Ahava Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Der fikk vi brev, gitt.. Og med avslag! Etter nesten 10 minutter med hakeslepp, grining og så i "koma" (er kjapt ferdig med sånt, jeg..)satt jeg på telefonen og snakket med BUFetat (annen avdeling) og det ble hakeslepp der også.. Neste telefon gikk til det lokale bv, der de også satt med hakeslepp.. Så nå er vi alt igang med å forberede anken! Det "rareste" avslag jeg noensinne har sett, positiv omtale og "ressursterke mennesker", MEN.. Duh.. To "små" punkter har de hengt seg opp i, noe vi mener skyldes at de ikke har fått lese de uttalelsene "alle" kom med.. Så får vi se, men foreløpig blir det nok lite tid til AFN, FUB og DOL en tid fremover.. Skal nok følge med ) 0 Siter
Lykkelig mor Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Huff da, det var en utrolig trist melding, masse lykke til med anken da. 0 Siter
midnattsol Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 I alle dager da! Kjempetrasig å høre dette. Dere må for all del ikke gi dere men anke på avgjørelsen. Gi en saklig og godt gjennomtenkt begrunnelse, så håper jeg at det ordner seg. Trøsteklem oversendes herved. 0 Siter
cool Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Nei men kjære vakre vene. Det er ikke mulig! Jeg har aldri hørt om noen som har hatt så mye motgang i første del av prosessen. Jeg håper virkelig at det bare er feil/ manglende opplysninger som har resultert i dette resultatet. Dere får iallefall masse klemmer og noen snufs fra meg som har fulgt spent med på sidelinja her. Lykke til med anken! 0 Siter
snø Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Huff, det var ikke gode nyheter, ahava! :-( Vil bare ønske deg lykke til med anken! Beste hilsen fra 0 Siter
sølvsjø Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Dette hørest frustrerende ut!! Men, så bra at dere fikk støtte både hos Bufetats andre avdeling og hos BV Det må jo bety at dere har en god sak. Lykke til !!! (Skrekk og gru - hvem er "vil finne" ?!?) 0 Siter
carma Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Så utrolig leit, Ahava! Skjønner ikke at det skal være mulig... Stå på, og lykke til med anken! (Har fulgt deg litt på FUB..) Og - hev deg over de stakkarslige krekene som ikke klarer å dy seg for å tråkke på deg i denne tråden. De trenger vel sin daglig dose oppgulp for å klare seg, stakkars... Lykke til og ikke gi deg!! 0 Siter
Gjest Yljali Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 NEI, så trist! Stor trøsteklem fra meg. Det er helt utrolig hvor prisgitt man er andres tolkninger i denne prosessen. Ingen ville ha stilt det minste spørsmål ved oss om vi skulle blitt foreldre til hjemmelaga barn. Men nå skal vi granskes og vurderes, først av fremmede, så av de som bare kjenner beskrivelsen på papiret. Blir helt trist på dine vegne, jeg. Lykke til med anken og med alt annet. Stor klem ifra ho 0 Siter
Vanedis Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 NEI, så trist! Stor trøsteklem fra meg. Det er helt utrolig hvor prisgitt man er andres tolkninger i denne prosessen. Ingen ville ha stilt det minste spørsmål ved oss om vi skulle blitt foreldre til hjemmelaga barn. Men nå skal vi granskes og vurderes, først av fremmede, så av de som bare kjenner beskrivelsen på papiret. Blir helt trist på dine vegne, jeg. Lykke til med anken og med alt annet. Stor klem ifra ho Vedr.: "Ingen ville ha stilt det minste spørsmål ved oss om vi skulle blitt foreldre til hjemmelaga barn. Men nå skal vi granskes og vurderes, først av fremmede, så av de som bare kjenner beskrivelsen på papiret.". Det er en god grunn til det. Gjennom denne prosessen skal en både informeres, forberedes og godkjennes, da det er mange usikre faktorer, og utfordringene kan være annerledes og av en annen vanskelighetsgrad enn ved egenfødte barn. For mer utfyllende informasjon: http://odin.dep.no/filarkiv/171906/Veiledningshefte_28.11.02.doc 0 Siter
colombis Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Huff da, det var en utrolig trist melding, masse lykke til med anken da. Det var leit, men stå på videre. Masse lykke ønskes dere. Klem fra 0 Siter
trk1365380645 Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Uff, så utrolig dumt og frustrerende! Og uforståelig! Jeg renger med det ordner seg til slutt, ellers forstår jeg ingenting, men det burde være unødvendig at dere må bruke mer tid på det nå! Store trøsteklemmer fra 0 Siter
Chance1365380587 Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Uff, er det mulig? Jeg vil gjerne gi deg en klem Ahava! Du er sterk, og dette skal dere klare! Det vet du vennen! Klem 0 Siter
kinaputten Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Uff, er det mulig? Jeg vil gjerne gi deg en klem Ahava! Du er sterk, og dette skal dere klare! Det vet du vennen! Klem Dette er så forferdelig trist, Ahava... Godt å se at dere allerede er kamplystne og igang med anken! Kjempe-trøste-klem fra 0 Siter
colombia75 Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Kjære Ahava! Føler sååååå med deg/dere. Må for all del ikke gi opp håpet, og vi vet jo fra før at dere har en "stå på vilje uten like" og regner med at dere vil bruke den fult ut. Skal krysse alt vi har for at dette skal gå bra. Lykke til videre.... 0 Siter
carla1365380461 Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Stakkars dere, det var triste greier. Jeg føler sånn med dere, og ønsker dere masse lykke til med anken, for den kommer jo!! Stå på, så er jeg sikker på at dette går i boks til slutt! Stor trøsteklem fra 0 Siter
Col mammi Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 uff...kjenner følelsen og husker godt hvordan det var. posetiv rapport fra barnevernet, posetiv tilleggsrapport ble til et ganske brutalt avslag. I dag er det likevel 1,5 år siden vi kom hjem med vår colombiaprinsesse. du kommer nok til å få godbruk for de krefter du nå har mobilisert. lykke til videre. Siste ord er ikke sagt. 0 Siter
Pietra Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg vil bare gi deg en klem her også, jeg ;o) Alt med et avslag er trist! Men det verste (syns jeg) er den ekstra tiden det tar, når det allerede har tatt så lang tid å komme HIT. Sender deg mange lykke til-er. Som en god venninne av meg sa nettopp. "Tenk så godt for barnet deres å se hvor ønsket det er, tenk når det blir større og får se hvordan dere fightet for å få lov til å bli foreldre til akkurat ham/ henne.....Så stort det må være for et barn!" Vanskelig å ha fokuset på det akkurat nå, men en trøstende og god tanke likevel. Stå på, dette klarer dere! Da krysser jeg fingrene igjen, jeg. Det hjalp ikke stort sist, men jeg sluttet for tidlig, skjønner du ;o) 0 Siter
rao Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Ååå så trist. Ønsker dere lykke til i ankeprosessen.STÅ PÅ !! Stor trøsteklem fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.