Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har sett disse låste HCdoene, og for meg virker det ganske ukult og skulle måtte be om lov til å gå på do.

Hvis de ønsker å avgrense bruken burde jo handicapede kunne hente et nøkkelkort når de ankommer som de har til de forlater f.eks. kjøpesenteret.

For øvrig kunne de jo tenke litt på utformingen av de vanlige doene slik at det ble litt mindre atraktivt å rappe HCdoene. Men der var vi jo såre enige.

mvh

Det er ukult. Forøvrig synes jeg at utformingen på det meste burde vært slik at det var tilgang for alle. Noen ganger skjønner jeg ikke hva arkitektene tenker på. Oftest er det svært lite som skal til.

De to trappetrinnene som skal bygges før heisen på den nye operaen i oslo f.eks er hårreisende. Ikke at jeg har tenkt meg i operaen men det kan jo være andre rullestolbrukere som har lyst til å dra dit.

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

38

• PieLill

22

• frosken

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Jeg synes også det er kjempeirriterende når funksjonsfriske folk bruker handikapdoen og den er opptatt lenge. Særlig når de andre toalettene er ledige.

Ang rulletrapper så skjønner jeg ikke at folk med barnevogner ikke kan ta rulletrappa. Oslo City har helt ekstrem kø mange ganger. Nå er jeg så heldig at jeg kan ta rulletrappa så jeg bruker som oftest den nettopp fordi jeg ikke orker å komme bakerst fordi folk med barnevogner sniker foran meg.

"Ang rulletrapper så skjønner jeg ikke at folk med barnevogner ikke kan ta rulletrappa. Oslo City har helt ekstrem kø mange ganger"

Mener du det?

Jeg hadde helt skrekken for å ta med barnevogna i rulletrappa.

Mannen min gjorde det, men jeg turte aldri!

Jeg var irrtert på alle de uten barnevogn, som ikke gadd ta rulletrappen. Det er toppen av latskap det.

Jeg synes også det er kjempeirriterende når funksjonsfriske folk bruker handikapdoen og den er opptatt lenge. Særlig når de andre toalettene er ledige.

Ang rulletrapper så skjønner jeg ikke at folk med barnevogner ikke kan ta rulletrappa. Oslo City har helt ekstrem kø mange ganger. Nå er jeg så heldig at jeg kan ta rulletrappa så jeg bruker som oftest den nettopp fordi jeg ikke orker å komme bakerst fordi folk med barnevogner sniker foran meg.

Mener du det???

Det er jo forbudt å ta rulletrapp med barnevogn mange steder. Det er jo ganske skummelt da.

Du kan ikke forvente å bli møtt med forståelse når du har piggene så til de grader ute ovenfor andre som ikke er funksjonshemmede, men som har sine grunner til å ikke velge den trappa eller doen DU mener de burde/kunne brukt.

Selvfølgelig kan han være med deg på doen. Det er jo lås på dørene, jeg har aldri sett noe på damedo som ikke egner seg for barn.

Synes det er skummelt å slippe småguttene alene inn på herredo, vet aldri hvilke syke folk de kan treffe på der. Og da står vi der da og venter og tør ikke gå inn og sjekke.

Nei, ta han med på damedo du. Handicap-doet kan du spare til Dorthe!

;-)

"Ang rulletrapper så skjønner jeg ikke at folk med barnevogner ikke kan ta rulletrappa. Oslo City har helt ekstrem kø mange ganger"

Mener du det?

Jeg var irrtert på alle de uten barnevogn, som ikke gadd ta rulletrappen. Det er toppen av latskap det.

Hihi, det er godt du ikke skal prøve nedover i rullestol da ;o)

Annonse

Mener du det???

Det er jo forbudt å ta rulletrapp med barnevogn mange steder. Det er jo ganske skummelt da.

Du kan ikke forvente å bli møtt med forståelse når du har piggene så til de grader ute ovenfor andre som ikke er funksjonshemmede, men som har sine grunner til å ikke velge den trappa eller doen DU mener de burde/kunne brukt.

Jeg kjefter ikke på folk fordi de ikke tar rulletrappa da. Jeg tar den sjøl i steden.

Det er mye skumlere og farligere og er i hvert fall forbudt.

Annonse

Hvordan er det mulig?

Du får da ikke plass til alle fire hjulene på et trinn?

Du vil ikke påstå at de to fremre hjulene henger i løse lufta?

Ja, hvis jeg triller ned forfra så henger svinghjulene i lufta. Men som regel tar jeg den baklengs og bruker to trinn ;o)

Mener du det?

Jeg er helt enig! På Oslo city tar jeg konsekvent rulletrappa med barnevogna, gidder ikke stå i heiskø i evigheter. Har blitt tilsnakka av vektere der flere ganger, for det er visst egentlig ikke lov. ;)

Gjest katten kathinka

Hva skulle det ellers være bilder av da?

Sauer og katter?

Til orientering:

Handicappede er også menn og kvinner;)

Men når det bare står dame og handicap da, betyr det at en mannlig handicapet ikke kan gå der?

Tror ikke det nei. Merket for handicapet er kjønnsnøytralt. Dvs. at dersom det står mann og dame i tillegg, er toalettene også for ikke handicapede.

Det er ukult. Forøvrig synes jeg at utformingen på det meste burde vært slik at det var tilgang for alle. Noen ganger skjønner jeg ikke hva arkitektene tenker på. Oftest er det svært lite som skal til.

De to trappetrinnene som skal bygges før heisen på den nye operaen i oslo f.eks er hårreisende. Ikke at jeg har tenkt meg i operaen men det kan jo være andre rullestolbrukere som har lyst til å dra dit.

Vi er veldig enige.

Det forundrer og frustrerer meg stadig at i en tid der man er i stand til å direktesende bilder fra jupiter, er man ikke i stand til å lage fortauskanter og dørterskler det er mulig å trille over med bre last.

Noe av de dummeste er når de bygger en romslig HCdo og plasserer klossetet i hjørnet og gjør såpedispenseren omtrent umulig å nå. Dopapiret kan ikke alltid være like enkelt å få tak i det heller.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...