Gå til innhold

Ventetid Bufa vest og i Kina, samt alder på kinabarna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg mener at ventetiden i Region Vest er på godt og vel 3 måneder nå, men det blir av og til litt forskyvninger i ferien, så ta det med en klype salt. ;-)

Alder på barna varierer fra runde til runde. Vi kom hjem fra Kina for en måned siden med en jente på 16 måneder. I gruppa vår på 12 familier lå 5 av dem ca der, mens de andre var ned mot 13 måneder. Vi reiste med VB. Tilsvarende runde med AF hadde barn ned mot 7-8 måneder. Neste runde tror jeg det var omvendt. Så det varierer veldig alt etter hvilket barnehjem hvilken gruppe blir matchet med hver gang.

Våre jenter var henholdsvis 14 og 16 måneder ved henting. Perfekt! Som det også hadde vært hvis de hadde vært noen måneder eldre eller yngre. Sånn er det, man tilpasser seg.

Lykke til!

MVH

Sissis1365380749

Hei!

Vi ble godkjent den 30.06.05 og ventet nøyaktig 3 mnd og 2 uker. Jeg ringte flere ganger for å høre hvordan ventetiden var, og fikk hver gang opplyst 3 mnd. Så du bør nok regne med at det går noen uker over.

Lykke til!

Hei!

Jeg mener at ventetiden i Region Vest er på godt og vel 3 måneder nå, men det blir av og til litt forskyvninger i ferien, så ta det med en klype salt. ;-)

Alder på barna varierer fra runde til runde. Vi kom hjem fra Kina for en måned siden med en jente på 16 måneder. I gruppa vår på 12 familier lå 5 av dem ca der, mens de andre var ned mot 13 måneder. Vi reiste med VB. Tilsvarende runde med AF hadde barn ned mot 7-8 måneder. Neste runde tror jeg det var omvendt. Så det varierer veldig alt etter hvilket barnehjem hvilken gruppe blir matchet med hver gang.

Våre jenter var henholdsvis 14 og 16 måneder ved henting. Perfekt! Som det også hadde vært hvis de hadde vært noen måneder eldre eller yngre. Sånn er det, man tilpasser seg.

Lykke til!

MVH

Hvilke provinser har dere fått fra! Var barna på barnehjem eller hos fosterforeldre?

Hvilke provinser har dere fått fra! Var barna på barnehjem eller hos fosterforeldre?

Hei!

Eldstejenta vår var nøyaktig et år ved tildeling og snaue 14 måneder ved overtagelse. Hun kommer fra Hubei og bodde i et godt fosterhjem. Hun var helt der hun skulle være utviklingsmessig.

Yngstemann bodde på barnehjem hele sitt liv før hun kom til oss. Hun kommer fra Hunan og var nesten 15 måneder ved tildeling og 16 måneder da vi hentet henne. Hun lå nok noe etter de fleste jevnaldrende motorisk, da mener jeg jevnaldrende som kommer fra "vanlige" hjem her altså. Men hun har hatt en rivende utvikling, og det skjer nye ting hver dag, så det er snart tatt igjen.

:-)

MVH

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...