelig:o)

Handicapdoen er jo ofte også stellerom for småbarn, da. Jeg bruker ofte handicapdoen når jeg har med barna mine, og vogn og sånn. Det har aldri falt meg inn at _det_ gjør noe.

Men det er derfor jeg skriver det jeg gjør. Jeg prøver å få folk til å forstå at handikapdoen ikke er noe alternativ til den vanlige doen.

Dessuten går man mer og mer bort fra å kombinere handikapdoen med stellerom. Det er faktisk rensligere å stelle babyer et annet sted enn på handikapdoen hvor folk kanskje har hatt uhell og skal stelle seg etterpå.

Du synes det er bedre at de som doen er for tisser på seg i steden da? Grunnen til handicapdoen er ikke bare plassen. Den skal også være tilgjengelig fordi man ofte har det travelt. Dessuten er det mange som trenger vann når de kateriserer eller har bæsjet på seg og trenger å vaske seg skikkelig:o)

Som sagt har jeg aldri opplevd at noen har rykket utolmodig i døren. Det er nesten standard på vanlige doer.

Der jeg har vært kan jeg ikke se at jeg har skapt praktiske problemer for noen som trenger doen mer enn meg.

Noen doer er rett og slett for trange for min rygg. Så da må jeg vel være handicapet i forhold til de vanlige doene.

God natt!

mvh

Som sagt har jeg aldri opplevd at noen har rykket utolmodig i døren. Det er nesten standard på vanlige doer.

Der jeg har vært kan jeg ikke se at jeg har skapt praktiske problemer for noen som trenger doen mer enn meg.

Noen doer er rett og slett for trange for min rygg. Så da må jeg vel være handicapet i forhold til de vanlige doene.

God natt!

mvh

Kanskje det hadde vært en ide å lage doer som passet for alle :o)

Jeg er enig i at de vanlige doene er for trange og antagelig hadde alle foretrukket at det hadde vært vann inne på toalettet.

Kanskje det hadde vært en ide å lage doer som passet for alle :o)

Jeg er enig i at de vanlige doene er for trange og antagelig hadde alle foretrukket at det hadde vært vann inne på toalettet.

Folkeaksjon for romslige doer og prøverom!

Man trenger ikke ha handicapstørrelse på alt, men det burde jo finnes en mellomting.

Vask inne på hver enkelt do kan gi mer kø. For meg er plassen det viktigste. Og så er det jo kjekt om det ikke er alt for enkelt å titte inn.

Og hvorfor lager de ikke flere damedoer enn herredoer?

Hva gjør man f.eks. når man har barnevogn med baby, en sutrete treårin og en femåring som hyler etter do NÅ?

Svar:

Holder seg hjemme. ;-)

God natt, igjen.

Annonse

Folkeaksjon for romslige doer og prøverom!

Man trenger ikke ha handicapstørrelse på alt, men det burde jo finnes en mellomting.

Vask inne på hver enkelt do kan gi mer kø. For meg er plassen det viktigste. Og så er det jo kjekt om det ikke er alt for enkelt å titte inn.

Og hvorfor lager de ikke flere damedoer enn herredoer?

Hva gjør man f.eks. når man har barnevogn med baby, en sutrete treårin og en femåring som hyler etter do NÅ?

Svar:

Holder seg hjemme. ;-)

God natt, igjen.

Hihi, jeg er helt enig i alt du sier jeg :o)

Natta.

Gjest til snorkfrøken

God ide! Jeg plages hver gang vesla må på do når vi er i byen, det er knapt plass til 2 derinne, langt mindre å tørke for deretter å kle på! Neste gang tar jeg jammen handicapdoen!

-At jeg ikke har tenkt den tanken engang...

Man bruker jo ikke akkurat mange minuttene så det blir neppe den stoore kødannelsen.

Les det dorthe skriver....

Det med handicapdo: Jeg har alltid trodd at det var et vanlig toalett TILPASSET handicapede, ikke for handicapede eksklusivt. Er det feil? Altså, er det "lovbestemt" at de toalettene KUN er for handicapede?

Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke for å være ekkel.

Men det er derfor jeg skriver det jeg gjør. Jeg prøver å få folk til å forstå at handikapdoen ikke er noe alternativ til den vanlige doen.

Dessuten går man mer og mer bort fra å kombinere handikapdoen med stellerom. Det er faktisk rensligere å stelle babyer et annet sted enn på handikapdoen hvor folk kanskje har hatt uhell og skal stelle seg etterpå.

Hallo?! Jeg skjønner prinsippet ditt, men når du står der med en unge som holder på å tisse seg ut så venter du ikke til 3 andre voksne har gjort seg ferdig først! Da bruker du den ledige doen.

Har forøvrig litt stressblære sjøl og bruker ofte handicaptoalettet om det er ledig. Når alternativet er å tisse på seg så er ikke valget så veldig tungt.

Som PieLill skriver så har jeg _aldri_ opplevd at noen har tatt i døra, stått i kø eller brukt handicaptoalettene når jeg har brukt dem...

Skal jeg eller ungene mine pisse i buksa i tilfelle det skulle komme en som er "offisielt godkjent" for å bruke doen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...